Wat mag niet ontbreken in de vluchttas? Tips?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door dame82, 18 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poekien

poekien Niet meer actief

Mijn toptip (al zeg ik het zelf) is een verlengsnoer! Handig voor je telefoon, iPad en camera enzo op te laden en om je telefoon naast je in het zkh te hebben als je in bed ligt :thumup: Oja en ik had een voedingskussen mee waar ik ook heel blij mee was omdat dat in mn rug toch beter lag.

dame82 vindt dit leuk.
  2. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.949
    1.711
    113
    Vrouw
    Eigenlijk is alles wel genoemd. Het enige wat ik nog als tip kan geven is zoogcompressen en kraamverband. En t-shirt, onderbroek, sokken en tandenborstel ook van partner meenemen.
    Wij hadden namelijk niet de bevalling zoals gehoopt dus moesten een nacht blijven en partner bleef ook bij ons op de kamer slapen dus was erg handig dat ik voor hem ook spullen mee had.
    En misschien handig ook om een klein flesje Deo, shampoo enzo mee te hebben voor jezelf.

dame82 vindt dit leuk.
  3. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik zie bij meerdere kraamverbanden en luiers op de lijst staan, maar deze kreeg ik gewoon in het ziekenhuis. Heb nog nooit gehoord dat die zelf mee moesten, ook niet bij anderen.... Dextro lag hier ook in overvloed bij de verloskamers en partner kon dit zelf ophalen voor mij. Net als eten en drinken, was gewoon vrij toegankelijk voor de bevallende vrouw en partner.

Wat ik handig vond:
    - kleding en tandenborstel voor partner (douchespullen had ik niet mee voor hem, maar hij mocht ook alleen slapen en niet douchen (ivm hygiëne voor de net bevallen vrouw etc) in het ziekenhuis)
    - voedingskussen gaat deze keer zeker mee bij een inleiding. Heb de vorige keer de nacht voor de inleiding in het ziekenhuis geslapen en bijna geen oog dicht gedaan zonder mn voedingskussen.

dame82 vindt dit leuk.
  4. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Sokken! Die dacht ik niet nodig te hebben omdat ze normaal nooit draag. Maar wat had ik het koud tijdens de bevalling. Mijn broertje heeft toen sokken gebracht.
    De vorige keer had ik geen snacks mee dat ga ik deze keer wel doen want ik had na de bevalling heel erg honger.

dame82 vindt dit leuk.
  5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wij wilden eten meenemen, maar ik beviel onverwachts en heb werkelijk heerlijk eten gekregen in het ziekenhuis. Kreeg elke dag een menukaart en mocht dan aanstrepen wat ik wilde :thumup:

Maar terug ontopic... een bidon met drink tuutje....dan kun je tijdens het plassen tegen je beurse onderkant aanspuiten met koud water, want hechtingen + urine = niet fijn
    Klein toilettasje met mini flesjes shampoo en douchegel
    Als je flesvoeding geeft een eigen flesje van thuis voor het geval dat je langer moet blijven.
    Bij mij in het ziekenhuis wilde ze zo snel mogelijk mijn zoontje aan zijn eigen flesje laten wennen en kijken hoe hij het deed.

dame82 vindt dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Niet alles gelezen maar: de juiste telefoonoplader! Ik had een nieuwe gekocht zodat ik die niet zou vergeten en met een lege telefoon zat. Kwam ik er in het ziekenhuis achter dat ik een iphone kabel had gekocht. Tja dat past niet op een samsung ;)

dame82 vindt dit leuk.
  7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Kraamverband, pads en luiers hebben ze in het ziekenhuis. Flesjes en voeding ook!

Voor de baby 2/3 setjes, ze poepen en spugen wel eens.
    Denk dat er veel genoemd is. Ik zou ook zeker een luchtig shirt meenemen. Direct na de bevalling was ik koud, 's nachts met slapen juist veel te warm want die kamers zijn echt niet koud in het ziekenhuis.

dame82 vindt dit leuk.
  8. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat veel reacties :)
    Ik geloof dat ik al eind gekomen ben, ook dankzij jullie tips! Thanks!
    Nog in te pakken zijn extra kleertjes voor de kleine. Daar zou ik niet aan gedacht hebben.
    Verder nog een snackpakket toevoegen en klaar is kees... alsof we naar de Efteling gaan, maar dan met baby thuis komen ;)

Leed, Secretangel, maansneeuw en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    En een keertje van te voren oefenen met de maxi cosi vastzetten hé? En bij ons ziekenhuis moet je een 2 euro munt meenemen voor de borg van de rolstoel.

10. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja we hebben een keer in de winkel geoefend, maar herhaling kan vast geen kwaad ;)
    Nou dan nemen we van alle muntstukken 1 mee haha....dat zal je gebeuren idd, weeën en dan niet het juuste muntje hebben. Twee euro is ook echt niet gebruikelijk toch. Thanks voor de tip!

11. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ons ziekenhuis is ook €2 voor de rolstoel. Maar kan natuurlijk dat Lafayette en ik het over hetzelfde ziekenhuis hebben

12. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh joh, nou misschien bij ons ook wel dan?! Ging eigenlijk van 50 cent of 1 euro uit, maar de 2 euro gaat dus ook mee :) Thanks!

13. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik had de kleding voor de baby per setje in zo'n ziplock zakje. Daarop geschreven, 1e pakje maat 50, reserve pakje maat 50 & pakje maat 56. Misschien beetje neurotisch maar m'n man hoefde alleen maar het juiste zakje uit de tas te halen en alles (romper, sokjes, kleertjes & mutsje) had hij meteen bij de hand.

chicca vindt dit leuk.
  14. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Slim idee. Die ga ik onthouden.

15. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Haha, dat heb ik ook gedaan!
    En nog een tip: alle papieren (legitimatie beide ouders, evt. formulier erkenning kind vader) zodat je direct aangifte kunt doen in het zkh mocht het daar een gemeenteloket zijn. Was bij ons wel zo.

16. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Gieter voor spoelen inderdaad, moest bij de eerste in zkh drie dagen blijven en zat maar te hannesen met hun maatbekertjes, heel onhandig!

Dextro, appelsap en AA-drink
    Als ik dit niet had, zaten mijn kinderen nog in mijn buik denk ik:eek:

17. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Wat ik heel lekker vond om te hebben waren mijn sloffen.
    Ik moest een nachtje blijven na de bevalling en de volgende ochtend nadat een hele lieve veepleegkundige mij had gewassen onder de douche, nam ze ons mee naar de wasruimte voor babies. Het was toen super fijn dat ik niet op mijn sokken maar op mijn Zeeman-zebrasloffen mee kon lopen:o:;)

Deel Deze Pagina