Wat mag wel en wat mag niet??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daan0201, 1 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb gelezen dat je op moet passen met kruidenthee drinken als je zwanger bent. Weet iemand wat je wel en wat je niet mag drinken? Ik drink normaal gesproken namelijk erg veel rooibosthee (soms wel 1,5 liter op een dag) en wil dus graag weten of dat kwaad kan of dat dat over ander soorten kruidenthee gaat. Of met welke kruidenthee(en) ik het kan afwisselen? Welke kruidenthee-en veilig zijn tijdens de zwangerschap? Kan iemand mij helpen?
    Alvast bedankt!

    Groetjes Danielle
     
  2. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Ik heb begrepen dat sterrenmix zorgt voor een hoe bloeddruk dus mogelijk zou je die moeten vermijden. Over andere theesoorten durf ik niets te zeggen, dus mogelijk weten de andere meiden hier daar iets van.

    Succes,
    Anouk.
     
  3. milou

    milou Niet meer actief

    een grote hoeveelheid caffeine of theine is niet goed tijdens de zwangerschap. dus zwarte en groene thee beter niet in te grote hoeveelheden. maar in rooibos zit van nature geen theine, dus dat kan geen kwaad. kruidenthee met zouthout kun je beter wel vermijden, dat werkt bloeddrukverhogend. overigens, op de thee van zonnatura staat het erbij als je de thee beter niet tijdens zwangerschap kunt drinken.
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb net lopen zoeken op het internet en ik vond het volgende.
    Dat teveel thee ook niet goed is.
    Er Stond bij dat als je dan toch veel warme dranken wilt drinken dat je dan het beste rooibosthee kunt drinken.
    Daar zit geen caffeine in.
    En kan geen kwaad.

    Ik kan me herrinneren dat hier trouwens ook al een topic over is.
    En dat ik daar ook op geantwoord had.

    Groetjes
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
  6. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb nu inderdaad rooibosthee in huis met kaneel erin. Die laat ik dus maar even voor wat het is :)
    Ga morgen even pure rooibosthee halen bij de Tuinen.
    Bedankt!

    Groetjes,
    Danielle
     
  7. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi daan,

    bijna alle zonnatura thee mag je wel drinken is theïne- en looizuurvrij behalve; luchtwegen, maandbalans, stoelgang en ideaalgewicht thee van zonnatura niet. dus kun je lekker genieten van de theetjes.

    gr saskia
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik ben blij dat horen dat ik sommige theetjes nog onbeperkt mag drinken, aangezien ik altijd zo'n 2 liter drink op een dag en alleen water is nu zo koud....brrr.... :D
     

Deel Deze Pagina