eerste bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door deirdre, 10 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

deirdre Actief lid

18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    hoe verloopt een bevalling eigenlijk . van begin tot eind .
    en dan bedoel ik als je voelt dat je weeen beginnen .
    kan je gewoon bij het ziekenhuis terecht als je ervoor hebt gekozen om in een ziekenhuis te bevallen ?
    Of moet je wachten op de verloskundige ?
    Tot zij zegt dat het tijd is om te gaan.
    wat als je zelf niet in auto rijd ?
    zijn er eerste bevallingen die snel gingen ?
    krijg je meteen een infuus geprikt in je arm ?
    mag je iets eten als je daar ligt ?

2. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Weeen voelde hier aan zijsteek. Zo begon het.. ik wilde thuis bevallen, alleen liep het anders. Wilde uiteindelijk toch een ruggenprik en moest hier dan mee naar het ziekenhuis.
    Maat als je uit jezelf al voor ziekenhuis bevalling kiest, krijg je een seintje van de vk wanneer je mag gaan. Dacht pas bij 6 cm? En eten dacht ik na de bevalling ivm misselijkheid enzo.

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.160
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Eten tijdens de bevalling zou ik niet doen. Zorgt inderdaad voor misselijkheid en je lichaam heeft er geen nood aan dus gaat dat er sowieso uit werken. Gewoonlijk is de kortste weg dan langs boven..

4. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Geloof me.. als je ligt te bevallen denk je niet aan eten.. ;) maar wel leuke/grappige vraag! :)

deirdre vindt dit leuk.
  5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Je hebt geen behoefte aan eten tijdens de bevalling. Je kan alleen maar denken aan focussen op je weeen en de pijn.

Je vk komt thuis checken hoeveel onsluiting je hebt en dan gaan jullie samen met haar richting het ziekenhuis.

Ik had een infuus in mijn pols.
    Volgens mij was dit vrij rap.

En daarna kreeg ik na 6x misprikken een infuus in mijn hand. (Voor weeen opwekkers oa)

Dus had er eentje links en rechts. :roflmao:

6. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Ik mag komen bij 4cm ontsluiting,infusen ligt eraan. Als het niet hoeft gaan ze echt niet gelijk prikken. En echte weeën zijn trouwens heel erg herkenbaar ondanks dat het de eerste keer is. En eten is wel het laatste waar je aan denkt als je ligt te bevallen. Ik weet nog wel dat mijn man een broodje kebab zat te eten langs me. Nou ik heb hem zonder pardon de kamer uitgezet. Verder tsjah gewoon laten gebeuren dan komt het helemaal goed

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Mijn vliezen braken ‘s nachts en daarna kreeg ik weeen. Na een paar uur de verloskundige gebeld (weeën kwam vrij kort op elkaar) en die kwam langs. Met haar besproken wanneer naar het ziekenhuis, was achteraf al met 2-3 cm.

Vanwege andere redenen kreeg ik allerlei infusen. Zolang je poliklinisch bevalt, krijg je volgens mij geen infuus. Bij medisch waarschijnlijk wel, afhankelijk van de reden.

Ik kreeg wel eten aangeboden, maar ik hoefde niets. Man heeft wel gegeten en is zelfs even wat eten in het restaurant gaan halen tussendoor (duurde toch heel lang en mijn moeder was er toen).

8. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Je krijgt als het goed is een belinstructie van de verloskundige. Als je twee uur weeen om de 10 minuten hebt (bij ons dan) mag je de vk bellen.
    Zij komen langs om de vordering & ontsluiting te checken.
    Met een centimeter of 5 (zal misschien afhangen van de snelheid, afstand tot ziekenhuis etc) mag je naar het ziekenhuis.
    De vk geeft dat aan.

Als je zelf geen auto rijdt kan je misschien met haar meerijden of moet je zelf vervoer regelen. Ik zou dat wel vantevoren bespreken.
    Je mag wat eten, maar de kans is klein dat je daar zin in hebt ;)
    Ik heb nooit een infuus gekregen (wel een ctg, omdat ik medisch was), maar dat zal van de situatie afhangen.

En ja, er zijn eerste bevallingen die snel gaan. Ik deed er van vliezen breken totdat de baby er was 9 uur over. Best vlot voor een eerste. Er zijn er die nog sneller gaan en er zijn er die er veel langer over doen. Daar is vantevoren niks over te zeggen...

9. deirdre

deirdre Actief lid

18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    mja tis echt de eerste keer . dus ik heb nog geen ervaring .
    als ik dan denk aan uren niks eten dan denk ik dat ik misselijk word na enkele uren . maar ik lees hier van iedereen dat er dan ook gewoon geen zin is in eten

MamaTuttebel vindt dit leuk.
  10. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Je krijgt inderdaad een belinstructie van je vk als je 37 weken bent. Mocht je daarvoor weeën krijgen of je vliezen breken moet je sowieso naar het ziekenhuis.
    Er zijn inderdaad genoeg vrouwen waarbij de eerste bevalling snel gaat! Maar dat is zo verschillend per vrouw, je hebt er helaas geen invloed op.

Ik moet wel lachen om alle opmerkingen over eten. Ik ben inmiddels 2x bevallen en heb gewoon gegeten :D Nooit gespuugd of wat dan ook. Ik had ook serieus elke keer honger haha. Beide bevallingen duurde 4-5 uurtjes, kan normaal ook niet zolang zonder eten :roflmao:.

11. jeshh

jeshh Niet meer actief

De dame van de zwangerschapscursus zei: Als je eet ben je niet aan het bevallen ;)

Ik heb er 24 uur over gedaan en heb die hele tijd niks gegeten. Geen honger, geen tijd voor! Je bent zo bezig met jezelf en je eigen bubbel dat dat niet in je op komt.

12. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Haha ja dat heb ik vaker gehoord! Maar bij de eerste had ik zelfs nog een
    rugweeenstorm :confused:.
    Die bekende bubbel heb ik beide keren pas gekregen vlak voor ik persweeen had

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.160
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hier savonds rond 18u gegeten geloof ik, 23u30 braken ineens mijn vliezen en kwartier later begonnen mijn weeën. Pas bevallen dag erna om 16u36, en nog meer dan een uur later gegeten, volgens mij rond 18u ergens. Dus 24u geen eten en over heel die tijd een halve mok thee dus ook zo goed als niks gedronken. Had een hele zware bevalling en heb die ook gewoon gehaald zonder flauwvallen of scheel zien :) had ook totaal geen zin in iets, had veel te veel pijn daarvoor.

Prettykitty vindt dit leuk.
  14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.160
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Bij de 2e rond 17u a 17u30 gegeten, vanaf 19u regelmatige weeën en om 0u52 bevallen. Veel misselijk geweest en op randje van overgeven ook tijdens het laatste uur, tijdens de persweeën. Vreselijk!

15. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    Nou ik was dus zo iemand die niet echt doorhad dat de bevalling was begonnen. Begon bij mij met een menstruatie achtige pijn, die kwam en ging. Na 2 uur ging het ineens los. M'n man gebeld en toen hij thuis was heeft hij de verloskundige gebeld. Terwijl ik nog steeds dacht dat het niet kon want ik moest toch minstens een uur lang om de 5 minuten weeen hebben. Mijn weeën kwamen bijna direct achter elkaar. Toen om 17.00 de verloskundige kwam bleek ik al 8 cm ontsluiting te hebben en een uur later werd onze zoon geboren.
    Deze keer mag ik dus absoluut niet wachten met bellen.
    Maar goed het is bij iedereen anders maar ik had zo vaak gehoord dat een gemiddelde 1e bevalling 10 uur duurt dat ik gewoon niet kon bevatten dat het bij mij dus veel sneller ging en was enorm in de ontken fase (voelde me ook zo'n watje dat ik de pijn zo ondragelijk vond, zag mezelf dit echt niet nog 10 uur doen)
    Ik heb ook alles eruit gewerkt wat ik die dag had gegeten, dus eten of drinken was ik totaal niet mee bezig

Lieke1989 vindt dit leuk.
  16. HvO

HvO Niet meer actief

Hier hetzelfde! Heb zelfs nog met lichte weeën boodschappen gedaan. Dacht dat het nog voorweeen/indalingsweeen waren. :oops:

19.30 voor het eerst de VK gebeld. Daarna om 21.30 nog keer gebeld. VK is gekomen en had al 9 cm. Twee uurtjes later was onze zoon er al. :D

17. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik denk dat een aantal zaken heel erg afhankelijk zullen zijn van je vk en zh.
    Hier bij de eerste begonnen met breken vliezen en direct weeën. Ik herkende ze direct, regelmatige hele heftige menstruatie krampen. Bij de eerste was de bel instructie na 2 uur regelmatige weeën bellen. Klein uurtje later was de vk er en had ik 3 cm. Toen zijn we ook naar het zh vertrokken (bij de 2e bevalling ook met 3 cm naar het zh gegaan).
    Ik heb beide keren pas een infuus gekregen toen het medisch noodzakelijk werd (bij de eerste ivm ruggenprik, bij de tweede pas na de bevalling ivm fluxus).
    Eten heb ik geen moment aan gedacht, ondanks dat mijn eerste bevalling 22 uur duurde en ik op gegeven moment geen pijn had ivm ruggenprik heb ik totaal geen honger gehad. Weet ook echt niet meer wanneer ik weer heb gegeten, kan goed pas na ruim 36 uur zijn geweest.

18. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Oja, wat bedoel je.met 'als je zelf niet in de auto rijd'?
    Als je zelf geen auto hebt? Zelf zou ik namelijk niet met weeën gaan rijden. Ik ken gevallen waarbij de man geen rijbewijs heeft en diegene met de vk is meegereden naar het ziekenhuis. Anders zou je ook nog iemand anders kunnen vragen of die stand by kan staan om te rijden.

19. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ohja en over het autorijden.

Mijn weeen begonnen in de nacht, en mijn moeder ging met mij en mijn vriend mee. Inclusief mijn schoonmoeder (die werd gebracht naar mijn huis)

Toen ik de vk had gebeld, heb ik mijn moeder en schoonmoeder ook gebeld dat het was begonnen.

Toen kwam de vk en had ik al 7 cm ontsluiting. Maar daarna begon de ellende. :roflmao:
    Oja en weeen herken je DIRECT. Bij mij was het geen menstruatie gevoel ofzo. Eerder alsof er een vrachtwagen over mijn buik reed ofzo. :confused:

Ik moest trouwens bellen als ik vruchtwater zou verliezen wat groenig zou zijn.
    En als de weeën om de 3 minuten kwamen. (Bij een tweede baby is dat als het om de 5 minuten is. Maar ik verwacht dat ik een EVENTUELE volgende keer al moet bellen als het om de 10 minuten is. Omdat ik zo hoppaaaaa uit het niets 7 cm ontsluiting had)

20. RUNY

RUNY Actief lid

16 aug 2017
    170
    71
    28
    Vrouw
    Je moet zelf weten of je wilt eten stel je krijgt wel honger neem gewoon iets mee , ik heb voor mijn schoonzus nog burger King gehaald verschilt per persoon!

Deel Deze Pagina