Hallo! Onze dochter eet momenteel: 8.00 u fles 180+6 12.00 u fles 180+6 16.00 u fles 180+6 20.00 u fles 180+6 tussendoor krijgt ze fruithapje, liga en regelmatig een (mijn eerste) danoontje. Als wij aan het eten zijn, eet zij (haar prakje) mee, en dan kijkt ze ons bijna het eten van het bord af. Wat geven jullie je kids van 7 maanden al met de pot mee? Ik kook onze aardappelen altijd met een bouillonblokje in het water, dus ben dan bang dat ze te veel zout binnen krijgt? Mijn man lust alleen groenten uit pot en blik (zucht) en heb begrepen dat daar ook te veel zout in zit, of valt dat wel mee? Ben benieuwd naar jullie ervaringen, want heb wel het idee dat ze meer honger heeft en meer zin in ons eten dan haar eigen prakje groetjes mamatoB
Ze mag nu best veel hebben, alleen inderdaad zonder zout. In een bouillonblokje zit (heel veel) zout, en in blikgroente ook. Ik zou toch de aardappels op water koken, en dan voor jullie evt een sausje overheen. Groente uit blik zou ik haar niet geven, dan zou ik mijn man maar heropvoeden Ze mag iig bijna alle groente (sommige koolsoorten kunnen sterk zijn), bijna alle fruit, vlees, brood, aardappels, rijst, pasta enz
Jep, Julia eet ook al een poosje min of meer met ons mee. Zonder sausjes of jus, maar ook aardappel, bijna alle groente, heel af en toe wat vlees. Ook kreeg ze vanaf 6 maanden tussen de middag een boterham, en dat vond (en vind) ze echt heerlijk! Liga werd hier heel erg afgeraden bij het CB, omdat ze eigenlijk beter eerst goed fruit/groente/brood moeten leren eten. Julia krijgt nu ook 2 keer op een dag fruit ipv een koekje. Veel gezonder en jouw dochter kan zeker ook al wel een boterham aan!
vind het knap dat ze het nog red op melk zeg. dat hoef ik heir niet te proberen hoor ons manneke eet al heel lang met ons mee. en als we iets te gekruid hebben dan eet ie een potje. en ook wij eten echt wel uit pot hoor en dat eet ie gewoon mee. je zou ook diepvries kunnen halen das vaak net zo gezond als vers. maar ziet er soms iets anders uit zoals de spinazie dus miss dat je vent dat dan ook eet. en wij hadden hier vanaf de eerste de regel dat manlief ook alles eet en ik ook zodat zij dat ook doet. dus ik eet netjes een paark eer per jaar spruiten en manlief eet mee met de bietjes en wortels dan maar een keer iets dat je neit zo lekekr vind hoor gaat tenslotte om de kids.
dank voor jullie reacties! Gisteren heb ik haar aardappeltjes laten proberen, ze trok een heel vies gezicht maar ze heeft er wel wat van binnen gekregen En ik ben zelf echt een alles-eter, lust werkelijk alles, maar mijn man heeft dat helaas niet. Sommige dingen gaat hij echt niet lusten. Maar goed, ik ga gewoon alles voor mezelf en voor haar maken vers, zodat zij wel alles leert eten. Hoe veel flesjes krijgen jullie kids dan nog? xxx
Lust je man geen diepvriesgroenten? Daar zit normaal gesproken geen zout in, of zó weinig dat je kindje het ook al mag.
Nee hij vindt dat niet lekker, maar ik wel, dus kan dat ook voor mij en haar maken inderdaad, thanks voor de tip!!
ben net terug van het buro me dochter zou het volgende moeten hebben ochtend: fles 180cc water + 6 scheppen en eventueel 2 scheppen rijstebloem rond 10 uur fruithap (heel potje van 6 maanden) middag brood + flesje 180cc water en 3 scheppen middag diksap en tussendoortje avond dus rond 1730 heel potje groente van 6 maanden rond 20 uur fles 180 cc water en 6 scheppen (rijstebloem afbouwen _)
Oe, wat veel flesje nog bij 7,5 maand! Gewoon fles eraf en groente of fruit of broodkorstje erin. Bied haar maar lekker vanalles aan. En ze hoeven echt nog niet meteen met de pot mee te eten hoor!
mijn kereltje ett op dit moment sochtens fles 180+6 +4 schep rijstbl 9.30 een geprakt of grof geraspt stuk fruit 11.30 broodje + bekertje thee tussen door broodkorst of rijstewafel 15.30 aardappel met groente en beetje vlees of eitje 19.00 fles 180+6 +4rijstbl ik koop meestal bv bloemkool maak ik allemaal boterhamzakjes met genoeg erin voor 1x doe ik in de vriezer . gehakt bv bak ik rul doe ik in een bak in de vriezer kan ik er met de lepel elke x wat uit scheppen . zo hoef jij en je man je eten niet aan te passen !! maak zelf het eten al klaar als mijn kereltje tussen de middag slaapt , hoef ik smiddag alleen nog maar even weer op te warmen is makkelijk als je nog even weg wil !! groetjes edit: geef hem tussen door ook nog wel thee of diksap
Op het pak van nutrilon staat ook pas vanaf 8 tot 10 maanden over op drie flessen, dus ik ging daar ook vanuit eerlijk gezegd! Maar ben haar wel geleidelijk aan steeds meer aan t aanbieden hoor. Wel goeie tips van die groenten!
het ligt er denk ik ook een beetje aan of je kind al goed zijn fruit en groenten enz eet. die van mij eet het nog niet super goed, niet de juiste hoeveelheden iig om te zeggen dat we er een fles vanaf kunnen halen. hier nog 4 flessen. al dan niet allemaal 180/6
@terra: herkenbaar! Britt eet nu wel een heel potje fruit per dag (200 gram) dus dat gaat nu wel goed inmiddels, maar groenten echt nog niet!
Het een gaat ook samen met het ander: als je zo'n fles weg laat, krijgen ze meer trek. Een fles van 180/200cc is best machtig.
idd, heel machtig. ik geef Stern altijd eerst fruit of zijn avondmaal, en pas dan kijken we hoeveel zijn flesje zal zijn en of hij uberhaubt een flesje nodig heeft. gisteravond heeft hij super goed 200 gram aardappels en worteltjes op, toen had hij geen zin meer in zijn fles. en het was op aanraden van het cb de bedoeling om die fles bij het avondmaal eraf te halen dus dat was dit keer goed gelukt