Als ik eerlijk ben,valt het mij op dat het bijna altijd dezelfde mensen zijn die af en toe fel reageren of betweterig overkomen (zal geen namen noemen ) En dan zeggen dat ze aangevallen worden en het forum er minder gezellig van wordt. (niet aan de topicstarter persoonlijk gericht,zoow gelijk ff ingedekt anders word het weer zo ongezellig) Ten minste zo komt het bij mij over,kan er totaaaal naast zitten! Dit is mijn interpretatie. Dus als iedereen nou bij zichzelf begint! problem solved!
oja wou ik ook nog kwijt, inderdaad op het forum van vruchtbaarheidsbehandelingen was het altijd erg gezellig en hebben we veel steun aan elkaar! Yeah!
tja ook ik kan af en toe best wat "fel" uit de hoek komen, en voor sommige misschien ook "betweterig"? maar je zal mij nooit zien schrijven dat ik aangevallen wordt of dat het forum er minder gezellig van wordt, het zijn dingen die er nou eenmaal bij horen, zowel in real life als ook hier op het forum.... soms wordt er gezegd als je niet positief kan reageren, reageer dan niet, maar is het dan de bedoeling dat all topics "soft" blijven of dat je als je het ergens niet mee eens bent, of een andere mening bent aangedaan je dan maar je mond moet houden? ik vindt het nog steeds een ontzettend mooi forum juist omdat je gewoon met alles en iedereen overal openlijk over kunt praten, zowel de leuke, lieve dingen als ook de minder leuke dingen....
sja dat kan wel zo wezen,vind ook dat iedereen zijn eigen mening mag hebben,maar blijkbaar word dat toch niet gewaardeert aangezien er veel slotjes worden uitgedeeld. En sommigen gaan ook gewoon te ver! Dus laat iedereen maar bij zichzelf beginnen en niet klagen dat het zo ongezellig word. Als je het wilt veranderen begin dan zelf daarmee!
@ Pientje - oja wou ik ook nog kwijt, inderdaad op het forum van vruchtbaarheidsbehandelingen was het altijd erg gezellig en hebben we veel steun aan elkaar! Yeah! wil er nog wel aan toevoegen dat het nu net begint te lijken of er nu alleen nog maar "gezeken" wordt hier op het forum terwijl als je alle berichten er eens op naleest ik dat reuze mee vindt vallen hoor... het zijn vaak dezelfde topics die voor de wat minder leuke reacties zorgen...topics over roken gaan nou niet altijd echt leuk, maar goed dat kun je verwachten natuurlijk...en tja als er een topic wordt geopend waarbij er vele zijn die vraagtekens zetten bij het verhaal omdat er al zat topics van een en dezelfde persoon zijn geweest die voor vele nou niet echt geloofwaardig zijn kun je ook bepaalde reacties verwachten maar ik vindt over het algemeen dat iedereen hier ontzettend met elkaar meeleeft, en daar waar nodig is adviezen geeft, steun geven etc. etc......
Ben het heelmaal met je eens Smoekie! NB ik vermijd ook gewoon topics waar ik anders veel te fel op zou reageren of waar ik mateloos geirriteerd van raak. ZO blijft het gezellig hier
Nou zeg! Zeg alleen maar dat het daar altijd gezellig was en we veel steun hadden daar! Mag dat? en dat was alleen maar om het standpunt van Elmo en Elfje te ondersteunen. Heb helemaal niet gezegd dat er bij de rest gezeken word! Sorry hoor maar daar zitten degenen die zo moeten ploeteren om hun wens uit te laten komen! Die frustraties tegen komen en toch respect kunnen opbrengen.
Beste meid, En dit is nou juist zo'n felle reactie waar je zelf zo tegen bent Smoekie zegt het toch heel netjes?
