Wat mankeert er toch :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 2 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Dat is niet niks, maar goed dat je nu duidelijkheid hebt. Beterschap!

Debaky vindt dit leuk.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het is eigenlijk net zoals bij de waterpokken, je bent het meest besmettelijk in de eerste twee weken, de periode waarin de meeste mensen dus niet weten dat ze het hebben. Daarna is het net zoals bij een gewone griep, je kan het overbrengen maar is het niet meer extreem besmettelijk.

Ik probeer wel zoveel mogelijk even openbare ruimtes te vermijden. Ik zal vast in het begin misschien mensen hebben aangestoken maar dat is niet bewust gebeurd. Nu ik weet dat ik het heb probeer ik toch de schade zoveel mogelijk beperkt te houden voor andere, ik gun dit namelijk mijn ergste vijand nog niet.

bosi333 vindt dit leuk.
  3. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Stille meelezer hier, wil je sterkte en beterschap wensen

Debaky vindt dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee snap ik.

Ik weet dat mijn neefje het ooit heeft gehad. Die was nog heel jong. Dus dat was ook even heel spannend.

Beterschap.

Debaky vindt dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Wow heftig! Super vervelend dat het ook zo lang kan duren.. sterkte en beterschap!

Debaky vindt dit leuk.
  6. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Wat akelig zeg! Sterkte en beterschap. Ik weet niet of je mijn post van laatst nog gelezen hebt, maar het schijnt dat paardemelk helpt tegen kinkhoest. Google er eens op zou ik zeggen. Zou mooi zijn als je er wat aan hebt, omdat er verder echt niks tegen te doen is. (heb er geen aandelen in, melken zelf koeien en hebben niet eens paarden, maar hoorde doe tip laatst).

Debaky vindt dit leuk.
  7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Voor kinderen kan het zelfs nog dodelijk zijn ook. Verschrikkelijk :(

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zal het eens uitzoeken. Iedere tip is welkom dus bedankt

Marihi vindt dit leuk.
  9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou daar ben je mooi klaar mee @Debaky. Heel veel beterschap. En ik hoop dat je het rustig aan doen een beetje kunt vol houden.;)

Debaky vindt dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Fijn dat je eindelijk weet wat het is. Maar wel rot dat je er niks aan kunt doen behalve uitzieken. Ben je mooi klaar mee. Sterkte en heel veel beterschap.

Debaky vindt dit leuk.
  11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Dus toch hè! Ik dacht het eigenlijk al meteen toen ik je openingspost las! Beterschap, ik heb twee maanden vreselijk gehoest, nog een rib gebroken en daarna ging het langzaamaan steeds wat beter. Hopelijk word het bij jou met de codeïne al wat makkelijker.

Debaky vindt dit leuk.
  12. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    #252 Fantykoekie, 8 sep 2018
    Laatst bewerkt: 8 sep 2018
    Ooh bah kinkhoest. Wel fijn om te weten wat je hebt. Geen bijkomende zorgen. Maar wel wetende dat het nog weken tot maanden kan duren bah.
    Hopelijk gaat het wat beter met de codeine.

