Wat mag nog wel in de lunchtrommel?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Pluk11, 16 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dit is echt niet gangbaar hoor. Ik heb ook wel eens op de overblijf gestaan. De meeste kinderen hebben gewoon brood bij, zonder nog iets van groenten. Sommigen zelfs wit brood (wat ik dan wel ongezond vind), snoepjes erbij etc.

2. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Ik merk dat mijn opmerking daarover nogal verkeerd valt. Had hem anders moeten plaatsen. Wat ik bedoelde was dat ik denk dat er tegenwoordig soms er veel dingen 'verboden' worden. En hoe meer je verbied...hoe spannender het word. Ik bedoel echt niet dat gevarieerde voeding niet goed zijn zijn. Mijn kinderen eten ook gevarieerd. En veel fruit en groente. Maar ook soms een snoepje,koekje of een liga. Als dat allemaal al niet mag...dat lijkt me niet bevordelijk. En daarmee bedoel ik niet dat je daar mee ook een eetstoornis krijgt. Dat had ik anders moeten verwoorden

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier krijgen ze om 10u fruit, soms met een beetje yoghurt.
    ‘s Middags brood en rauwkost, soms met wat olijfjes bv.

Op school is in principe niks verboden, maar er zijn kinderen die bv donuts eten als 10 uurtje en dat vind ik echt het verkeerde voorbeeld... Ik denk dat te veel verbieden niet goed is, maar alles maar toestaan is óók niet goed.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier gaat er ‘gewoon’ brood in, vragen ze zelf om. Heel af en toe iets als een broodje, krentenbol of een pannenkoek. Op de boterham zit bij de jongste 9/10 overigens chocopasta, dat wil ze raag en dan eet ze het beste. Gezien haar ondergewicht heb ik liever dat ze wat eet dan dat ik principieel ga lopen doen.

En voor 10 uur meestal fruit, soms groente en soms een koekje (Sultana, Fruitkick, melkliga) of een notenreep (en nee, geen kinderen met een flinke allergie in de klas, op mijn eigen dochter na, maar de noten waar zij niet tegen kan zitten er vanzelfsprekend niet in ;)).

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie eerlijk gezegd niet wat er ingewikkeld aan is. Zo veel werk is dat echt niet. Gewoon een papa of mama die op een banaan tekent. Die letters zijn uitsteekvormpjes, ik heb ze zelf ook, kost echt weinig moeite.

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Mijn zoon kreeg tijdens de wen-dagen (en dus straks na de vakantie) 3 boterhammen mee. In ieder geval 2 hartig, maar als hij alle 3 hartig wil ook prima :thumup: Verder krijgt hij in ieder geval 1 stuk fruit mee, eventueel nog iets van groenten als hij dat wil en nog iets van een rijstwafel/cracker/fruitreep/soepstengel. En verder water. Limo en dergelijke krijgt hij thuis ook zelden en water drinkt hij gelukkig net zo graag.

Ik heb een enorme eter zonder een greintje vet op zijn lijf, bij wijze van, dus ik geef hem liever te veel mee dan te weinig.

Als hij aan zou geven dat hij graag iets van een wrap, eitje of verzin het mee zou willen, dan zou hij dat ook gewoon mee krijgen. Maar op dit moment is meneer heerlijk eigenwijs en kieskeurig, dus we houden het maar even op brood ;)

Overigens denk ik dat het ook gewoon per persoon kan verschillen wat betreft de brood discussie. Sommige kunnen sneller aankomen van brood, andere vinden 2 keer per dag brood gewoon niet lekker...eet gewoon waar je je zelf goed bij voelt en wat je nodig hebt. En dat geldt net zo goed voor kinderen. Zolang je verantwoord eet en jezelf of je kinderen niet elke dag vol stopt met junkfood en fastfood, dan is er niks aan de hand toch.

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Hier geen poespas. Als 10 uurtje een appel met een beker ranja. Voor de lunch twee boterhammen of een bolletje met hartig en zoet beleg. Vaak wat worteltjes erbij en soms een snoepje

8. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Zoon (7, start in groep 5 over een paar weken) krijgt standaard 4 boterhammen met kaas of cervelaatworst mee.
    Zijn fruitbakje is een brooddoosje (formaat 2 boterhammen). Hierin zit meestal 1 soort fruit.
    Drinken: de ene dag een pakje melk en een pakje fruitwater, de andere dag een 1/2L flesje water. Heel soms chocomelk of yogi ipv melk.

Soms, echt heel sporadisch hoor, vul ik het fruitbakje met vier siliconen muffinvormpjes en krijgt hij vier verschillende soorten fruit of lekkers mee. Druifjes, kaasblokjes, plakjes Gelderse worst, komkommer, wortel, maar net wat voor handen is. Na school is hij dan heel blij en super enthousiast dat ik dat vaker moet doen.
    Ik had er een keer (na St.Maarten) een minimarsje bij gedaan. Die kwam weer terug, mocht niet van school. Dat snap ik best, maar maak dit beleid dan ook even duidelijk ipv het af te pakken en na school mee naar huis te geven.

