wat mankeerd toch iedereen vandaag

Discussie in 'De lounge' gestart door asjuh, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ja hoor Elmo hier bij mij zeker :D

xxx jet

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Hier, een beetje liefde

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik kom regelmatig op pagina's waar het hoog oploopt, (alhoewel voorbeeld 2 en 3 mij niets zeggen...het valt dus ook wel weer mee...) en ik kom daar vaak dezelfde mensen tegen, viel me overigens op.

Maar dat terzijde:

Ook ik heb me eens schuldig gemaakt aan een hard woord. Daar heb en had ik mijn eigen goede redenen voor.
    Ik stoor me er juist verschrikkelijk aan dat je niets meer mag schrijven of het valt verkeerd. Wordt er gelijk begonnen over dat je niets mag zeggen als je niet bekend ben met zo'n situatie. DAT vind ik pas irritant! Iedereen mag reageren op een topic. Daar is het een forum voor.

Als voorbeeld neem ik ook dat topic over roken. Daar heb ik inderdaad mijn (ongenuanceerde) mening over gegeven. Dat mag blijkbaar niet. Ik kon haar situatie niet....maar niemand heeft zich blijkbaar in die van mij verdiept, anders werd er wel anders gereageerd.

Het lijkt erop dat je tegenwoordig eerst je achtergrond en verleden moet toelichten wil je wat mogen zeggen.

Uiteraard ben ik het eens met het feit dat er vaak eerst even tot 10 geteld kan worden en dat je altijd na kan denken over je woordkeuze, maar ik vind niet dat mensen de mond gesnoerd moeten worden. En zo voelde ik mij wel bij het onderwerp over het roken.

Maar verder heb ik er eigenlijk weinig last van en heb ik het hier gelukkig prima naar mijn zin! Ik hoop dat dit niet ook weer tot een ongezellig iets gaat leiden, overigens...dat is mijn bedoeling niet. Ik zie gewoon twee kanten aan het verhaal.

Die van jou zie ik ook, hoor! :p

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik vind het heerlijk dat dit forum bestaat, met dank aan diegenen die het zo leuk bijhouden voor ons en topics die soms te heftig worden terecht sluiten.

Wat ik zo graag positief wil benadrukken: na een nare werkdag thuiskomen, verregend en koud, douche pakken en een glas wijn (want die ROT :evil: :evil: zijn weer langsgekomen, terwijl de zwangerschapstest gisteren hoopvol werd gekocht) en dan inloggen en zien dat er zoveel

FIJNE meiden zijn, ieder anders, ieder uniek, met meningen en ervaringen en ook altijd wel een bemoedigend woord!

Hier geen chips en slingers, maar een :thumup:

(en ik raak helemaal emo, maar dat zullen die hormonen wel zijn ;)

5. Niet meer actief

Soms moet je het gewoon eens worden over oneens zijn, iedereen heeft een eigen mening, als we allemaal hetzelfde zouden denken was er geen bal aan :p

6. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    idd. heeft iedereen zijn eigen mening maar tussen een mening geven en iemand met de grond gelijk maken zit een wereld van verschil ...

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Renate28

Ja tuurlijk iedereen mag zijn mening over iets geven en ik heb ook niet gezegd dat dat niet mag.

Allen vind ik het lullig als je iemand naar beneden haalt die heel erg zijn best aan het doen is voor iets.

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Kan ik begrijpen...maar in eerste instantie stelde ik alleen een vraag bij het topic over roken. Meer niet. Ik besloot om maar niets meer te zeggen, want het werd niet gezellig nadat ik mijn vraag had gesteld. Dit gaf ik ook aan.

Wel bleef ik het onderwerp volgen en pas later kon ik het niet laten om dan toch te gaan reageren. Aangezien het al niet O.K. was toen ik het genuanceerd probeerde te doen, dacht ik: Nou ja, dan kan ik het net zo goed in mijn eigen woorden doen, toch? Aangevallen wordt je toch wel....

O...ik heb nooit antwoord gehad op die vraag.....bedenk ik me nu pas, hahaha!

Gelukkig is dit het enige voorbeeld dat ik kan bedenken m.b.t. mezelf, geloof ik...of ik vergeet er 68 door mijn verlate zwangerschapsdementie (waar ik overigens echt gek van word!), want verder heb ik het hier echt naar mijn zin en vind het een geweldig forum!

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    anecote maar waar gebeurt ...eerder was er al eens een rokers aanval die deed een aanval op mij ..namen noem ik hier niet in ....maar werd redelijk met de grond gelijk gemaakt ...bleek dat diegene net was gestopt met roken ...probeerde zwanger te raken ...ze was al eens eerder zwanger maar ze had ook het lef om te vertellen dat ze abortus had laten plegen , omdat ze bang was het kindje iets hebben aangedaan omdat ze gerookt had en gedronken ...ik had haar keihard terug kunnen pakken ..maar in plaats daarvan zei ik alleen dat ik het knap vond dat ze daar voor uit durfde te komen ...zie je zo kan het immers ook
    ik geef ook eerlijk toe dat ik niet altijd vriendelijk reageer ...maar meestal is dat omdat ik zo moe wordt van al die zogenaamde goede bedoelingen waarmee je wordt afgemaakt

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja wat moet je daar nu op zeggen, als ik naar mezelf kijk en naar de antwoorden die ik geef kan ik niet anders zeggen dan dat ik altijd eerlijk en (mijn inziens) op een nette manier mijn mening verwoord...en ik ben me er terdege van bewust dat mijn antwoorden niet altijd zo is dat iedereen het ermee eens is, maar dat hoeft toch ook niet...

en dat het met sommige onderwerpen wat harder aan toe gaat ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook aan het onderwerp die geplaatst is zelf ligt hoor...

misschien zet ik nu iets verkeerds neer sorry dan daarvoor maar ik vindt niet dat als er een topic geopend wordt die of nergens op slaat of waarbij je denkt meidje meidje meidje toch dat je daar niet je ongezouten mening neer mag zetten omdat dat weer als "hard"wordt opgevat....

ik weet niet hoe de meeste van jullie leven ik kan alleen maar oordelen vanuit mijn eigen standpunt en vandaaruit plaats ik ook mijn reactie's...soms is het nou eenmaal nodig om iemand "ff hard"aan te pakken om diegene soms dingen in te laten zien, je kan 10x tegen een kind zeggen, liefje dat mag niet hoor...en het kind zal denken ye right...

terwijl als je het de 11e x een tik op de vinger geeft en uitlegt waarom iets niet mag of waarom iets beter anders gedaan kan worden dat dat eerder op wordt gevat dan wanneer je het met de zachte hand doet...

ik probeer zoveel mogelijk en waar mogelijk mensen een hart onder de riem te steken, ik ken mijn pappenheimers nu zo ongeveer wel en weet ook wel wanneer iemand weer eens half (of heel) aan het duimzuigen is, en sorry dat ik ben zoals ik ben, ik kan gewoon simpelweg niet tegen liegen, dan krijg ik haren in mijn nek die er eigenlijk niet zijn, en dan kan ik niet altijd mijn mond dicht houden.....

op welk forum dan ook zijn er discussie's en de een leuker dan de ander en de ander beter te pruimen dan de ander, maar in het echte leven kan je het ook niet altijd met elkaar eens zijn, en dat hoeft toch ook niet, zolang het maar wel toch met enig respect blijft en ik mag hopen dat als ik iemand niet met respect behandel of iemand op een niet respectvolle manier beantwoord men mij ook op de vingers tikt zodat ik of sorry kan zeggen, of kan zeggen hoe ik iets bedoel, omdat er ook wel eens dingen verkeerd worden opgevat dan bedoeld...

het is nooit of te nimmer mijn opzet om iemand opzettelijk te kwetsen maar het is ook wel duidelijk dat niet iedereen hetzelfde is en iedereen anders reageerd, en als je al zolang ergens komt heeft men meestal wel ongeveer in de gaten (lijkt mij) hoe iemand iets bedoeld zonder daarmee de ander te willen kwetsen...

wat mij betreft geld zeg wat je wilt zeggen ook als datgene wat er gezegd wordt niet jouw idee of mening is..

11. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    :-s
    Uhhhh en ik maar denken dat we allemaal volwassenen zijn hier. :-k

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik ben het wel eens met wat er hier gezegt wordt.. Maar het kan van alle kanten bekeken worden.

Ik heb me eigenlijk nog nooit ergens echt me bemoeit en nog nooit ergens echt fel gereageerd en ik weet ook weer waarom.. heb nu 1 keer mijn mening gegeven in een roken topic...
    Je mening geven die niet past in het topic wordt niet gewaardeerd.. Geeft niet... Maar toch... Soms even fel discussieren is ook weleens goed.
    En daarbij moet ik zeggen dat er vaak alles heel persoonlijk wordt aangetrokken, terwijl het vaak in het algemeen is.. Wie de schien past trekt hem aan, was het toch?
    Wat wel jammer is, is dat als je iemand nu in een ander topic tegenkomt is het gelijk persoonlijk. Terwijl ik altijd dat soort dingen apart zie...
    Een felle discussie met iemand wil niet zeggen dat ik die persoon op ander vlak niet meer aardig vind..

Ik heb iig geleerd dat als je het ergens niet mee eens bent, gewoon niet moet reageren.. Aldoende leert men...

13. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, dan krijg je een lekkere gezapige toestand als je niet meer kan reageren als je het ergens niet mee eens bent...
    Laten we het hier op houden: niemand wil een ander kwetsen, maar we zijn allemaal zo onbegrijpelijk verschillend, dat je somd denkt van: :confused: :confused: :confused: ,,Doe normaal! Hou je kritiek voor je!'' Dan kan je twee dingen doen: Je wordt of heel boos en zegt dat dat echt niet kan blablablablabla :x , je kan ook gewoon zeggen of een PB sturen dat je dat niet zo'n leuke opmerking vond. Let op: de ander zegt sorry en legt z'n mening iets genuanceerder uit, en 't is weer goed. Je mag best zeggen als iets kwetsend overkwam, maar als iedereen elkaar gaat vertellen dat we elkaar kwetsen, dan komt 't niet goed. Het is aan de Topicstarter of zij zich al dan niet door een opmerking gekwetst voelt. Toch? ;)

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    En dat vind ik nou de beste opmerking sinds tijden! Helemaal mee eens! :p

15. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens , niet ieder mens heeft dat vermogen om te reageren op aantijgingen jegens haar of hem sommige klappen juist helemaal dicht en durven niets meer te zeggen.
    Nogmaals ieder heeft een mening dat is duidelijk en voor je mening mag je uit komen LET WEL zonder een ander te kwetsen lijkt mij.
    Er zijn altijd wel personen die haantje de voorste willen zijn en ten kosten van een ander zijn of haar gevoelens het beter weten en de grond in boren en het lijkt zo nu en dan wel dat ze er "nat" van worden als ze even lekker mogen kwetsen.Ik heb het nu al een paar keer gezien.
    Maar goed het is een forum waar vrouwen aanwezig zijn en dan zie je al snel dat het fout gaat ( daarom ben ik zo dol op mannen).
    Het is toch gewoon een kleine moeite om even aan een ander te denken voor je je ongezouten mening ergens over geeft?
    Meer is het niet , boeit het onderwerp je niet reageer dan niet maar laat wel een ander mens in zijn waarde.

xxx Jet

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    misschien een kleine uitleg vanwaar deze reactie dat je dit een onvolwassen reactie vindt?

laat jij liever iemand aantobben en in de put zitten of haal jij alles uit de kast om diegene weer terug te brengen in de realiteit?

ik probeer iedereen zo nodig een hart onder de riem te steken, maar als ik zie dat iemand ergens in aan het doordraaien is en dat dat ten kostte van die persoon zelf gaat, nou ja laat mij dan af en toe maar "hard"reageren als dat helpt diegene weer een beetje terug op aarde te brengen heb ik dat er wel voor over...tis al eens te meer gebleken dat ik ergens iemand antwoord gaf wat voor sommige als "hard" werd ervaren dat ik van die persoon een pb'tje kreeg waarin diegene me bedankt en dat dat toch iets was wat ze nodig had....dus tja hoe "andere" iets ervaren dan de persoon in kwestie zelf dat wil nog wel eens verschillen.....

en zolang ik het idee heb dat het goed is wat ik doe (mede door die pb'tjes) zal ik me toch echt niet gaan veranderen omdat sommige andere er anders tegenaan kijken hoor...

dus nogmaals mijn vraag hoezo onvolwassen?

17. Terese

Terese Fanatiek lid

Ik vind het op dit forum toch wel een heel verschil met diverse andere fora. Hier is men zo zachtaardig en lief.... soms springt het glazuur van mijn tanden 8)

Op de andere fora geeft men gewoon ongezouten zijn mening. En ik denk ook eerlijk gezegd dat dit laatste wel de weerspiegeling van het "echte leven" weergeeft.

Mijn mening is dat iedereen zijn mening mag geven, positief of negatief (van een beetje tegengas is nooit iemand dood gegaan). Maar takt is uiteraard op zijn plaats.

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ben ik 100% met je eens terese.... 8)

19. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    Dat valt mij ook op! sommige mensen houden denk ik erg van uitlokken, en heftige discussies... of het kan zo zijn, dat zij altijd in controversiele onderwerpen een berichtje achter laten :rolleyes:

verder ben ik het met Elmo eens! onder het kopje "vruchtbaarheidsbehandelingen" heb ik nog nooit een heftige discussie mee gemaakt, terwijl daar ook veel gepost wordt. de sfeer is daar altijd fantastisch, en ik heb me daar ook altijd het meeste thuis gevoeld!

groepsknuffel!

liefs elfje

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    haha. het ligt denk ik niet aan de hormonen van de vrouwen hier hoor denk dat het het weer is.
    Gisteren leek wel of er nergens vrolijk gedaan kon worden de ene winkelbediende was nog meer piss off dan de andere de mensen op straat kijken ook allemaal als omweer dus denk echt dat het de tijd van het jaar is.

Deel Deze Pagina