Koorts heb ik niet, iedere dag meet ik het maar blijft gewoon het zelfde. Ik wacht het vrijdag wel weer af en overleg dan wel even met haar wat nu verder. Dat word veel spinazie en appelstroop eten
Longfoto wilt hij pas overwegen na het verdere bloed onderzoek. De onstekingswaarden waren volgens hem namelijk nog het zelfde gebleven.
Hier doet de prikpost alleen de ontstekingswaarden en hb onderzoeken, de rest doet het lab in het ziekenhuis. De praktijk hier doet zelf niets voor zover ik weet.
Kinkhoest wordt altijd via het zhuis onderzocht en duurt daarom wat langer Bloedarmoede heeft zover ik weet niks te maken net kinkhoest, maar kan wel oveteenkomen met je moeiheid (wat nog extra verergerd door de slapeloze nachten vh hoesten).
Als het kinkhoest zou zijn, is dat schijnbaar te verrlchten met paardemelk. Dit is ook in capsule vorm te verkrijgen. Heb het nooit geprobeerd, maar hoorde het via via. Op internet veel info over te vinden.
Zo leer je nog eens wat hihi wist het echt niet dat dat dan weer via het ziekenhuis verder zou worden onderzocht. Ach, we zijn een klein stapje verder, ik duik zometeen lekker de douche in en dan op tijd onder de wol.
Je hebt nog geen long foto gehad dus? Ik heb het zelfde als jou gehad, paar jaar terug. Ik wou echt een foto, en daaruit bleek dus wel longontsteking. Pas echt op met codeïne, stel als het wel een longontsteking is is codeïne heel slecht. Sterkte hopelijk heb je snel duidelijkheid
Nee nog geen foto gehad. Toen ik vorige week langs ging waren mijn ontstekings waardes laag, hij vond een foto dus niet nodig. Ik kreeg toen Ventolin mee om de benauwdheid weg te krijgen maar dat werkte voor geen meter. Toen ik afgelopen maandag terug kwam heb ik meteen bloed laten prikken, daar kwam bloedarmoede uit en dat word nu verder onderzocht. Kinkhoest word ook nog onderzocht. Ik kijk sowieso uit met pijnstillers ivm mijn maagverkleining. Ik lig nu klaar wakker op bed, m'n ribben doen mega zeer en hoest me een ongeluk. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit kinkhoest is maar misschien onderschat ik het wel. Mijn gevoel zegt longontsteking,maar goed ik ben geen dokter.
Jeetje wat een gedoe zeg en wat duurt het allemaal lang. Nog even een je bent alweer beter eer je weet wat je nou hebt. Nu snap ik heus wel dat sommige dingen tijd kosten maar frustrerend is het wel
Let wel: ik had ook geen koorts en geen ontstekingswaardes. Toch zat 1/3 van mn linkerlong gevuld met ontsteking! Volhouden dus als klachten niet minder worden
Wat vervelend zeg. Onstekingswaarden in het bloed zeggen niet altijd wat zei mijn dokter. Ik heb ook erg vaak long problemen gehad, en wat mij ook goed hielp is Canadese geelwortel.
Ik heb iets beter geslapen maar daardoor niet altijd door gehad dat ik hoest heb denk ik. Werd wakker met echt enorme pijn aan de rechterkant, van de week was het op één plek nu is het echt mijn hele rechter zijkant. Ow man, ik voel me zo'n zeikerd maar heb echt het idee dat het niet beter word maar alleen erger. Wat ben ik op dit moment blij met twee zelfstandige, super lieve kinderen. Voel me zo rot tegenover hun maar ik kan gewoon niks. Er zijn maar weinig dingen die Debaky klein kunnen krijgen maar dit, geen idee wat het is, zorgt er voor dat ik mij een heel klein, zielig meisje voel. Ik duik zo mijn bed weer in. Godzijdank heeft mijn man dit weekend weekend dienst, kan ik overdag lekker mijn bed in.
Wel fijn te horen dat je beter geslapen hebt. De pijn doe je voelt zal spierpijn zijn icm misschien breuze ribben zijn vh hoesten.
Zou best kunnen inderdaad, is ook wel logische. Als je ziet hoe ik erbij lig tijdens zo'n hoestbui dan is dat niet gek. Maar goed, we blijven lachen
Longontsteking kan idd atypisch verlopen dus zonder koorts en zonder crp verhoging( ontstekingswaarde bloed).Indien kinkhoest negatief toch om een longfoto verzoeken om een longontsteking uit te sluiten. Ik zou de codeine met enig terughoudendheid innemen. Dus bv alleen voor de nacht zodat je wel kunt slapen. Indien er een ontsteking zit en je onderdrukt je hoestprikkel dan zal deze alleen maar heftiger worden. Je kunt natuurlijk ook tgv een luchtweginfectie overprikkelde longen hebben. Door de geïrriteerde luchtwegen ga je hoesten en door het hoesten prikkel je weer je luchtwegen ofwel een vicieuze cirkel. Dan zou de codeine wel verbetering moeten geven. Je haalt dan nl de prikkel weg om te hoesten en de luchtwegen kunnen rusten, maar dan moet er wel eerst een longontsteking uitgesloten zijn en dat kan alleen middels een longfoto. Succes en beterschap !
Ik neem het inderdaad alleen in de nacht de codeine, ik ben sowieso niet zo van alle pilletjes dus ik probeer het altijd zo min mogelijk te gebruiken.