Als we pannekoeken of wafels hebben gegeten en er is nog over de volgende dag, krijgt hij dat op eigen verzoek mee als broodvervangers. Doet het ook altijd erg goed. :)

Ik ga er absoluut geen drukte van maken met vormpjes uitdrukken of gezichtjes tekenen. Ben niet gek!

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    Mijn zoontje zit bij iemand in de klas die ipv brood 2 zakjes chips meekreeg :D

Heeft mijn zoontje het nog regelmatig over...
    Uiteraard mocht ze het niet opeten maar toch wel apart dat ouders dat meegeven ipv brood of crackers oid:)

Ik lees hier trouwens veel ouders die een snoepje meegeven dat mag hier ook niet

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn dochter zit nog niet op de basisschool, maar op de school waar ze ingeschreven staat hebben ze continue rooster en hebben ze alleen op dinsdag en donderdag een gruitdag en dan mag er dus echt geen koekje mee.

Dochter en zoon zijn beide gek op brood en die maak ik echt niet blij met een pastasalade of een gekookt ei.
    Die hebben veel liever een boterham met kipfilet oid.
    Hebben ze niet van mij :rolleyes:

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Als 10 uurtje bijna altijd fruit , heel soms een plakje ontbijtkoek.

Mijn dochter komt tussen de middag nog thuis, de ene keer eet ze brood de andere keer wil ze liever rauwkost of een bakje yoghurt

Mijn zoon heeft continu rooster en heeft dan 3 boterhammen en een beker ranja mee.
    Bij hem op school (speciaal onderwijs) zijn er niet echt regels.

Bij mijn dochter op school is het op woensdag, donderdag en vrijdag alleen fruit en op vrijdag hebben ze waterdag dan mogen ze alleen water mee. Op zich helemaal prima maar voor de vakantie kwam ze erg boos thuis want hun mochten alleen fruit en water terwijl de leraren (in de 10 uur pauze) allemaal een ijsje hadden gegeten (waar de kinderen bij waren). Mijn dochter heeft hier wat van gezegd en meteen gemeld dat ze vanaf dan gewoon haar eigen ding weer meeneemt op de gruit dagen (nu was dat toch al voor 90 % fruit , heel af en toe wil ze liever een boterham mee)

12. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Voor de kleine pauze krijgt ze vier ochtenden fruit mee met aanmaaklimonade en een ochtend een koekje, want ze krijgt op de bso ‘s middags fruit.

Tussen de middag twee bruine boterhammen. Eentje hartig en eentje zoet of twee hartig.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Nee joh je zou wel gek zijn:p;)
    20180401_121556.jpg

14. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Hahaha nou jij liever dan ik.
    Mijn zoon zou die oogjes enzo toch kwijt raken binnen een week.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Dochter krijgt twee boterhammen met eenvoudig beleg, pindakaas of kaas of roomkaas bv, soms jam of een enkele keer hagelslag. Daarbij tussen de middag schoolmelk.
    In de ochtend twee dingetjes, meestal iets van fruit (kan ook een hele appel of banaan ijn, of twee mandarijntjes recht van de fruitlade, of een bakje met druiven of gesneden fruit) en iets van groente. Worteltjes, tomaatjes, komkommer, paprika...
    Daarbij een fles of beker met water.

Dit is echt al zat voor haar, ze heeft echt geen tijd voor nog meer dingetjes.

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Als ik mijn oudste zoiets mee zou geven zou ze nog minder eten.
    Met van die poppetjes kun je meteen heel leuk spelen en opeens is het kwartier voorbij.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb ze eerst "getraind" met houten weggooiprikkers met vlaggetjes. En gezegd dat die mee terug naar huis moesten. Toen ik weken achter elkaar alles netjes terugkreeg ben ik met de plastic prikkers begonnen. Nog nooit iets kwijt geraakt.

18. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Brood en fruit is het enige wat mijn kinderen echt goed eten. Dus dat krijgen ze mee naar school.
    Oudste(9) 3 volkoren boterhammen (1 kaas, 1 jam, 1 hagelslag. Hij wil echt elke dag hetzelfde) en een bakje druiven.
    Jongste 1 bruine bol met belrg naar keuze en een banaan.

Ik ben zeker ook niet van het opleuken en vormpjes maken. Alleen op de banaan moet ik een Minion tekenen. Daar moet ik toch al zijn naam op schrijven omdat alles de koelkast in gaat, dus is geen moeite.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik kreeg vroeger dus altijd een chocoprince en 2 witte bolletjes met salami mee, jarenlang. Ik had behoorlijk overwicht en acne en ik kan je echt wel vertellen dat die lunches niet geholpen hebben.

Ik ben niet bang voor suiker en koolhydraten, maar we nemen op de saaie doordeweekse dagen gewoon gezonde dingen mee naar school en werk en dan is er in het weekend een keer ruimte voor een chipje en een koekje. Allemaal nemen we als 10 uurtje fruit of groente mee, en met de lunch eten we max 2 boterhammen en nog wat groente en nootjes erbij. Ik maak vaak voor iedereen ongeveer dezelfde brooddozen.

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    :roflmao: Wij doen hier de lego- Ninjago banaan :D
    Verder ook geen vormpjes, maar een handgeschreven banaan is heeeel belangrijk!

Fietwordtmama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina