Wat mag nog wel?

Discussie in 'Over deze site' gestart door Onje, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Maar zo gaat het vaak, het begint heel netjes tot dat er een begint met domme opmerkingen en vervolgens is het ruzie. En dat is meestal wel jammer :)

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Dit vind ik een mooie oplossing.

3. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik denk dat het met de google resultaten te maken heeft ;)
    en alle bijbehorende google onderdelen zoals adwords adsense pageranking etc ;)

Kan mij herinneren dat er continu seks reclame in beeld kwam toen het woord nog toegestaan was etc.

Vind het ook wel wat ver gaan om een maatschappelijke discussie te weren, het 'excuus' we zijn een pagina over zwanger zijn worden blijven en erna gaat niet op, dan hadden jullie geen lounge en tv hoek moeten openen.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat is geen excuus hoor, dat is onze doelstelling.:) De lounge hebben we gecreeerd om tegemoet te komen aan de wensen van de leden.

De reden van bv. het weren van het zwarte piet topic, staat hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/over-deze-site/473675-geen-zwarte-piet-topics-meer.html

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik kan me wel voorstellen dat de topics niet meer mogen. Alle vier stonden ze vol racistische opmerkingen als "laat ze oprotten". Zo kwetsend. Ook als je niet antiPiet bent. Dat valt echt niet onder de noemer discussie, dat is gewoon rellen. Dicht die topics, heeft niets met betutteling te maken.

Ik heb geen oplossing voor het probleem. Behalve wellicht 3 strikes you are out ;). 3x zulke leuzen (of scheldpartijen) en in de ban, hoppa.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    En die oplossing, bestaat al.:)

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Het moet gaan over zwanger worden etc maar er mag ook niet over sex gepraat worden terwijl je toch echt sex moet hebben wil je zwanger worden (natuurlijk gezien) dus dat is ook gewoon onzin van jullie sorry hoor

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het mag best over sex gaan, als het om zwanger worden gaat. Maar over waar, met wie, hoeveel mensen er mee doen, welke gaten, speeltjes en dergelijke, verwijzen we naar een ander forum.;)

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik vind het altijd zo jammer op een forum dat er een groepje mensen is die bepalen wat je wel en niet mag schrijven. Doe je niet wat ze zeggen wordt je op de vingers getikt. Oke er moeten regels zijn, maar gaan soms wel erg ver.

10. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

*gniffel*

Nou die hoef ik ook niet te lezen, eerlijk gezegd...

Maar Prinses, mijn complimenten hoe je altijd op iedereen reageert en probeert mee te denken met alle leden, toppie.. :)

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als die er niet zouden zijn zou het hier een zootje worden ;)

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik heb de zwarte pieten topics ook gelezen maar ik moet zeggen dat ik nergens iets heb gelezen over "oprotten"...

Ik wil niet zeggen dat de topics niet geladen waren maar zo grofweg heb ik het niet gelezen hoor....hetzelfde bij het offerfeest topic: er kwamen alleen een paar vegetariërs om de hoek kijken...

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Is het een idee om wat vaker openheid van zaken te geven? De gene die de boel verpesten hoeven natuurlijk niet openlijk op de vingers getikt te worden, maar misschien een edit van hun tekst, met de mededeling dat ze een privé bericht hebben over hun gedrag. Dan zien anderen dat er wel degelijk iets aan gedaan word.

Zelfde als sommige topics hier, misschien een keer een update geven als dingen besproken zijn. Dat geeft dan het idee dat jullie er daadwerkelijk naar gekeken hebben.

Ik noem maar even wat voorbeelden hoor.

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Zo'n slecht idee vind ik dit niet eens. Dan kan tenminste niemand zeuren waarom bepaalde dingen wel en niet. En de regels staan er dan duidelijk :D
    Om eerlijk te zijn ik mis dat zwarte pieten gedoe echt niet. Ben er onderhand doodmoe van van alleen al op fb bijna ieder bericht te lezen (ook vaak hele kwetsende dingen) hoe en wat over zwarte piet. Kom op he er is niks besloten en ze willen pas overleggen NA de sinterklaas periode. Laat het tot die tijd een feest zijn.

Dat er hier regels zijn vind ik juist goed. Ik zit hier nu al sinds 2007 en enige verschil dat ik merk is dat er meer 'rotte appels' tussen zitten dat de bedoel verziekt voor rest gewoon hetzelfde. ZP blijft nog steeds erg verslavend :D

15. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Dat is juist goed beheer van fora...

16. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik denk dat er een soort sfeer ontstaat in bepaalde topics omdat mensen zich aangesproken voelen of snel op hun teentjes zijn getrapt. Ik vind het zelf trouwens echt wel meevallen dat mensen hier letterlijk beledigd worden. In de topics over zwarte piet heb ik het in ieder geval niet terug kunnen vinden.
    Als je je aangesproken voelt (bijv omdat je zelf donker bent en je je een beetje 'gediscrimineerd' voelt) zul je eerder vallen over een woordgrapje oid.

Ik kan zelf een heleboel hebben en ben niet te beroerd om voor anderen bepaalde dingen uit te leggen. Ik zal absoluut niet gaan proberen om mijn denkwijzen aan andere op te leggen.
    Op een gegeven moment kreeg ik echt letterlijk grove beledigingen naar mijn hoofd gegooid en toen was voor mij de maat vol.
    Ik ben daardoor ook een tijdje afwezig geweest hier.

Ik denk zelf, dat als je elkaar respecteert er gewoon gediscuseerd kan worden, ook over zaken als geloof en zwarte piet.
    Maar helaas is respect soms ver te zoeken...

Een oplossing zou ik zo snel niet weten, maar ik vind het soms wel eens jammer dat bepaalde discussies helemaal niet mogen hier.
    Maar dat komt waarschijnlijk meer door het ontbreken van respect bij sommigen, als dat het beheer te betuttelend is.

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik ben het er mee eens... zo ook het topic over doop, waar er heel netjes gepraat, geen spoor van discussie, zuiver informatief....

Andere topics over masturberende mannen waar veel lol gemaakt worden die mogen wel, om dat modjes die wel leuk vinden... denk ik dan....

ook vind ik het jammer dat je bijv. in verkiezingstijd niet over partijen mag praten en zo....

Als het uit de hand loopt kun je er altijd een slotje opgooien denk ik dan.... waarom deze censuur.....

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    helemaal mee eens....

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Misschien is dit juist wel de bedoeling, blijven er te veel hangen en hoopt Zp zo alleen de (to be)zwangeren over te houden.....

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    dat bij voorbaat al bepaald word dat een onderwerp uit de hand gaat loopt. Dat jullie bepalen waar over wel of niet gesproken mag worden.....

wat mij betrefd is het alleen oke dat een topic gesloten word als het daadwerkelijk uit de hand loopt....

inderdaad een apart subgedeelte voor discussies is een goed idee... mensen die zich gekwetst voelen kunnen er dan ook voor kiezen zich daar niet te vertonen......

Ik heb me overigens nog nooit gekwetst gevoelt... ik ken kaar heel weinig mensen in reallife en die ik ken zullen mij niet kwetsen en van de rest denk ik dan laat gaan ik ken ze toch niet.....

Deel Deze Pagina