Meriam, dus jouw man zijn gewicht moest ook wat naar beneden dan? Wist niet dat dit bij hen ook een rol speelt. Die koffie, zou dat ook gelden voor de man? Jasmine, met zo'n BMI val je toch netjes binnen de normen?! Wel streng daar in Dubai zeg! En ja, geen stress... Hoe krijg je dat voor elkaar?! Zoals reeds gezegd hier, het moet ook nog leuk blijven. Dus ik probeer mijn best te doen maar ook weer niet te overdrijven. Al weet ik dat gewicht en voedsel toch echt beter moeten...
Ja, gewicht speelt bij de man ook een rol. Veel vet in een lijf produceert oestrogenen, dus vrouwelijke hormonen. Te veel oestrogenen in het mannelijk lijf kan de zaadproductie verminderen. Bij de vrouw is dat ook de reden. Te veel oestrogenen in haar lijf kunnen haar cyclus verstoren.
Wij hebben dus helemaal niks gehoord over leefstijl voor de iui. Is tijdens de intake wel gevraagd of we roken en drinken. We roken beide niet, drinken heel af en toe een glaasje alchol. Maar dat is heel minimaal. Vroegen ook naar medicijngebruik, slik al 2,5 jaar foliumzuur of speciale multivitamine voor als je zwanger wilt worden. Gewicht is gevraagd, maar viel binnen de richtlijnen. Zit wel wel in categorie licht overgewicht, maar afvallen lukt moeizaam. Verder dus niks gehoord over koffie, groente enz. 7x groente red ik dus echt niet, kom aan de 5x per week over het algemeen.
Ik ga er niet meer teveel rekening mee houden, tuurlijk drink ik gematigd alcohol, geen koffie (omdat ik het niet lekker vind) en verse groente, maar denk dat de meeste mensen dat wel doen. Ik heb een keer tijdens een behandeling helemaal geen alcohol en koffie gedronken en wat denk je.... had ik maar 4 eitjes ipv 10 of 11 met de vorige behandelingen.... nou doe ik dus ook niet meer!!!