tips om te besparen??

Discussie in 'De lounge' gestart door nonnie26, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

oke weet niet of er al een soort gelijk topic is zo ja dan mag deze uiteraard dicht ;)

nav het topic geld/begroting
    weinig geld wat eten per week
    hoeveel sparen jullie etc...

waar kan je allemaal op besparen en dan niet alleen grote dingen maar ook de kleine dingetjes??? en waar besparen jullie op als jullie dat doen??

hier besparen we op boodschapjes en kopen we een hoop andere dingen in de uitverkoop...

ben benieuwd naar jullie ideetjes

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.277
    6.803
    113
  3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ga bijvoorbeeld naar de AH en koop nu tijdens de hamsterweken. Heb eens op 1 boodschappenkar E35,- korting gehad haha!

*Eet 2 dagen achter elkaar hetzelfde bijv. Macaroni
    *Haha ook eens een keer gezien op tv dat iemand zijn wc rol platdrukte aan de houder, zodat hij ongemakkelijk rolde en je zo minder papier gebruikt (maar goed of dat nou zoveel bespaard??)
    *Kijk in de supermarkt wat vaker naar beneden, daar staan de goedkope producten, ik vind bijv Eurohopper van AH heel goed!
    *Laat niet onnodig lampern branden in een ruimte waar je niet bent.
    *gebruik een bekertje water om je mond te spoelen na het tandenpoetsen, zo stroomt de kraan niet onnodig.
    *Spoel de wc maar 1 keer per week door (haha grapjeeee)
    *neem contant geld mee ipv je pinpas
    *schrijf op hoeveel je waaraan hebt uitgegeven

Nu lijkt het net of ik een besparingsexpert ben maar nu ik dit opschrijf denk ik: he daaar moet ik ook eens vaker op letten!

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

@knor, ja das een goeie, de wc maar 1x per week doorspoelen zal een hoop water schelen :p

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Een boodschappenlijstje maken. Eerst een menu voor aankomende week en die samenstellen door aanbiedingen uit te pluizen en daarna volgens een lijstje boodschappen doen. Scheelt ons echt een héle hoop geld!
    En dan inderdaad ook proberen groot te koken zodat je er meerdere keren van kan eten.

Boodschappen doen bij meerdere supermarkten.

Hier draait de droger alleen af en toe voor de witte was, bont hangen we altijd op (blijft het ook mooier door).

De verwarming gaat lager/uit zo'n 1,5 á 2 uur voordat we naar bed gaan.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

gebruik bij de appie de zelfscan, sinds we dat doen geven we per week zo'n 20 euro minder uit aan boodschappen. we hebben de lidl, c1000 en jumbo ook geprobeerd maar daar merken we weinig verschil in.

daarnaast eten wij wat in de bonus is, vaak heb ik wel 15 euro bonuskorting per week.

wij hebben geen droger, wel handig maar zó duur!

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wij hebben geen droger en geen vaatwasser, dat scheelt al een hoop geld.

Verder de verwarming staat hier altijd op 19, en dat scheelt ook een hoop.

Man en ik hebben allebei een sim only abonnement en geen flashy smartphone. Zijn nu samen iets van 50 euro in de maand kwijt (hebben geen vaste lijn dus moeten alles mobiel doen)

Man neemt brood mee naar zn werk ipv elke dag wat halen in de kantine.

Verse groenten en vlees koop ik in de aanbieding. Vlees dan in porties in de vriezer. Op zondag eten we vaak pannekoeken of wentelteefjes, in ieder geval 1x per week een maaltje dat eigenlijk niks kost en wel lekker is.

Eten dat over is eten we 2x van, ovenschotels,lasagne, quiche etc.

Ik koop heel veel dingen eigen merk, shampoo, cremespoeling, douchegel etc, kost dan geen fluit.

Overal hebben we spaarlampen in.

