Ik weet het niet. Maar mijn huisarts vond dat het wel heel lang duurde. En wilde met antibiotica even dat laatste zetje geven.
Ik weet het niet. Maar mijn huisarts vond dat het wel heel lang duurde. En wilde met antibiotica even dat laatste zetje geven.
Komt goed, Ben niet echt vatbaar voor de " enge " verhalen, blijf altijd wel nuchter zeg maar . Maar vind het altijd wel fijn om te lezen, je kan er vaak wel weer adviezen uithalen.
Wat een wondermiddel is dat he. Mijn zoon hoest ook altijd vreselijk als er weer wat in de lucht hangt en niks helpt behalve dextromethorfan. Hier overigens wel op recept gehad toen En beterschap ts. Heb je ook codeine al geprobeerd?
AB kuur werkt alleen als je een bacteriele infectie hebt. Bij een virusinfectie werkt ab niet. Lijkt mij dus zaak om eerst goed uit te vogelen wat er aan de hand zit. Preventief een ab kuurtje nemen lijkt mij niet goed voor je lichaam Denk dat de ha het daarom (nog) niet gaf. Ff vragen om een bloedonderzoek op kinkhoest en een longfoto laten maken.
Ik heb het nog niet geprobeerd, mijn arts die de maagverkleining 4 jaar geleden heeft uitgevoerd had mij aangeraden dit zo min mogelijk tot niet te gebruiken. ik moet sowieso altijd alle inname van wat voor medicijn dan ook halveren. Maar ik zal morgen eens aan de huisarts vragen of hij het verstandig vind dat ik dit gebruik.
Ik zat al te googelen voor dextromethorfan, maar dat is dus het hoofdbestanddeel van de daro retard capsules die ik normaal gebruik bij zo'n hoestaanval Idd alleen verkrijgbaar bij de apotheek
Dextromethorfan ken ik niet. Ik heb het opgezocht in het farmaceutisch kompas: Het gebruik van dextromethorfan bij hoesten wordt niet aangeraden; het is onvoldoende effectief en heeft een mogelijk hallucinogene werking. Lijkt me toch geen prettig goedje. Overigens is het placebo-effect bij hoestmiddelen erg groot. Je denkt vaak dat je er na een paar dagen van af bent, maar dat was je zeer waarschijnlijk ook zonder allerlei middeltjes. Wat wel enigszins helpt is veel drinken, liefst iets siroperigs. Het is even doorzetten, weet ik uit ervaring. Ik kan soms ook veel te last hebben van kriebelhoest. Na een week of 3 laat ik dan mijn longen even nakijken bij de huisarts, maar vaak is het dan toch vrij snel weer over. 3 jaar geleden was een ander verhaal: ik bleef toen maar hoesten. Ik was toen ook al maanden verkouden. Ik ben doorgestuurd naar de KNO-arts waar bleek dat mijn kaakholte helemaal verstopt zat met rommel. Na de operatie ben ik nog wel verkouden zo nu en dan (nu bijvoorbeeld), maar niet meer zo extreem. Ik zou het dus nog een weekje aankijken en daarna toch vragen om een verwijzing.
Ik heb niet alles gelezen. Maar is het geen kinkhoest? Ik denk zelf dat ik dat een paar jaar geleden heb gehad. Vooral snachts was het zo erg als ik ging liggen dat ik er bijna van moest overgeven. Kon er bijna niet meer van slapen. Ik ben toen niet naar een dokter gegaan. Heeft wekenlang geduurd. Was gewoon bang om naar bed te gaan. Later pas legde ik de link met kinkhoest.
Ik heb kinkhoest gehad. 2 keer en dan komen er slijmdraden uit, overgeven en hoesten tot bloedens aan toe. Koorts, niet willen en kunnen eten. Ook diverse keren out gegaan doordat ik geen lucht meer kreeg. Heeft 3 maanden geduurd beide keer.
Ik ben geen arts maar het klinkt wel bekend. Toen mijn zoon klein was had hij elke winter meerdere longontstekingen. Vaak niet uit het bloed te halen qua ontstekingswaarden maar zodra er longfotos werden genomen waren ze weer overduidelijk. Dit heeft jaren aangemoddert met antibioticakuren tot we bij de kinderarts terecht kwamen. Uiteinelijk bleek dit door een bepaalde bacterie veroorzaakt te worden die ook niet uit algemeenbloed onderzoek naar voren kwam en die niet te doden was met de reguliere antibiotica. Toen heeft zoon een maand lang een specifieke antibiotica gehad en sindsdien is de longontsteking nooit meer terug gekomen.
Onvoldoende effectief? Me reet wat ze zeggen. Het helpt als een malle en het is zelfs voor hoesten. Het is een anti hoest middel .. beetje apart dat het dan niet worst aangeraden bij hoesten ... Daro retard heet het. En hallicugeen is het alleen als je er 10 tegelijk neemt.
Heb inmiddels de dokter gebeld, vanmiddag om half 3 mag ik weer even langs komen. Omdat de pijn rechts onder in mijn rug niet minder is geworden moest ik ook voor de zekerheid mijn urine inleveren, konden ze een eventuele urineweg infectie uitsluiten. Nou lijkt mij dat sterk dat dat het is maar goed, we zien het wel, vind het al fijn dat ze verder kijken. Afgelopen nacht was weer een hel Zit er nu ook bij alsof er tien vrachtwagens overheen zijn gereden. Zelfs de oudste zij vanmorgen '' Ik weet dat ik het niet tegen een vrouw mag zeggen maar jeetje mam, je ziet er niet uit '' Lekker jong. Anyway, ik duik de bank weer op.
Beterschap @Debaky ! Zou zomaar kunnen dat er meerdere infecties spelen. Ik had bronchitis, toen kwam daar een keelontsteking overheen en op de dag van mijn doktersafspraak een blaasontsteking. Misschien steekt het elkaar allemaal aan. Hopen van niet natuurlijk. Fijn dat je zo snel weer langs kan!
Goed dat je de dokter gebeld hebt en weer langs gaat. Soms kunnen klachten een heel andere oorzaak hebben dan je verwacht of wat voor de hand liggend is. Dus daarom is een bezoekje aan de dokter altijd het verstandigste. Veel beterschap!
Thanx dames. Het is inderdaad altijd fijn dan ze verder kijken, misschien is het inderdaad totaal iets anders. En toch he voel ik mij zo '' teveel '' voor die dokter, dan denk ik echt '' Mens stel je niet aan en ga gewoon je nest in, die dokter heeft wel wat beters te doen '' maar aan de andere kant denk ik, ik loop er nu al een aantal weken mee en in plaats van dat het minder word word het erger, is ook niet echt goed natuurlijk.
Ik loop er ook al 5weken mee heb een antibiotica kuur gehad en heb al 3dozen codeine versleten en nu word het eindelijk minder ..ik had s morgens zo erg dat ervan overgaf ...heb t wel een paar x per jaar ook door chronisch voorhooftholte ontsteking
Als je de dokter plat zou lopen zou ik mij dat gevoel nog voor kunnen stellen (alhoewel het dan ook niet nodig zou zijn je dan zo te voelen, want iedereen kan periodes hebben dat je vaker een arts nodig hebt). Jij voelt je al geruime tijd beroerd en daar zijn dus juist artsen voor.