Het zou anders best zuur zijn wanneer ná de scheiding blijkt dat er geen spaargeld meer is daar de rekeningen zijn leeggehaald. OK, soms gaat het misschien om een paar tientjes, maar er zijn genoeg mensen die flink sparen voor de kinderen en gaat het om bedragen in de duizenden Euro's. Het advies de spaarrekeningen veilig te stellen kwam sowieso niet van mij, ik reageerde op iemand's reaktie daarop. Veel sterkte TS, ik heb verder geen tips maar ik hoop dat je alles goed kunt afhandelen.
Ik weet er niet veel van, maar ik zou dit soort voorvallen gaan opschrijven. Gewoon beknopt wat hij doet en zegt en met de datum erbij. Dit is niet goed voor je kindje dus belangrijk om aan te tonen wat hij doet.
Ik zou je willen adviseren regelmatig op je tong te bijten en zelf niet met allerlei verwijten gaan gooien. Verder wens ik je veel power toe. Heb je wel een beetje steun vanuit familie/vrienden?
Ik had een flink volle map aan documenten. -Rapport van de rechtbank waarin ex schuldig werd bevonden aan mishandeling en een contact/straatverbod had van 3 maanden -aangifte van stalking & bewijzen -filmpjes -foto's van verwondingen -mails vol dreigementen -brief van zijn ontslag vanwege seksuele intimidatie -verschillende getuigenverklaringen. Mijn ex heeft 1 papiertje ingediend van een afspraak voor een intakegesprek met een psycholoog (waar hij nooit is geweest) en het gevolg was: - "we zijn inmiddels een aantal maanden verder en misschien is hij wel geschrokken en veranderd" -"hij heeft het initiatief genomen om hulp te zoeken" -"wij doen niet aan waarheidsvinding" -"dat een man zijn vrouw slaat betekent niet dat hij niet goed is voor de kinderen" -250 euro dwangsom als ík de omgangsregeling niet na kwam. Dus niet wakker liggen dat je dingen niet kan bewijzen, de kans is groot dat je er toch niks aan had gehad. Mijn map aan bewijsmateriaal werd gezien als rancune, en dat heeft mij meer gekost dan opgeleverd.
Ik ben inderdaad ook alles aan het noteren nu. (ook opnemen) En op mijn tong bijten probeer ik zeer zeker ook maar dat is vrij moeilijk moet ik zeggen, want hij zegt soms echt de vreselijkste dingen (uiteraard buiten de opnames). Voorlopige voorzieningingen worden zo snel mogelijk geregeld via mn advocaat. Dus hopelijk kan ik binnenkort weer een beetje ademen.
Je mag wel degelijk weigeren dat hij jullie kind mee neemt naar het buitenland! Heeft je ex ook een buitenlandse achtergrond? Want dan zeker hiervan melding maken / aangifte doen bij de politie!
Ja dat weet ik ook, maar hij heeft het niet perse over het buitenland gehad. Hij heeft indd wel een buitenlandse achtergrond. Ik heb er ook een melding van laten maken icm met wat andere dingen en nu heb ik daardoor waarschijnlijk ook veilig thuis aan mn broek. Het is allemaal gewoon puur treiteren en mij kapot willen maken. Maar het is best pittig even allemaal.
Laat je advocaat morgen een rechtzaak aanvragen voor voorlopige voorzieningen aanvragen dat zijn dan afspraken die gelden zolang de echtscheiding speelt. Dit kan vaak op zeer korte termijn. Dat hij het huis moet verlaten zodat jij en je zoontje daar kunnen verblijven lijkt mee een hele verstandige voorziening
Hij is er mee bezig, geen idee hoe lang dat duurt. En ik hoop maar dat dat zo gaat want hij is er mee bezig om met zijn familie mij als een slechte moeder neer te zetten en om mij onder toezicht te laten zetten. Geen idee waarom want ik ben overigens de gene die voor ons kindje zorgt en dat ook altijd alleen heeft gedaan.
Spaargeld is niet je 1e zorg, maar je hebt straks wel financiële middelen nodig om je huis te kunnen huren. Vaak 1-2 mnd borg, en je moet alles opnieuw aanschaffen. Dan gaat het hard hoor. Hoe ging het bij de advocaat? En bijna vergeten, zet de foto's die je dierbaar zijn alvast op een USB stick en geef deze aan fam of vrienden.
Ik ben in gemeenschap van goederen getrouwd dus sowieso moet alles door de helft. Advocaat heeft het ingediend bij de rechtbank dus het is nu afwachten. Foto's die ik kon pakken heb ik indd nu zelf, hij was me helaas voor met albums maar ik heb zelf ook nog wat op een stickje.
Weet niet of het al is gezegd (geen tijd om te lezen) maar je mag niet verder dan 30 km verhuizen tenzij je toestemming hebt van je ex.
Zoiets ervaart mijn zus ook. Ik geloof inmiddels niet meer in de rechtspraak en dat er in belang van een kind gehandeld wordt.
Het werd heel zwart-wit bekeken: mijn ex wilde omgang, en ik met mijn map aan redenen waarom omgang geen goed idee was frustreerde de boel, waardoor het uitliep op een vechtscheiding. Als ik akkoord was gegaan met omgang op dag 1, was er niks aan de hand geweest. Tegelijkertijd zat er naast mij bij de omgangsbegeleiding in de wachtkamer een vrouw die me doodleuk vertelde dat ze omgang maar onzin vond omdat ze een nieuwe vriend had en 'die kon ook best voor vader spelen', dus ze zijn veel strenger geworden omdat er veel misbruik van gemaakt werd. Uiteindelijk is er bij ons wel een omgangsregeling uitgekomen, maar die kwam hij toch niet na, dus het eindresultaat is hetzelfde
Heel belangrijk, heb je getuigen (buren bijv) die kunnen bevestigen dat hij jullie treitert. Dat is het belangrijkste! Wat jij allemaal op papier zet, zegt helemaal niks. Is een welles nietes spelletje. Mijn vriendin heeft in dezelfde situatie gezeten, alles opgeschreven wat hij gedaan had al die jaren. aangifte gedaan bij politie, Veilig thuis ingeschakeld. Kinderen mogen hun vader zien maar onder toezicht, had ze gevraagd. Komt er op neer, dat de kinderen doodleuk naar hun vader gaan zonder toezicht en zij en haar oudste zoontje in therapie moeten. Geestelijk mishandeling is zo moeilijk aan te tonen.
Hij heeft vandaag nadat ik deze week 2 keer de politie heb laten komen voor doodsbedreigingen en dreigen met ontvoeren, vandaag zelf uit het niets de politie gebeld onder het mom van mijn vrouw heeft mij keihard geslagen en ik wil dat mijn kind hier wordt weggehaald want hij is niet veilig bij haar. Schreeuwen tegen agenten en mn zoontje die ik net in bed had gelegd had hij uit bed gepakt. Jeugdzorg werd daarstraks gebeld voor het ophalen van mijn zoontje. Uiteindelijk moest ik nu van de politie bij zijn familie gaan slapen met mn zoontje omdat hij niet akkoord ging met mijn opties qua kennisen en familie. Dus nu komt jeugdzorg er dus aan te pas. Dit is dus wat leven met een man met psygische problemen veroorzaakt. Hij doet nu dus net alsof hij aan het welzijn van ons kindje denkt door zelf aan te bieden hem mee te geven, zodat hij dus later kan aantonen hoe gevaarlijk ik dan wel niet moet zijn.