Mede door dit soort dingen zijn we in een jaar wel lekker 3x op vakantie geweest en dat vind ik zoooo veel leuker dan dure boodschappen 8)

En straks ga ik de helft werken en ik maak me ook niet echt zorgen dat we het dan niet redden, ik blijf gewoon op de centjes letten.

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Seizoens groente en seizoensfruit eten..

Groente en vlees eten wat in de aanbieding is..

Pasta/lasagnes zijn in verhouding duur om te eten.. ( je hebt saus, vlees, groenten, pasta nodig.. aardappels/groente/vlees is een stuk goedkoper.

Je aanmelden bij Lekker in het leven.. Hiervan krijg je 4x per jaar een kortingsboekje thuis gestuurd met leuke acties.

wasmiddag koop ik alleen maar in de aanbieding ( heb nu 8 flessen staan)

Je verzekeringen eens nakijken of iets goedkoper kan..

alleen de autopakken wanneer echt nodig.

Kies eens voor b merken ( bijv ontbijtkoek, ontbijtgranen, melk, vla etc) Kan soms tot 1,00 per product schelen.;)

Wij eten eens per week soep met brood, eens vissticks of een vissnitzel, gehaktballetje, rundervinkje.. " luxe" vlees zijn we beiden niet gek van dat scheelt al weer..

shampoo etc gebruiken we van Andrélon, fa etc.. Deze koop ik wanneer deze in de aanbieding is. Bijv 50% korting en dan sla ik meteen voor een halfjaar in.

Ik vraag regelmatig gratis samples aan van bijv parfum, ontbijtkoek, luxe koffie etc.

Houd de plaatselijke krantjes in de gaten voor kortingsbonnen voor zwembaden,pretparken etc.

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

If it's yellow, let it mellow. If it's brown, flush it down.

Zag ik eens in een toilet op een camping hangen op vakantie in Kenia :D

Je bespaart er wel mee, alleen hebben wij over het algemeen geen wc in de buitenlucht ;)

10. Ik doe dat wel zo hoor. Niet dat ik helemaal niet doortrek na het plassen, maar zorg er wel voor dat er geen hele stortbak doorheen gaat. En ik had afgelopen jaar maar 6kuub water verbruikt (nu hebben wij ook geen wasmachine en zijn we maar met z'n tweetjes, Damien en ik, dat scheelt ook natuurlijk) ;)

11. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

wat wij doen is :

Boodschappen bij de aldi, gemiddeld 30 per week..
    luiers en doekjes in de aanbieding
    aparatuur uitzetten als het niet nodig is.
    auto alleen gebruiken waar nodig ( maarja verzekering kost ook een hoop)
    0900 nummer alleen met mobiel bellen. huistelefoon alleen huisnummers.

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Haal je vlees in de vorm van een half varken of een halve koe bij de boer, scheelt je enorm veel geld, en de kwaliteit is beter dan bij de supermarkt.
    Je hebt alleen wel een grote vriezer nodig natuurlijk.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.222
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben al aardig wat geld bespaard op het vergelijken van verzekeringen zoals auto, ziekenkosten, eigenrisico, inboedel etc.

Verder kopen wij wasmiddel wc papier en douchspullen in aanbieding

kachel uit als we tijdje weggaan en uur voordat we naar bed gaan

niet onnodig de kraan laten lopen.

droger zo min mogelijk gebruiken

auto laten staan als dat mogelijk is

14. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ieder jaar overstappen naar een andere energiemaatschappij.

Wij melden ons dan iedere keer weer aan voor een andere actie (de ene keer bij Oxxio, de andere keer bij Dong of Main Energie), waardoor we soms wel 1500 kW gratis stroom krijgen. Aangezien wij maar 1800 kW verbruiken, hebben we dus bijna ieder jaar gratis stroom!
    Voor gas gelden deze acties vaak ook.

Oja, en ik stap ook ieder jaar over naar een andere zorgverzekering, zodat ik ieder jaar mijn (dure) contactlenzen weer vergoed krijg.

Deel Deze Pagina