Nou, de dokter denkt nu dus ook aan kinkhoest. Daarnet gelijk bloed laten prikken en morgen daar de uitslagen van. Helaas kan daar niet veel aan gedaan worden, ik kan inderdaad paracetemol met codeine krijgen maar het word ook wel de '' 100 dagen '' ziekte genoemd, misschien dat hij iets kan geven tegen het verminderen van de hoest maar het is eigenlijk dus gewoon uitzitten. Mijn zuurstof was goed en mijn hartslag lager dan van de week. Wel hoorde hij onrust in mijn longen dus ik heb ook bloed moeten laten prikken om te kijken wat de ontstekingswaardes zijn. Gewoon voor de zekerheid. Dus ben benieuwd, morgen aan het einde van dag mag ik bellen.
Wat fijn! Ik zou nog wel ff langs de apotheek rijden voor Daro Retard capsules. Misschien slaap je daar goed op en dempt dat je hoest
Goed dat je weer heen bent gegaan hoor! Ik heb afgelopen winter een longontsteking gehad, kwam er achter omdat ik ook maar niet van het hoesten afkwam en ineens doodziek werd!
Ving vooral vervelend dat het hoesten maar niet overging, en je daardoor zo ellendig kan voelen. Hopelijk heb je morgen wat aan de bloeduitslagen.
Ik zou nog wel stel dat het geen kinkhoest blijkt en de ontstekingswaarden niet superhoog zijn, toch even om een foto van de longen vragen voor de zekerheid. Soms heb je geen hele hoge waarden, maar zit er toch iets. Longontsteking kun je zo vreselijk ziek van worden en je klachten lijken daar wel ook op. Ik heb het twee jaar geleden gehad en weet nog dat ik 's avonds de HAP gebeld heb en er heen gereden ben als een halve zombie. Ik dacht, als ik tot morgen wacht, dan kom ik mijn bed niet meer uit. Zo beroerd voelde ik me.
Wat fijn dat je wel getest bent op kinkhoest. Mijn zoontje is al 7 weken aan het hoesten, vreselijk veel slijm, steeds spugen van het slijm. De vervangende huisarts (in de vakantie) heeft een puffer gegeven, maar ze zei dat testen op kinkhoest geen zin had, omdat ze er toch niets aan kon doen. En qua besmetting maakte het niet uit volgens haar, want hij was toch al door zn besmettelijkste periode heen. We moesten het maar gewoon uitzitten. En gelukkig wordt het nu ook eindelijk langzaam minder, maar ja het voelt toch echt onprettig dat het misschien kinkhoest is en dat ik dat niet weet.
Dat dacht ik dus ook inderdaad. Maar er komt bij mij weinig tot geen slijm mee, natuurlijk wel een beetje maar het is meer een droge, vervelende vaste hoest. Heel moeilijk te beschrijven. Als ik een hoestbui krijg dan hoest ik en terwijl ik hoest kan ik geen ademhalen maar hoest ik wel door, ik moet dan een soort van happen naar adem. Het is echt heel moeilijk te beschrijven maar je hoest door terwijl je eigenlijk moet stoppen met hoesten zeg maar. @zon1980 ik denk inderdaad dat ik daar morgen even naar vraag als ik de uitslagen heb gekregen. @RoGiJuLi heb de capsules niet mee genomen, vanwege mijn maagverkleining is die dosis te hoog zei ze. Heb nu Bisolvon hoest tabletten gekregen die minder zwaar zijn zei ze. Zijn gewoon kleine tabletten
Beterschap! Ik heb als tiener kinkhoest gehad, en dat was bij mij heel vaak ook een droge, blaffende hoest. Verschrikkelijk. Zoveel spierpijn etc gehad.
Aai veel beterschap. Hier dit jaar heel veel gehoest. Begon begin winter en eindigde in de begin zomer. Hoesten hoesten en hoesten. Dagenlang tot wekenlang. Dan stopte het voor een week of 2/3 en dan weer opnieuw. Ik werd er knettergek van. Ook een hele droge hoest. Alsof er een splinter in m'n keel zat. Ook codeïne voorgeschreven gekregen maar dat hielp niet echt. Njah voor een uurtje. Het beste wat nog werkte bij mij waren de hoest bruistabletten van de Etos. Nu ben ik er denk ik van af maar nog wel gevoelig. Nooit in me opgekomen om te laten checken op kinkhoest.
Ben benieuwd wat eruit komt! Het is inderdaad uitzitten meer dan codeïne is er niet. Hopelijk gaat dat wat rust geven iig ... ik ben destijds pas naar de huisarts gegaan toen mijn rib door het vele hoesten brak. Had ook nooit aan kinkhoest oid gedacht.
Het is ook denk ik het laatst waar men aan zal denken. Ik was er zelf ook echt niet op gekomen als ik eerlijk ben. Het is toch een soort van '' vergeten '' ziekte, althans zo heb ik het altijd gedacht. Maar al helpt die codeine maar iets met wat beter te kunnen slapen dan ben ik al blij.
Na een dik halfjaar vaak van die hoestbuien hebben gehad kan ik je wel een tip geven. Misschien werkt het, misschien niet. Maar een andere slaaphouding zoeken. Ik slaap op m'n rechterzij maar ontdekte dat ik op m'n linkerzij minder moet hoesten. Wel nog hoesten maar minder. Dus veel bewegen en draaien in je bed.
Hahaha draaien en bewegen doe ik de hele nacht Lig het liefste in de foetus houding maar dat komt ook meer omdat het gewoon erg zeer doet in mijn ribben als ik recht blijf liggen. Maar ik neem je tips mee