Een mening hebben en iemand de ogen uitsteken is natuurlijk iets totaal verschillend, laten we dat in godsnaam voorop stellen. Maar ik als antiroker zal bv eerlijk zeggen dat ik het egoistisch vind als de moeder (al is het maar 3 sigaretten) nog steeds rookt. Ik zal daarentegen natuurlijk nooit zeggen dat ik "lekker niet rook".... Dat zou kant noch wal slaan. Meningen zijn er om gegeven te worden en ik mag aannemen dat we allemaal volwassen genoeg zijn om hier mee om te gaan en er wat mee te doen of niet.
Even over dat mensen hun eigen kind ophalen t.o die van een ander ik kan je zeggen ik heb vier kinderen en zodra je in je omgeving meemaakt dat iemand een kindje heeft gekregen gaan de gesprekken pardoes niet meer over zaken waarover het men voorheen had maar idd over mijn kind dit en mijn kind dat . Gelukkig ben ik zelf niet zo omdat ik weet dat ieder kind zich anders ontwikkeld zegt ook immers niet over de ontwikkeling later. Over dat roken topic dat je die niet moet openen omdat je dan weet dat er nare reacties gaan komen. Ik kan zeggen dat er een groter gedeelte van de vrouwen rookt tijdens de zwangerschap dan men aanneemt. Roken is immers een verslaving en sommige vrouwen hebben daar heel veel moeite mee om te stoppen ook al is het beter voor je kindje om er geen meer op te steken. Ondanks dat het NIET goed is om te roken en iemand dus van 20 a 40 sigaretten p.d naar 4 p.d. is gegaan dan nog hoef je nog niet fel te reageren, die persoon weet zelf ook wel dat het niet goed is voor het kindje ik bedoel heel de wereld snapt dat wel! over vraagtekens neer zetten bij de topic van iemand en ik begrijp wie daar mee bedoeld word wat zal ik daar op zeggen ik zie ook wel eens een topic van een ander waar een naar verhaal word verteld en na tig reacties komt daar weer een naar verhaal overheen, vreselijk voor die persoon maar kom dan niet aan kakken met het verhaal dat er vraagtekens worden gezet bij een ander die 3 topics heeft geopend en dus niet op waarheid berust zijn . Want bij die ander kunnen er van de personen die het nodig vonden om naar te reageren wel ineens de meest sympathieke reacties neergezet worden. Nogmaals meningen geven JA helemaal mee eens, iemand AFZEIKEN NEE! Dat verschil begrijpen jullie toch wel en dat is wat Asjuh hier ook mee probeerde aan te geven. dames veel liefde en een paar dikke knuffels :-$ xxx Jet
Ik praat het overigens hierboven niet goed over roken he? laat dat duidelijk zijn. Echter vind ik het dan wel weer knap dat menterug gegaan is van 20 a 40 sigaretten naar 4 p.d en dan nog even het laatste zetje en er helemaal van af blijven. xxx Jet
@Pientje: wat mijn punt was te zeggen is dat als je de reacties van de meeste hier terugleest kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het nu lijkt alsof dit een of ander zeik forum is geworden... terwijl mijn mening is dat, dat zich meestal beperkt tot onderwerpen waar mensen nou eenmaal heel verschillende meningen over hebben en daarbij reacties van mensen die dan zeggen reageer dan niet als je het er niet mee eens bent of als iets je irriteerd ja wat krijg je dan een forum waarin je niks mag zeggen als je mening anders is dan die van een ander? dat van die moeder met een prematuur baby'tje heb ik niks van meegekregen maar idd geef ik toe dat als ik een prematuur baby'tje zou hebben ik idd niet op reacties zou zitten wachten van moeders waarvan hun baby met 6 wkn al kunnen lachen (btw dat zijn dan trouwens struiptrekkingen maar goed I get the point wat dat betreft ) en daarbij over jouw opmerking ik ben niet iemand ie gauw over iemand zijn opmerking zou zeggen dat had wel minder gekunt maar je ziet iedereen leest de dingen anders, en daar waar jij vindt dat jouw opmerking niet fel is, vindt een ander dat weer wel... dus tja waar jij zo op tegen bent zonder dat je er