Net weer de dokter gebeld, sinds het middag uur zijn de klachten verslechterd. Heb het benauwd, kortademig en heb zwetende trillen de handen. Lichte druk op de borst dus ik moet vanmiddag om half 4 weer langs komen. Mijn eigen huisarts is er niet maar misschien is dat wel goed, iedere dokter kijkt er weer anders tegenaan. Had gevraagd om een longfoto nog voor het weekend want dit trek ik echt niet. Waarom weet ik niet maar echt happig zijn ze er niet op. Tis toch van de zotte dat ik er nog niet om moet smeken
Heel veel sterkte ts! Hopelijk kijkt deze HA er anders naar en mag je straks toch een foto laten maken.
Bah wat naar. Ik heb dit vanaf het begin gevolgd en hoopte dat het inmiddels beter zou gaan. Niet dus! Heel veel sterkte verder. Ik zou ook echt aansturen op een foto. Dit lijkt me niet normaal.
Ik had ongeveer dezelfde klachten en kreeg dat ook steeds terug net als @RoGiJuLi beschrijft. Toen ik al enige tijd af en toe Ventolin gebruikte, ben ik een keer naar de ha gegaan op het moment dat het heel erg was. Ik kreeg toen ook nog een andere huisarts. Die zei dat het ''gewoon" astma is wat ik heb. Ik heb toen een extra puffer gekregen voor dagelijks gebruik met een ontstekingsremmer en ook nog een prednison kuur. Na een paar dagen was het weg en het is nooit meer terug gekomen. Laat je niet afschepen, dit is niet normaal.
Hier ook een stille meelezer. Hopelijk ondernemen ze nu wel actie. In ieder geval heel veel sterkte en hopelijk voel je je gauw beter!
He wat vervelend allemaal. Ik vind het wel goed dat je om een longfoto blijft vragen, ik denk echt aan een fikse longontsteking. Maar goed, wij zijn geen artsen.... Hopelijk stuurt de vervanger je snel door en krijg je snel de juiste behandeling.
Goedzo... Erg dat we dat moeten zeggen. Maar dit is echt niet oké. Ik hoop dat je vlot geholpen gaat worden ts!
Als je een verwijsbrief hebt voor een foto, kun je gelijk naar de rontgenadeling (wel even kijken tot hoe laat ze werken). Voor MRI en CT-scan moet je een afspraak maken maar voor de andere foto's kun je zonder afspraak (maar met verwijsbrief) komen.
Tjee zeg!! Voor iemand die niet vaak belt of van een pilletje houdt, wordt je wel afgescheept zeg! Echt belachelijk! Je bent nu aan de beurt bij de HA dus ik hoop dat je door mag voor 'the Xray'
Wat goed dat je gewoon aan de bel blijft trekken. Toen ik voor zoveelste keer naar HA ging voor dezelfde klachten, had ik ook een invaller en juist deze man heeft mij doorgestuurd voor een foto. Toen bleek mn long dus voor 1/3 vol te zitten met ontsteking. Hopelijk zit of zat jij ook in het zhuis en heb je duidelijkheid.
Net terug van de HA. Morgen ochtend meteen een longfoto laten maken en ze willen mijn bloed nog verder laten onderzoeken dus ik moet morgen nog meer bloed inleveren. Dinsdag krijg ik pas de definitieve uitslag wat betreft kinkhoest. De andere uitslagen zoals die van de longfoto en het verdere bloed onderzoek hoor ik morgen eind van de dag. Heb sowieso ijzer tabletten gekregen voor de bloedarmoede en moet dat over een maand weer opnieuw laten testen. De pijn die ik rechts onderin blijf voelen is volgens deze huisarts een gekneusde rib van het hoesten. Ben stiekem wel blij dat ik toch gebeld heb. Ik moest wel oppassen met de pijnstillers vanwege die maagverkleining, ze gaf aan dat mensen dat nog wel eens onderschatten en echt teveel innemen. Ze raadde aan om een spiegel op te bouwen met paracetemol.
Hehe een longfoto. Nou het had wat voeten in de aarde, maar nu mag je dan eindelijk. Goddank dat je naar een vervanger moest zeg. Hopelijk snel meer duidelijkheid voor jou zodat je zeker weet dat de goede behandeling in wordt gezet.
Ging nog niet echt van harte die longfoto maar gelukkig was mijn man er nu ook bij, die zei dat het verstandig was, al was het alleen maar voor ons eigen gevoel. Ze begon weer over het geen koorts en geen ontstekings waarde hebben in het bloed.
Hoe belachelijk zeg!! Toen ik naar de ha ging voor als bijna 3 wkn hoesten en niet slapen, stond mijn huisarts erop dat er ook gelijk een longfoto werd gemaakt, just in case, en idd bloedprikken op oa kinkhoest.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat als ik het zo allemaal terug lees eigenlijk best belachelijk vind. Ik kom een keer bij een andere arts en die stuurt me direct door. Nu was hier die poli op het moment dat ik er was al aan het sluiten maar ze heeft er wel voor gezorgd dat ik morgen om 9u al kan komen voor de foto en dat ik dan morgen ook gelijk de uitslag al heb. Jammer eigenlijk dat je moet smeken om iets te krijgen. Dit is dus één van de redenen waarom ik zo weinig bij de ha kom, als ik dan kom dan moet ik nog gaan smeken ook, heb daar gewoon geen zin in, kom op zeg, zit er nu iedere week dan zeg ik oké maar ik loop hier al even mee, heb alle grootmoeders tips geprobeerd en niets hielp. Zucht.... We wachten morgen maar gewoon even af. Stiekem hoop je dan dat je een longontsteking hebt om die dokter nog even te laten zien dat het anders kan. Maar goed, dat slaat ook nergens op natuurlijk.
Gelukkig een longfoto, aan de ene kant hopen dat er niks uitkomt maar wat is het dan? Aan de andere kant is het een longontsteking dan krijg je ab en knap je razendsnel op! Beterschap!!