Wat mag nog wel in de lunchtrommel?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Pluk11, 16 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Hier is het sinds dit schooljaar "verplicht" om groent/fruit mee te geven. Op donderdag mogen ze koek oid mee.
    Deze 2 weken regelt school het fruit/groente omdat ze van een restaurant en de dorps supermarkt dit gesponsord krijgen. Daarna moeten we het zelf bedenken.
    Vind het nog wel een dingetje. Mn dochter is erg makkelijk en lust veel fruit/groente. Mijn zoon is een ander verhaal, die komt niet verder dan een appel, banaan of druiven (maar dan niet te zuur natuurlijk)
    Ik probeerde altijd al wel redelijk gezonde tussendoortjes mee te geven, maar nu ook de gewone droge crackertjes niet meer mogen (die mijn zoon heerlijk vind) wordt het net wat lastiger.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zoon eet ook niet heel veel soorten fruit, maar hij krijgt elke ochtend gewoon fruit mee naar school. Wissel inderdaad, banaan, appel en druiven (soms aardbeien of peer) af. En dan krijgt hij als hij 's middags thuis komt een koekje of soms een snoepje en soms eet hij nog een keer fruit.

3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    #163 Fantykoekie, 30 aug 2018
    Laatst bewerkt: 30 aug 2018
    Bij de yumboxen wordt het fruit niet bruin en heel veel mensen maken die yumboxen s'avonds klaar. Dat scheelt al heel veel in de ochtenddrukte. Gewoon uit de koelkast halen en in de rugzakken doen. :) alleen banaan zou ik s'ochtends snijden omdat dat in de koelkast wel lichtjes kan verkleuren
    Ik maak het s'ochtends maar heb ook maar 1 kind. :)

Hier eet hij beter als alles al klaar is. Fruit in stukjes enz. Hapt gemakkelijker weg.

Koekjes geef ik nooit mee. Misschien 3 keer gebeurd in 1.5 jaar tijd omdat het fruit ineens op was. :oops: en meneer lust ook bijna geen koekjes. Alleen ontbijtkoek vind hij lekker. Als hij een koekje met chocola krijgt krast ie de chocola eraf en krijg ik het koekje terug. :roflmao:

Fruitbox vandaag. Van de lunch heb ik geen foto maar boterham, aardbeien en beetje paprika. IMG_20180830_074338.jpg

Gisteren peer, aardbeien en bessen IMG_20180828_080540.jpg

littlemunchkin vindt dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik hak appels met zo’n appelsnijder van Ikea (AH heeft ze ook, en waar niet eigenlijk :D ). Gewoon hak, en je hebt een appel in 8 stukjes. Zo gepiept. Ze krijgen vaak ieder een halve appel mee en dan nog ander fruit, bv druiven, kiwi, bessen... Het zit in bakjes van Sistema en wordt niet bruin. Voor ‘s middag meestal sowieso een paar cherrytomaatjes, en dan nog iets erbij als komkommer, paprika, wortel, soms wat olijfjes, fetablokjes. Allemaal prima klaar te maken ‘s avonds, in goed afgesloten bakjes in de koelkast en klaar. Boterhammen smeer ik wel ‘s ochtends, en dan vaak hagelslag of pindakaas. Kaas is inderdaad snel zweterig, vlees vinden ze sowieso niet zo lekker op brood. Dus prima zo.

Fantykoekie vindt dit leuk.
  5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb van de week de saladebowl van de ah gekocht en de oudste wil die ook graag. Dan kunnen onderin boterhammen (want dat willen ze gewoon ook graag) en bovenin komkommer, wortel, paprika, fruit , rijstwafels (met nog dipsaus indien gewenst). Ze moeten's ochtends alles uit de tas meenemen de klas in en hij vond het wel fijn als hij een bakje minder hoeft mee te nemen. En ik vind het wel fijn om verschillende vakjes te hebben, geeft wat meer mogelijkheden.

Amberxx vindt dit leuk.
  6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze eten warm op school, verder geven we fruit mee en water. Rond 14 krijgen ze op school een granenkoek.

Als ze boterhammen mee moeten beleg ik die gezond met een paar stukken komkommer of kerstomaatjes erbij. Ik krijg de kriebels van die brooddozen met wit brood met chocopasta. Alsof je daar genoeg van groeit.

Deel Deze Pagina