erg in hebt (en hehe daar zijn we dan bij de kern waar het om gaat hier dus) doe jij het zelf ook (ook al vindt jij van niet, ik ook niet trouwens echt hoor daar niet van hij kwam wel alleen zo over alsof je je ietwat beledigd voelde door de qoute over jou en mijn aanvulling).... dat is dus het hele punt hier op dit topic wat de een als gewoon leest, geen aanval of felle reactie maar gewoon een normale reactie vindt de ander het al gauw weer te fel of te hard.... dus kortom je komt er niet onderuit dat dit soort dingen gebeuren heel simpel.... enige wat iedereen zou moeten proberen is vooral als het om meiden gaan die er al wat langer zitten en die je nu onderhand wel een beetje zou moeten kennen (wat schrijfwijze en bedoelingen betreft) om de boel te relativeren en je (in het algemeen) niet te snel aangevallen te voelen....want sommige hebben idd wat lange teentjes....,
Tjee Jet, wat een verhaal Overigens, fora zijn er juist om te discussieren fo·rum (het ~, fora/~s) 1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren 2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden 3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz. fo·rum·dis·cus·sie (de ~ (v.)) 1 groepsdiscussie met een forum van deskundigen
ferme woorden jet wou dat iedereen er zo over dacht maar zoals jullie al gemerkt hebben is dat niet zo en het maar steeds op de hormonen te gooien vind ik beetje flauw worden ik snap typt makkelijk zo achter je schermpje en je hoeft niemand aan te kijken als je wat neer kalkt hier maar wat meer mededogen naar je medemens is idd niet zoveel gevraagd (hoop ik ) jullie hoofdzakelijk met zijn allen bepalen hier de sfeer wij als modjes verzieken het om te moeten ingrijpen want wij helemaal niet leuk vinden om te doen maar wat soms gewoon moet om de sfeer niet verder te verzieken probeer eens tot 10 te tellen , en als je bij voorbaat al een topic ziet en de gedachte's van he jakkes komen boven sla dat topic dan over en reageer niet laten we het gezellig houden , niemand komt hier om de mond gesnoerd te krijgen of aangevallen te worden Amen!
ben het met de rest van je reactie volledig eens, behalve bovenstaande.. waarom ben ik het daar niet helemaal mee eens, omdat je van te voren niet weet waar het om gaat als je een topic aanklikt, en als je dan het stuk van de opener leest (en/of de bijbehorende reacties) , tja dan wil je daar dus wel of niet op reageren of je het er wel of niet mee eens bent... zoals jouw reactie bij mij nu doet overkomen is dat als je het ergens niet mee eens bent je dan maar niet meer moet reageren dus kortom alleen nog maar reacties mag(moet) plaatsen uit angst voor (felle) discussies? men zou eens wat vaker naar de debatten op tv moeten kijken poe poe dat zijn pas discussies daar worden ze soms echt volledig onderuit gehaald en gaat ze aan het eind van het debat gezellig samen koffie leuten, daar zouden wij een voorbeeld aan moeten nemen... want waar ik het de ene keer met iemand niet eens ben en mijn mening daaromtrent geef ben ik het de andere wel weer volledig eens met diegene...,moet het dan zo zijn als je het de 1e keer niet eens bent en je mening ook geeft het gelijk een vijandig iets wordt in een volgend topic? meningen zijn er ook om gedeeld te worden, door het plaatsen van je eigen mening kun je anderen in laten zien dat ze het misschien niet helemaal goed zien, ik heb ook wel eens reacties gehad van mensen die nou ook niet echt netjes waren maar aan de hand van die reacties heb ik wel vraagtekens neergezet en dat ik later dacht "die had toch wel gelijk" we zijn er toch ook om van elkaar te leren? dus nee ik vindt iedereen moet gewoon zijn eigen mening kunnen en blijven geven en tja mensen moeten dan ook maar eens proberen iets met een korreltje zout te nemen en zich niet gelijk persoonlijk aangevallen te voelen...
