wat maken jullie je kindjes wijs

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Niks eigenlijk, behalve Sinterklaas. Nou ja, soms gooi ik wel eens wat van die frutsels weg, die je bijv. bij een happymeal krijgt, en als ze er dan na 3 maanden ineens toch weer naar vragen, antwoord ik geheel naar waarheid dat ik geen flauw idee heb waar die dingen nu zijn.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat mama's altijd alles weten, dus ook wat ze uitspoken als mama het niet ziet.
    Dat ik (en mijn vader) voorwerpen uit hun oor kunnen toveren.
    Dat draken en kabouters bestaan.

Verder heeft mijn oudste een grote fantasie en daar ga ik soms in mee. Dan zeg ik dus dat iets waar is, wat hij verzonnen heeft.

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik probeer mijn dochter altijd van alles wijs te maken, maar helaas is ze niet zo naief als ik vroeger. Ik geloofde altijd alles wat mijn vader en broers mij wijs maakten.
    Ook in de geintjes van mijn vader trapt ze niet, dat vind ik dan wel weer super grappig hahaha.

Ze heeft wel een enorme grote fantasie, waar ik heerlijk in mee ga. Als we gaan wandelen, gaan we naar het "drakenbos" enzo. Super leuk en spannend.

O, en ik misbruik sinterklaas af en toe een beetje om dingen voor elkaar te krijgen. Daar trapt ze wel in.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niks, ik ga mee in Sinterklaas maar verder maak ik haar niet bewust iets wijs. Ze fantaseert wel veel en dan ga ik wel mee in haar spel.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.819
    4.197
    113
    Dochter was een tijd doodsbang voor spoken als ze ging slapen.
    Gelukkig hadden wij een spoken spray (lees... leeg flesje gevult met water) waarmee ik alle spoken kon verjagen.

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik ben sowieso een pestkop, dus ik plaag mijn dochter ook graag:D.
    Mijn dochter weet dus ook niet beter en weet precies wanneer ik serieus ben en wanneer niet.
    Dit heeft ze beter door als mijn man, die trapt nog steeds regelmatig in mijn geintjes:D

Ook hou ik wel van "galgenhumor" zo zag ik eens in een winkel een wit kleedje in de vorm van een dierenvachtje. En wij hadden toen nog een witte hond. Dus dan zeg ik:"kijk, dat was het zusje van "hond"
    Maar dat mocht ik van mn moeder niet tegen Thirza zeggen, ivm trauma's. Hahahaha.
    Zelfs mn moeder trapt er nog regelmatig in, terwijl mijn vader en broers precies hetzelfde zijn.

Mijn zoontje blijkt een oogafwijking te hebben en is misschien blind, dit moet nog onderzocht worden. Dit vind ik natuurlijk hartstikke erg.
    Maar ik maak er ook geintjes over in de trant van:"Hebben we net besloten om geen hond meer te nemen, kunnen we straks aan een geleidehond".

Niet iedereen begrijpt mijn humor. Maar mijn dochter kan wel enorm goed relativeren voor haar leeftijd.:D

7. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nooit aan mee gedaan. Inmiddels wonen we niet meer in Nederland en is het helemaal geen issue, maar mijn kinderen wisten vanaf het begin dat het iemand was die verkleed was. Zelfde met de kerstman, de paashaas, etc etc

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat er een bullebak in de sloot zit en als kindjes die geen zwemdiploma hebben bij de sloot komen zonder grote mensen, de bullebak ze grijpt.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mijn oma noemde die bullebak altijd "haantje pik".
    Oh wat was ik daar bang voor!
    Mijn oma woonde aan het Amsterdam-Rijnkanaal dus als je er in zou vallen... Was het natuurlijk klaar als klein kind zonder diploma.

Later toen we ouder waren wn m'n oma verhuisde... Speelden we met alle neefjes en nichtjes haantje pik in het trappenhuis :D
    Zonder kanaal in de buurt waren we een stuk stoerder :)

10. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Bij ons krijgen de kids 'heule sterke beeeeeeeeeerentanden!!!' van korstjes.

Deel Deze Pagina