Hallo, mijn dochter van ruim 7 weken krijgt borstvoeding via de fles. 6 voedingen.per dag van 160cc. Ik wil hiermee stoppen en.over gaan op flesvoeding. Hoeveel moet ik geven? En hoe snel kan ik opbouwen? Ik wordt nl helemaal gestresst van het kolven, dus wil er snel vanaf... Ze weegt.nu tussen de 4,5 en 5 kg.
Afouwen doe je net als wanneer je kind aan de borst drinkt, een voeding per 10-14 dagen afbouwen. Je schrijft dat je het kolven niet prettig vindt. Je kunt ook proberen te stoppen met kolven en je kind gewoon aan de borst te krijgen. Daarvoor kun je advies en hulp vragen bij een lactatiekundige. Je boft, je kind heeft er precies de goede leeftijd voor om dat te proberen. Veel knderen die vlak na de geboorte niet aan de borst kunnen zijn na een week of zes sterker en motorisch verder (wangzkjes zijn vaak voller) waardoor ze alsnog aan de borst komen. Mijn dohter kon het na tien weken helemaal zelf. Veel handiger dan Flessen.
Ik heb twee maanden volledig bv gegeven en ben toen af gaan bouwen. Ik zat toen op zeker 8 voedingen per dag nog. Na een maand zat ik op 6 voedingen half om half, dus 3x bv en 3x fv. Daarna ging het afbouwen bij mij heel snel... ze had duidelijk niet meer genoeg aan mijn borst. Ze ging er steeds langer over doen en dan huilen dus toen heb ik het wat versneld. Nog een tijdje alleen de ochtendvoeding gedaan maar toen ik weer ging werken (met 4 mnd) ben ikd aar ook mee gestopt. Ik heb nooit last gehad van stuwing oid maar dat schijnt per persoon heel verschillend te zijn. Ik zou gewoon beginnen met het laten vallen van 1 voeding en kijken hoe je lichaam daar op reageert. Ik ken mensen die zijn van de ene op de andere dag overgestapt, maar dat lijkt me niet wenselijk. Zowel niet voor jou als voor je kindje. Gewoon kijken hoe je lichaam reageert en of je kindje de fv goed wil drinken! Over het algemeen zeggen ze 3-5 dagen per voeding, maar voor sommigen is dat te kort.