Mijn zoontje zit eindelijk op 4 flesvoedingen per dag (4x 210ml water en 7 scheppen Nutramigen 1). Ook krijgt hij tussen de laatste 2 flessen een fruit of groentehapje (gemiddeld zo'n 50cc groente of fruit per keer). Nou lees ik in veel topics over voedinsschema's dat kindjes met 6 maanden in de ochtend of avond 'pap' krijgen. Wat voor pap bedoelen jullie dan? Waar koop je het en hoe gebruik je het? de Maak je dan eerst de normale melkvoeding, dus in ons geval 210ml+ 7 scheppen, om vervolgens iets van pappoeder erdoorheen te doen? Zoontje heeft koemelkallergie, mag hij dan wel een papflesje? Ja het is misschien een enorm domme vraag maar ik weet het echt niet. Zelf eet ik weleens Brinta en vroeger kreeg ik havermout (bah ) maar dat mag volgens mij pas over een aantal jaar. Tnx!
Met pap wordt waarschijnlijk de papjes van bijvoorbeeld bambix bedoeld. Ik geef mijn zoontje namelijk 's avonds een fles 180+6 met 2 scheppen rijstebloem. Dat noem ik een papfles. Je gebruikt dus de gewone melk en mengt de pap er door heen. Ze mogen twee flessen met rijstebloem op een dag (dus bijv. 's ochtends en 's avonds) of 1x een bordje. Je hebt voor 6 maanden ook weer een ander soort pap van Bambix (appeltjespap oid). Het idee is dat je ze met de rijstebloem via de fles kan laten wennen en met 6 maanden pap uit een bordje kan gaan geven. Moet je maar eens kijken bij de drogist of supermarkt bij de babyvoeding, keuze zat! Ik zelf ga pas 's ochtends[pap uit een bordje geven als hij goed in de kinderstoel kan zitten, vind het nu nog zo'n gedoe in een wipper Hopelijk nu wat meer duidelijkheid voor je
Aha, superbedankt voor de uitleg! Ik vermoedde al zoiets maar het is fijn om dat bevestigd te krijgen Zal de bambixsite zometeen ff bekijken en wat vaker stilstaan bij de babyvoedingschappen, verder dan Olvarit ben ik nml nog niet echt gekomen!
onze dochter krijgt 's morgens een papfles, gewoon een fles opvolgmelk met een aantal schepjes bambix fijne granen.. Waarom? om haar te laten wennen aan granen, zodat de overgang naar brood niet zo groot is/was... en ze had niet genoeg aan een gewone fles 's ochtends..
waarom pap? hier is de reden dat ik toe wil naar een 'normaal' eetritme, met ontbijt, lunch en diner, tussendoor 2 keer iets kleins. ontbijt en lunch bestaat hier uit brood. Ik vind echter dat er zo weinig keus is in beleg voor die hele kleintjes, maar vind granen in principe wel belangrijk voor een goede darmwerking. Daarbij duurt een boterham echt eeuwigheid, vergeleken met een bordje pap. Vandaar geef ik hier bordje pap in de ochtend. Ik geef mn de melkpap (appel of peer), de 6mdn fijne granen werd minder gewaardeerd (enorm spugen), de 8mnd licht volkoren is ook niet echt succesvol (gaat minder goed op). De fijne granen banaan vond ie wel lekker. Alles Bambix trouwens. en ohja, 's avonds geef ik ook rijstebloem in zijn fles, zodat hij beter (door)slaapt.
Rijstebloem is ook pap, dus je kind eet al pap. Bij zo'n flinke allergie zou ik eerst gaan investeren in groente, daarna fruit en dan gewoon brood. Vaste happen bied je aan op momenten dat je zelf ook eet. Dan kom je vanzelf op een 'normaal' maaltijdenschema. Heb je geen papflessen voor nodig hoor! Pap mag wel, maar het hoeft niet.
Oké, thanks! Ik denk dat wij dan inderdaad 'gewoon' beginnen met brood. Onze dochter krijgt al ruim een maand groente&fruit. Dit gaat erg goed... Wellicht wanneer we de overstap maken naar nr2 aan fv, en ze niet genoeg heeft, dat we dan pap gaan introduceren... Groetjes!
Pap hoeft inderdaad helemaal niet. Het is een makkelijke vervanger van een boterham met melk, en het kind heeft het meestal sneller op. Dat kan een reden zijn om 's ochtends pap te geven. Overstap naar granen vind ik een rare reden. Granenpap ZIJN granen, daar zitten niet echt minder granen in dan in een boterham. Dus er is geen sprake van overstap. DJ Momo, de papsoorten die jou kindje lust zijn juist die met heel veel suiker, dus erg zoete. Waarschijnlijk dat hij die daarom goed eet, en pure granenpap niet (die is niet zoet)
dat besef ik me ook, adi. is geen toegevoegd suiker, maar 'gewone' fruitsuikers. ik probeer op te letten met de zoetigheden, maar suikervrij opvoeden is niet mijn ding.
feit is wel dat hij echt enorm ging spugen van die 6mnd non-zoete pap. dus is niet alleen dat hij dat zoete lekkerder vindt. op de een of andere manier lijkt ie dat andere spul ook minder goed te verdragen. Daardoor geef ik ook maar af en toe de non-zoete pap nu (inmiddels de 8mnd versie), omdat ik daar continu mee als de dood ben dat hij weer zo gaat kotsen. Ging laatste keren gelukkig goed (alleen dus minder goed op. Let wel, een portie non-zoet is ook groter dan een portie zoet. scheelt ca 50 gram, meen ik. dus kan ook gewoon 'te veel' voor hem zijn). Ennieweej. we dwalen af.
hier ook begonnen met 6 mnd met de Fijne granen... ook omdat hete en stevig ontbijt is en brood toen nog helemaal niet ana de orde was...behalve sabbelen op een brood korst Plus met 6 mnd had ie nog niet heel veel geduld qua tempo, wilde gewoon snel snel eten> ben ook eerst begonnen de pap in een flesje te geven...en na 1 of 2 weken naar bordje over gegaan de fijne granen banaan is hie uiteraard ook geliefd, maar dit geef ik als variatie dus om de 2/3 dgn een x zo'n papje (of zo'n melkpap peer of appel oid) Nu de Licht volkoren, gata er net zo makkelijk in...maar alsnog die zoetere variant gewoon als "lekker" af en toe... ik ga nu beginnen om te porberen de pap te vervangen voor brood, aangezine dit nu helemaal goed gaat, een heel broodje met korst gaat er zo in,..dus moet lukken..