help, ik maak me mega zorgen, ben sinds vanmiddag enorm aan de diaree,voel me er ook echt niet lekker bij, wel wat grieperig, ik ben morgen negen weken zwanger,ik maak me zorgen om de baby, moet ik nu de huisartsenpost bellen? of ff afwachten? liefs.
nee, goed drinken rust nemen en als je diarree blijft houden ors gaan drinken. Heel vervelend maar vooral voor jou.
Diarree en griep etc zijn alleen maar erg vervelend voor jou. Je kindje krijgt er verder weinig van mee... ja anti-stoffen Mocht je langdurig last blijven houden van de diarree dan zou ik wel even contact zoeken met je HA. beterschap!
Hoi had in het begin van de zwangerschap ook heel erge diarree.. Soms wel weken achter elkaar.. Dus kan gewoon door je zwangerschap komen en kan at helemaal geen kwaad... Wel moet je zorgen dat je goed drinkt! Ik was namelijk uitgedroogd en moest opgenomen worden.. Ik dronk ongeveer een liter per dag maar dat is dus echt te weinig!
Tijdens je zwangerschap kan je ook gewoon ziek worden, helaas, want dat is dan soms extra vervelend! Maar dit kan doorgaans geen kwaad voor je baby en je kan gewoon normaal afwachten en uitzieken. Goed veel drinken, blijven eten waar je zin in hebt en goede hand hygiëne. ( Hier 2x buikgriep gehad deze zwangerschap )
Omdat je lijf zijn immuunsysteem op een laag pitje heeft staan (zodat je zwangerschap intact blijft) ben je helaas ook wat ontvankelijker voor virusjes e.d. Bovendien zit je lijf vol met hormonen, die ook op je darmen werken. Als je koorts krijgt, moet je even bellen/