Wat mag nou echt NIET meer....?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmuh, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier juist andersom, partner zegt vaak dat ik alles nog makkelijk kan omdat ik "pas 8 maanden zwanger ben" en verwacht dus van me dat ik een paar 2 liter flessen cola en water met me mee sjouw voor een minuut of 20. Het spijt me, maar dat lukt niet meer.

Vreemden echter vinden het vreselijk als ik bv moet staan in een rij en komen dan met stoelen aanzetten, ik kan misschien niet meer zwaar tillen, maar 10 minuten in een rij staan wel hoor..

2. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Kaala die partner van jou moet zn oren wassen jij mag niet tillen dat moet hij doen!!
    Kijk overdrijven kan maar express dingen moeten tillen nee

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nou ja zeg, wat een hork, sorry:)
    Laat m zich flink schamen en heel gauw zelf die flessen tillen!

10minuten staan in een rij lukt mij dan weer niet;)

4. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Pfoe, die man van je moet een schop onder zn kont :)

5. minimoon

minimoon Niet meer actief

Volgens mij is het ook wel heel erg individueel (en verschilt per zwangerschap), behalve dan het bungeejumpen en sumoworstelen. Ik merk nu al dat ik bepaalde zware dingen op mijn werk niet meer kan tillen; nou werk ik met veel mannen die ook voordat ik maar op sta al roepen ' niet doen' maar ik maak daar nu ook zeker gebruik van. Ik ben het nl wel eens met diegenen die zeggen dat als je lichaam het aangeeft het soms al wel te laat kan zijn.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik nog van alles gedaan tot het moment van bevalling zoals stofzuigen, boodschappen (ook wat zwaarder werk) (had geen auto, dus dat deed ik dan niet), maar wel alles een stuk langzamer dan toen ik geen dikke toeter had ;)

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij draagt na lang zeuren de flessen lekker zelf, maar zijn kant van de familie vind het ook nog best als ik ze allemaal zelf gedragen had (maar ze willen niet dat ik een uur of 2 wandel terwijl dat juist wel weer gaat) Op de Wii mag ik ook niet meer van hen ._.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nah lekker dan!

Die van mij laat mij nog wel de plee schrobben 'omdat ik dat straks helemaal niet meer kan en dan moet hij het sowieso doen'. Joh. Alsof het nu zo lekker is, elke keer als je bukt dat maagzuur en een zere rug naderhand.

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh dat klinkt ook zo logisch "omdat hij het straks toch zelf moet doen"

9. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Eh in ieder geval niet meer op trapjes enzo gaan staan.
    Heb hier een paar keer gehad dat ik zo topzwaar was dat ik er bijna af kukelde..

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben vandaag gaan sporten. Is blijkbaar ook heel speciaal. Ik vind het gewoon prettig. Ik heb veel last van mijn bekken, maar als ik weinig beweeg heb ik meer last dan als ik voorzichtig beweeg. Op de sportschool kan ik heel goed doseren en voel ik me meestal fitter naderhand dan vooraf. Ook zwangerschapszwemmen gaat nog goed hoewel ik me schoolslag bij mijn benen erg op moet letten. Een stuk lopen daarentegen lukt weer niet. Fietsen valt me ook zwaarder dan bij de oudste. Autorijden gaat helemaal prima, dat durfde ik bij de oudste dan weer niet.
    Ik ben alleen een beetje bang dat mijn vliezen opeens breken, dan moet ik gaan liggen en dat is misschien lastig als ik onderweg ben.

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    In principe is er weinig dat je niet mag en je bent niet ziek maar wel zwanger, dus rustig aan.
    Maar vooral ook doen wat goed voelt, lekker niksdoen of juist actief zijn.
    Ik heb zelf heel lang gesport, en nog veel gefietst, autogereden, boodschappen gedaan. Ik werd/wordt er namelijk heel ongelukkig/chagrijnig van als ik alles moet vragen of alles moet laten doen.
    En dus een beetje gladde schouders maken zodat al die stomme opmerkingen van je af glijden ;)

12. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Let op dat je banden allemaal wat slapper zijn dan normaal en dus bv je enkels wat sneller zwikken. Dus misschien geen naaldhakken meer aan op de kinderkopjes ;). Mijn andere kinderen wegen 14 en 16 kg en die til nog zonder veel problemen op, alleen misschien iets minder vaak dan normaal. Maar rechte buikspieroefeningen die moet je echt vermijden ivm kans op een diastase! Oja ik ben nu 33 weken en dit is mijn 4de zwangerschap.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Bepaalde dingen eten/drinken, mag niet zolang je zwanger bent. Maar dat geldt voor de gehele zwangerschap. En ikzelf zou erg voorzichtig zijn met dingen tillen maar dat is meer omdat ik na mijn bevalling veel bekkenklachten had. Ook zou ik het gewoon rustig aandoen omdat je niet weet hoeveel rust en slaap je zal krijgen na de bevalling. Waarschijnlijk niet zoveel. ; )

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Mijn dochter weegt 24kg. Maar die til ik ook echt niet meer, lukt geen eens......

15. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik doe ook nog alles hoor, mijn gyn heeft me wel gevraagd om me niet te gaan oververmoeien.
    En ik merk ook wel dat ik lang niet meer kan wat ik een week geleden bijvoorbeeld wel nog kon. Maar dan neem ik meer rustmomenten en pauzes.

Luisteren naar je lichaam

16. Bri

Bri Niet meer actief

Zolang je nergens last van hebt, zou ik vooral doorgaan met wat je normaal doet. Maar let op de signalen van je lijf.

Dat van het stofzuigen snap ik wel; als je erge bekkenpijn hebt kun je dat beter niet meer doen. Is een erg belastende houding. Maar zolang je geen last hebt van je bekken kun je best eens rond met de stofzuiger.

Deel Deze Pagina