Das dan weer dat verschil in mening Wat de een fel vindt, kan de ander volkomen normaal vinden. Daarom kun je discussies ed gewoon niet voorkomen op een groot forum. Btw. wat ik eerder heb gezegd wil ik hier ook nog even zeggen.. ik heb nog niet eerder een forum meegemaakt waar iedereen zo met elkaar meeleeft en juist zo voorkomend naar elkaar is! Heb het echt veel erger gezien
nou als je dat al fel vond? Ja dan is al gauw alles fel dan kan je geen boe of bah meer zeggen. Maar sommigen gaan echt te ver! en niet 1 keer ofzo. Maarja zo interpreteert iedereen alles anders en heeft iedereen een andere mening. Maar iemand onderuit halen is gewoon laag! En vond niet dat ik met mijn reactie iemand onderuit heb gehaald.
ik vind ook dat pientje het heel netjes zegt.... ze zegt niets over de rest van het forum (deed ik ook niet) wanneer mensen zich aangesproken voelen, wordt er plotseling fel gereageerd.... dat zal wel in de mens zitten... soort van verdedigingsdrang of zo.... nogmaals: groepsknuffel! liefs elfje
Nee hoor, vind ik ook niet Wou alleen maar even duidelijk maken dat de een dit weer beter vindt en de ander dat... tja, als je je overal maar aan aan moet passen blijft er wel een erg suf forum over!
Weet je.. als je een topic opent over pakweg roken tijdens de zwangerschap... dan WEET je toch zelf wel dat je niet zal horen "ooooooo wat goed van je joh, ga lekker door". Als je niet tegen kritiek kan... open dan dat soort onderwerpen gewoon niet Zelfde met bijvoeden met 4 of 6 mnd, borstvoeding of flesvoeding, thuisblijfmoeders of werkende moeders... Allemaal onderwerpen die zowel hier als op andere fora tot heftige discussies leiden. Kun je daar niet tegen? Open dan niet zo'n topic en reageer er ook niet op Verder ben ik het er wel mee eens dat in een topic als "heeft iemand ervaring met" reacties als kortweg "nee geen ervaring" weinig toegevoegde waarde hebben. Net als op een ander forum, vrouw had een prematuur kindje wat met 12 weken nog niet lachte, krijgt ze allemaal reacties als "ja die van mij lachte met 6 weken". Sorry, maar ook hier: reageer dan niet en als je zo graag kwijt wil dat die van jou met 6 weken lachte dan open je toch zelf een topic? Maar ik moet zeggen ik vind dit forum best braaf hoor heb wel erger meegemaakt
Ik zal ook even reageren, ik ben tenslotte ook iemand met een harde mening over dingen Ik vind dat je op een forum ook dingen kan zeggen die je in het echte leven zegt....met tact? ja soms...ik ben niet de meest tactvolle persoon. Iedereen valt erover als er andere meningen worden gegeven dan de gebruikelijke aardige meningen maar wat wil iedereen nu? ook al is dit een forum....we zijn allemaal mensen en geen robotjes die voorgeprogrammeerd allemaal lieve dingen zegt.
Ja maar dat is puur menselijk! Dat heeft niets per se met een forum te maken maar gewoon met hoe mensen nou eenmaal op elkaar reageren. Kom je overal tegen (helaas)
ik vind het behoorlijk bot om iemand die zich al grote zorgen maakt over haar kindje nog meer zorgen te laten maken door in haar topic te gaan opscheppen over hoe vroeg je eigen kind wel niet is met alles hoor. Het is niet omdat het overal gebeurt dat het daarom ook goed is. Om op dat lachen voorbeeld verder te gaan.. tuurlijk weet ze dat er kids zijn die al met zes weken lachen, anders zou ze zich geen zorgen maken als het met 12 weken nog niet zo ver is. Maar moet je er daarom nog eens met je neus ingewreven worden door een stuk of tien mensen op rij?
Tuurlijk is dat bot! Maar zoals ik al zei... dat is menselijk! Mensen zijn nou eenmaal niet altijd even tactisch helaas Kan me daar ook erg aan storen in het echte leven.. dat je trots bent omdat je kleine iets al kan en dat iemand anders dan ff moet vermelden dat haar kleine dat al maanden eerder kon! Maar goed, zoiets voorkom je nou eenmaal niet.