Nu vraag ik me wel af of ik het ook heb gehad maar dan wel langer. Minimaal 6 maanden. Wel niet constant.
    Weken hoesten, weekje of 2 minder tot niet. Dan weer weken hoesten. Weer minder tot niet. Dan weer, niet, weer. Hoestperiodes duurden wel veel langer dan de niet minimale hoestperiodes.
    Misschien kinkhoest en dat de longen daarna lange tijd nog gevoelig bleven ofzo?
    Het is nu toch een maand of 2 geleden dat ik m'n laatste hoestperiodes had gehad. Laatste periodes waren wel korter.
    Ook 3 keer ofzo voor gebeld en 1x naar de huisarts geweest maar geen bloed voor afgenomen. Alleen codeïne wat minimaal hielp bij mij. En die werd voorgeschreven via telefoon. Hoefde niet naar de huisarts volgens de assistente. :rolleyes:
    Weet nog dat ik soms zo zat te hoesten dat ik dacht een hersenbloeding of hartaanval te krijgen. Dat m'n bloed uit m'n aders ging spuiten door de druk van m'n gehoest. :cool: en echt hoesten op niks hé. Droger dan droog. Heel soms met slijm maar die hoest was heaven on Earth in vergelijking met die droge wat ik meestal had.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het zou best wel eens kinkhoest kunnen zijn inderdaad. Bij mij is het ook een hele droge hoest. En als ik hoest dan hoest ik door op het moment dat je eigenlijk normaal gesproken zou stoppen, heel moeilijk uit te leggen maar het is in zo'n hoestbui zeg maar erg moeilijk om adem te halen. Slijm hoest ik nu iets meer op maar dat komt door de onrustige longen, die krijgen natuurlijk een enorme klap er van, het is alleen niet extreem veel.

De codeïne werkt redelijk, ik merk dat de scherpe randjes er af zijn van het hoesten en dat het iets minder is maar heb het idee dat de hoestbuien op zich niet minder maar juist heftiger is, misschien moet je dus de kinkhoest eruit hoesten ofzo, ik zeg maar wat. Gisteren met extreem veel pijn gelopen en veel geslapen op de bank. Hopelijk word het snel beter maar heb mijzelf voorgenomen deze week niets te doen. Althans, ben nog steeds moeder dus helemaal niets gaat ook niet maar tot op zekere hoogte dus niets.

Ik heb wel geleerd dat je op je strepen moet staan bij de dokter. Als jij dus wilt laten onderzoeken of je kinkhoest hebt dan zou ik dus gewoon vragen om die bloedtest.

Syane vindt dit leuk.
  14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.194
    1.054
    113
    Vrouw
    Beterschap!

Debaky vindt dit leuk.
  15. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Beterschap!

Debaky vindt dit leuk.
  16. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Beterschap!

Debaky vindt dit leuk.
  17. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Beterschap ! Hoop dat je snel mag opknappen. Van de zotte hoe de ha je steeds afgescheept heeft.

Mijn oudste is getest toen de jongste 2w oud was... werd even doodleuk verteld terwijl ik op de opvang was om hem op te halen dat er op dat moment kinkhoest op de groep was.
    Ziedend was ik. Hoe onnadenkend als opvang, sta ik dan met mn newborn, je wéét het en je meld het niet van te voren.
    Hij is bij de ha 2 dagen erna direct getest en dat werd ook doorgestuurd naar het zh idd. Heeft toen nog een week geduurd. Zat super in de rats!

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    En hoe gaat het nu met je @Debaky ?

Hier al wel wat beter, hoest alleen nog zo veel dat mn ribben er enorm pijn van doen..

Debaky en Caithy vinden dit leuk.
  19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier iets beter maar de extreme moeheid blijft helaas nog erg aanwezig.

Gisteren kwam er een vriendin een bakkie doen en heb werkelijk de hele middag half dood op de bank gelegen, had het gevoel alsof ik een hele marathon had gelopen.
    Door de codeine is het hoesten wel wat minder gelukkig, de nachten kom ik iets beter door maar de hoestbuien die er nog wel zijn zijn nog steeds extreem helaas :(

Kreeg ook een brief van de GGD dat ze ingelicht waren door de huisarts, moest een hele vragenlijst invullen over waar ik was geweest, hoe lang ik het al heb etc etc. Ging over de kinkhoest trouwens.

Wel fijn dat jij je al wat beter voelt, die pijnlijke ribben dat ken ik, daar heb ik ook nog steeds last van.

Lies1611 vindt dit leuk.
  20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Heftig zeg. Hoop dat je echt snel opknapt.

Hier is een geval op school gesignaleerd. In de bovenbouw.

Nu maar hopen dat diegene niet meer besmettelijk was.

Deel Deze Pagina