dat persoonlijk aangevallen gevoel dat is juist het moeilijke van een forum zou je tegen over elkaar zitten dan kan zoiets totaal anders uitpakken sommige reactie's die ik wel eens lees hier denk ik whowww die is niet voor de poes en dat soort uitingen kunnen hard aankomen terwijl het persoon dat misschien zo helemaal niet bedoeld maar het wordt wel zo gelezen , dat is het nadeel van lettertjes ze zeggen wel eens ag zijn maar lettertjes , maar die lettertjes kunnen verdomd hard aankomen en natuurlijk mag je je mening geven , daar is iedereen vrij in maar waar ik op doel is dat je niet al bij voorbaat een mening geeft die zo negatief is dat een conflict gewoon niet uit kan blijven en soms is het misschien wel beter dat je die mening niet geeft al is het maar om dat conflict te voorkomen want we zijn een forum om onze gedachten over zwangerschap te delen met elkaar en niet te bekritiseren , snap je wat ik bedoel ?
Hallo koekoek dat bedoel ik nou er word verwezen naar politici die op tv een heftig debat met elkander aangaan. Ja DUH dat zijn proffesionals. Mijn schoonvader heeft tig jaren in de politiek gezeten die man discuseerde met medegenoten van die partij maar het was echt niet zo dat hij daarbuiten ook continu een discussie aanging hoor. Hier zitten geen politici alleen maar vrouwen die lekker hun verhaal kwijt willen , dingen met elkaar willen delen ,liefde verdriet etc en die zitten echt niet te wachten op een verhitte discussie of om even onder uitgehaald te worden. =D> snap je hem? hugs xxx Jet
precies Deb dat is helemaal juist zoals je het verwoord en dat wilde de persoon die deze topic opende ook aangeven. live and let live . xxx Jet
@ Deb: Ja dat ligt natuurlijk ook aan de persoon zelf, de een voelt zich (zowel hier als prive) ontzettend gauw aangevallen terwijl dat niet de bedoeling is Ik heb het ook wel eens gehad (en dan haal ik dat rook forum maar ff weer als voorbeeld naar boven) dat ik zei dat toen ik zwanger was ik wel gerookt had enkel vele malen minder dan normaal gesproken, kijk ik vindt het dan weer te ver gaan als men je dan gelijk een onverantwoordelijke moeder noemt, asociaal, dat DAT soort mensen eigenlijk geen moeder zouden mogen worden ja sorry maar dan ligt daar voor mij echt wel de grens, iedereen mag zijn ongezouten mening geven over hoe fout het is als je rookt terwijl je zwanger bent, maar als je gaat beginnen in termen zoals net beschreven ja dan val je iemand gewoon echt persoonlijk aan, en niemand zeker niet achter zon vierkante bril kan weten en al helemaal niet zeggen dat iemand asociaal is of geen moeder zou mogen worden want diegene die af en toe een sigaretje op steekt kan misschien wel verantwoordelijker zijn dan degene die het hardste blaft en asociaal de tokkies die vindt ik asociaal . Maar ik die mijn kinderen probeer op te voeden tot lieve nette mensen die respect hebben mens en dier etc etc hoef dan toch echt niet als asociaal bekritiseerd te worden door misschien wel een of andere ma tokkie .daar ligt voor mij de grens Je mening geven tuurlijk ieder zijn eigen mening en fel mag ook nog wel maar niet in die zin van wat ik net zei dat je iemand persoonlijk namen gaat zitten geven dan zeg ik wel wijs 1 vinger naar de ander en 10 naar jezelf En meestal zijn het ook dat soort topics waarin verschillende meningen zijn dat er idd aardig wat conflicten ontstaan.,..maar ja over het algemeen en dat zei ik eerder al vindt het allemaal reuze meevallen hoor, het meeste zijn toch de steunbetuigingen naar andere toe die net als jij want daarom zitten we hier allemaal zwanger willen worden etc
hey hebben we het hier over chips? *sssttt* IK ben aan de lijn! en ik heb zooo'n trek in chips...eet al 3 maanden geen chips en lijd nog steeds aan zware ontwenningsverschijnselen!
