Wat mag niemand van jou weten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 15 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.856
    31.444
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Thuis in Bed is ook een beetje een gekke naam :D

Krabje, Sylver, Kolibrie2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    358
    164
    43
    Dat ik een alcoholprobleem heb.
    Na het onverwachtse overlijden van mijn moeder kort na de geboorte van mijn dochter begon dit.
    Ik kon niet met het verdriet omgaan.
    Na het overlijden van mijn vader een jaar geleden ben ik hiervoor een intensieve behandeling in gegaan.
    Maar het zal altijd een strijd blijven.
    Alleen een paar naasten weten dit maar ik zit er niet op te wachten dat anderen me hierom veroordelen of anders naar me gaan kijken.

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.856
    31.444
    113
    Vrouw
    Dan had ik mij zoon 'moederdag' moeten noemen.
    Maar geboren op valentijnsdag, dus Valentijn was ook nog een optie.

Nummer 2 is geboren op de verjaardag van mijn oma.

Maar we doen niet aan vernoemen. Gewoon een naam gekozen die we leuk vonden. En geen 2e erbij.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.766
    8.871
    113
    Vrouw
    Wat heftig voor jou zeg, je hebt al veel mee moeten maken. Goed van je dat je hulp hebt gezocht, maar ik geloof dat het altijd een strijd zal blijven. En ik snap ook heel goed dat je liever niet wilt dat anderen dit weten. Sterkte hoor.

5. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    358
    164
    43
    Lief, dank je wel.

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat heftig en wat een strijd! Echt heel knap dat je hulp hebt gezocht!

crienatje vindt dit leuk.
  7. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik vind het (had ik het toch goed onthouden) ook een stoere naam hoor! Maar vetgedrukte vind ik ook een zeer goede keuze. :roflmao:

De tweede en derde naam zouden ook gave namen zijn!

8. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Kun je niet een oproep op social media zetten? Iets in de trant van 'gratis fotoshoot om te oefenen'? Misschien zijn er wel mensen die zich willen laten fotograferen in ruil voor de goed gelukte foto's. Als je erbij aangeeft dat je nog lerende bent, zullen de verwachtingen vast niet te hoog liggen van de tegenpartij. En dan als je vaardigheden zich ontwikkelen, dan beetje bij beetje wat geld vragen ofzo.

Of, een totaal andere categorie, ga eens de natuur in met je camera, zoek een mooie boom, struik, mooi uitzicht, noem het maar op en ga spelen met perspectief en instellingen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Wat sterk van je om dit in te zien, toe te durven geven en voor in behandeling te gaan! Het zal zeker altijd een strijd blijven helaas. Maar als jij er zo voor knokt, dan zegt het meer over de ander dan over jou als ze je gaan veroordelen. Jij bent hard ermee aan het werk, meer kun je niet doen.

crienatje en citroenrasp vinden dit leuk.
  10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    +1:oops:

ik ga binnenkort beginnen
    Had beter in de winter kunnen beginnen, nu met dat lekkere weer is het best een verleiding helaas

crienatje vindt dit leuk.
  11. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Mijn jongste heeft de (Engelse) naam van een stad waar we nog nooit geweest zijn. In het hele land überhaupt niet. Het staat ook niet perse op de planning om daarheen te gaan. We vonden het gewoon een mooie naam.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    Hier vergelijkbaar. Maar moet zeggen dat hij pittig genoeg is en ik niet weet of als we een tweede hadden die wel voldoende aandacht konden geven.

Liekje81 vindt dit leuk.
  13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    Die is juist mooi! Super leuke naam, niet truttig of te schattig.

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    @crienatje Wat moedig om het, in ieder geval hier op het forum, te bespreken. Ik denk (zoals al eerder werd gezegd) wel dat het altijd een strijd zal blijven :( Het vergt veel kracht om überhaupt te erkennen dat er een probleem is, voor hulp zoeken al helemaal.

Heb zelf eetproblemen (verslaving) en al is dat redelijk onder controle, met soms een terugval, het blijft helaas een levenslange strijd.
    In mijn familie zitten trouwens redelijk veel alcoholisten. Het schijnt genetisch te kunnen dat je gevoeliger bent voor verslavingen, en zoals zij dat met alcohol hebben, heb ik dat blijkbaar met eten.

15. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Hier een cafeïneverslaving. Al is dat geen geheim. Drink zo’n 16 koppen koffie op een dag plus een stuk of 6-8 blikjes suikervrije energydrink. Ik weet dat het vreselijk slecht is maar als ik afbouw of stop (wél gedaan van voor de zwangerschap tot na de borstvoedingsperiode, daarna alleen terugval in het oude patroon) functioneer ik weken ondermaats vanwege oa de koppijn.

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    Maar drink je die 16 koppen dan omdat je echt dorst hebt, of voor de cafeïnekick? Ik drink geen koffie (en minimaal zwarte thee), maar los daarvan zou het mij sowieso niet lukken om zoveel te drinken.
    Ook al is het "maar" koffie, vind dit best heftig. Mijn vader doet dit trouwens ook, echt de ene koffie na de ander, maar is daarnaast al wel decennialang rookverslaafd.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.672
    8.412
    113
    Vrouw
    Misschien kan jij jouw hoofd een beetje voor de gek houden door gewone koffie met decaf te mengen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.290
    11.044
    113
    Petri en pipette? Hartstikke hip toch :p

Zoon is vermoedelijk verwekt in een plaatsje genaamd Kirchhundem. T wàs een kanshebber maar toch te moeilijk qua spelling :roflmao: Dochter had serieus nog gekund ook als ze een jongen was (niet mijn stijl) maar Washington is toch echt niet voor een meisje.

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    :roflmao:

Was wel zonder MM of iets dergelijks hoor. Fles sloeg op mijn oude woonplaats :o:

20. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Cafeïne droogt uit dus krijg er juist dorst van...

Helaas geen placebo-effect met decaf…

Heb nul lichamelijke klachten of problemen door al die cafeïne, daar haal ik dus ook geen motivatie uit haha.

Nu ik er zo over nadenk ben ik trouwens onbewust wel kleine stapjes aan het nemen om te minderen. Nieuwe collega drinkt bijvoorbeeld steevast thee dus ik drink op het werk nu geregeld thee in plaats van koffie. Denk dat dat al zes koppen op een dag scheelt.

Neuzeke, GossipGirlxoxo en Zonnestralen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina