Hoii, Er zijn hier vast wel mama's die deze opleiding hebben gedaan of dit beroep doen. Graag zou ik willen weten of jullie dit via school hebben gedaan of via een thuis studie, wat zijn voor/nadelen? Wat kan ik van de vakken(nederlands 2f en rekenen 2f) verwachten, wat houdt het in? Ben je veel tijd kwijt aan deze opleiding? Kortom, wie kan me wat informatie geven over deze opleiding? Alvast bedankt
Welke richting zou je willen doen? Ik ben in 2004 afgestudeerd voor spw en heb een bbl studie toen gedaan. Vorige week heb ik net mijn 3f toets nederlands gedaan. Afwachten wat daar de uitslag van is. Waarom zou je een thuisstudie overwegen?
Ik heb SPW3 gedaan in 1 jaar (18 plus opleiding), ben inmiddels al weer 7 jaar werkzaam in de kinderopvang.
Ik heb spw 3 gedaan, op school. Welke kant wil je op ? Bso,kdv of meer richting de gehandicapten zorg ?
Welke richting wil je precies op? In de kinderopvang is volgens mij erg weinig werk te vinden of het is op inval basis. 7 jaar geleden was het al ontzettend lastig en daardoor ben ik alweer 7 jaar in een andere tak werkzaam.
Bedankt voor jullie reacties! Werken op een kinderopvang, die richting lijkt me het leukste, heb nog niet definitief gekozen hiervoor maar wilde graag meer informatie weten. Ik heb geen idee dat er zo weinig werk in te vinden is, is dit echt zo? Ik dacht toch dat je er wel snel aan de bak kon.. En op inval basis dat is omdat t allemaal vol zit?
Nou, in mijn regio (Limburg) is het alleen maar een enkele vacature en dan op inval basis (flexpool). De vraag is dan natuurlijk hoevaak word je op geroepen. 7 jaar geleden was het al erg schaars en daarom heb ik besloten niet meer in die sector te zoeken, omdat ik wel zekerheid wil hebben en niet eens per week opgeroepen worden.
Ik heb de opleiding PW 3 gedaan, lange tijd zonder werk maar nu toch al een aantal jaar werkzaam in de kinderopvang. Het is echt afhankelijk van waar je woont qua werk denk ik. Ik woon in Ede en werk nu in Utrecht, een stukje rijden maar wel een fulltime job gevonden met een super werkgever en fijn bedrijf! De opleiding duurde 3 jaar en ik ging destijds fulltime naar school toe. Qua 2F niveau vond ik het niet heel moeilijk.
Bij ons is werk op en kdv ook lastig te vinden . Op inval basis met een 0 uren contract wel. Zelf werk ik op een bso, daar is werk genoeg in.
Hier ook spw/saw niveau 4 kinderopvang 4 jaar geleden gehaald, helemaal niks met m'n diploma kunnen doen! En nog niet, want als er een vacature vrij komt zijn er altijd mensen met meer ervaring die toen der tijd zijn ontslagen.. ik werk nu bij een bakker en dat met een mooi diploma op zak! Soms wel is jammer
Werk in de kinderopvang is er meestal wel te vinden maar vooral op invalbasis, dus niet structureel en geen vaste uren. Bij sommige is het zelfs zo dat je dagelijks opgeroepen kan worden tussen bijv 7-9 en tussen 12.00-13.00 uur, dus je moet zeer flexibel zijn. En je krijgt niet echt te mogelijkheid om te binden met ouders/kinderen omdat je of op verschillende locaties werkt of binnen no time weer weg mag. Om die redenen is dit werk niets voor mij, ik vind juist hechting met ouders en kinderen het mooie aan werken in de opvang.
Doktersassistent niks voor je? Meer werk in te vinden meid. O ja, onderwijsassistent raad ik helemaal af... daar is echt nooit werk in.
Ik heb spw 4 gedaan, ik werk als Onderwijsassistent. Ik zou op dit moment de opleiding niet doen, er is inderdaad bar weinig werk te vinden..
spw3 gedaan.. Tis niet makkelijk om aan een baan te komen in die richting, behalve op 0 uren basis.. Het lijkt wel aan te trekken, maar zijn zoveel mensen die meer ervaring hebben.. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik ook niet voor pedagogisch medewerker gaan.
Hier in de kop van noord-holland is volgens mij voldoende werk. Zie elke week wel een paar vacature langs komen. Werk zelf nu na 10 jaar kinderopvang in de gehandicaptenzorg. En daar is ook veel werk in. Ons organisatie alleen al heeft er soms 30 open staan..
Ik heb in 2009 spw4 gehaald. Toen 5 jaar werkzaam geweest op een kinderdagverblijf. Dat ging toen failliet omdat kinderopvang erg slecht ging in die tijd. Maar het trekt nu echt weer aan! Ik ben nu sinds een jaar weer aan het werk in een kinderdagverblijf en bso. Wij hebben zelfs personeel te kort! Hier in Friesland gaat het echt weer heel goed in de opvang! Opleiding zelf vond ik heel leuk en interessant! Ik moest alleen nederlands en rekenen op 3f halen! Ook dat vond ik makkelijk te doen!
Werk was er 8 jaar geleden al moeilijk te vinden met een spw diploma. Ik ben spw 4 afgestudeerd richting activiteitenbegeleiding. Ben daarna verpleegkundige gaan studeren want werk is er gewoon niet. Zoi Zou jij mij willen pb-en waar jij werkt? Ik wil namelijk een switch maken en alvast orrienteren. Woon nu nog in twente maar wij gaan mis weer terug na nh volgend jaar.