@ jet75: Ja koekoek ik snap hem echt wel hoor, met dat verschil dat je toch echt geen proffesionel hoeft te zijn om een discussie aan te mogen gaan Ik heb op verschillende foras gezeten ook politieke foras en tja me dunkt daar kon je in het ene topic als je het ergens niet mee eens was gewoon zeggen en in het andere deelde je wel elkaars mening dat heeft mijn inziens niks te maken met wel of niet proffesioneel zijn wat mijn punt is wat ik daarmee bedoelde te zeggen dat het zo moet kunnen zijn dat als je het in het ene topic oneens bent je dat niet gelijk in alle topics hoeft te zijn . Maar jammer genoeg kan je hier wel af en toe lezen dat als iemand het ergens niet eens is met iemand ze dat verbinden aan de naam van die persoon en ook lijnrecht tegenover die persoon blijft staan ongeacht wat diegene zegt het blijft contra En ik denk dat niemand waar dan ook zit te wachten om ergens onderuitgehaald te worden ik ook niet, maar me dunkt dat je hier toch wel als het topic ernaar is gewoon met elkaar moet kunnen discussiëren zonder elkaar naar de haren te vliegen . En we zijn hier allemaal mensen en iedereen kan wel eens een mening geven die eigenlijk anders verwoord zou moeten zijn, en dan mag het ook zo zijn neem ik aan dat dat gezegd kan en mag worden en dat je ook excuus moet en mag kunnen zeggen als dat nodig is..zodra iemand mij op de vingers zou tikken van joh, dat had je wel even anders mogen zeggen en ik had dat anders kunnen zeggen omdat het er niet netjes zou staan, dan ben ik de 1e om mijn excuus aan te bieden en te proberen om het op een andere manier te verwoorden . =D> snap je hem?
ach ik hoop gewoon met dit topic te bereiken ..laten we elkaar respecteren en waarderen ..en yep een mening mag en kan ook natuurlijk maar als er dan in een topic wie rookt er nog onder de zwangeren ..dan zit er niemand op te wachten dat je door een niet roker onderuitgehaald word met niet eens een mening maar een vet verwijt .. BV.Het is je eigen schuld als je een kind krijgt met afwijkingen ..want dat komt door het roken ...nu heb ik dus een kind met een ernsige afwijking in haar bindweefsel ...waarvan is bevestigd dat het niet door het roken komt ...maar door zo`n ongezouten verwijt kan je wel helemaal iemand de grond in stampen als je zijn/haar verleden niet kent .......anyway ...ik heb vandaag onze dreumes als verassing voor mijn mannetje op 3-4D echo laten opnemen ..en ik ben niet meer uit mijn humeur te brengen zo gaaf om te zien
uiteraard snap ik je smoekie dat wat je nu schrijft is ook in alle redlijkheid en billijkheid . Ik denk dat wij allen het er wel over eens zijn dat je best gewoon je mening mag en moet kunnen geven echter denkt menig mens er toch anders over het feit of dat nou kwetsend is de ja of de nee. Jij zegt nu netjes ik zou mijn excuses aanbieden en zo zou ik het ook doen maar er zijn er dus genoeg die dat niet zo zien en denken alles te kunnen zeggen. En nogmaals een lekker discussie op zijn tijd is zeker niet verkeerd hoor maar wel eentje met respect voor de ander. dus YEP =D> snap hem al een tijdje dikke hugs en xxx jet
helemaal leuk Asjuh! ik kan mij zo voorstellen dat het emotioneel was om je ukkie weer te mogen zien. En zie je al dingen waarvan je denkt hey dat herken ik? Ik ben erg benieuwd als je er een foto van hebt laten zien hoor ben razend nieuwsgierend. dikke knuf en kus voor jou jet