Wat mee te nemen in vliegtuig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Deze week gaan we voor t eerst met onze dames vliegen. Ben benieuwd; heb er zin in. Het is maar 2,5 uur dus te overzien.
    Ik heb al wat dingen bedacht om mee te nemen; genoeg drinken en knijpfruitjes voor t opstijgen en landen.
    Om mee te vermaken; Ipad met filmpjes en spelletjes, ik heb voor de oudste pocket loco besteld en voor allebei een boekje waarmee je met speciale waterstiften kunt kleuren (knoeit niet), ik wil wat stickervellen etc meenemen. Hebben jullie verder nog tips?

Ik vind t zelf best overdreven klinken; ze zitten wel eens vaker 2u in de auto en dan vermaken ze zich met een boekje en muziek. Maar t zal vast wel anders zijn in t vliegtuig denk ik...

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij gaan ook binnenkort met vliegtuig met onze dochter van bijna 3. Maar zo'n survivalpakket als jij hebt samengesteld hebben we niet haha.
    Leuk topic mss kan ik nog wat tips gebruiken.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hihi...zie je; dus toch overdreven...

4. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Ik ga over drie weken en wij moeten 11 uur vliegen, wat ik al in mn survivalpakket ;) heb:
    Boekjes
    Puzzels
    Kleurboek met stiften
    Veel stickers
    Telefoon met spelletjes erop
    Speelgoed wat geen herrie maakt,
    Lollies, is ze ff letterlijk zoet mee
    En iedereen in het vliegtuig heeft zn eigen schermpje waar hij tv op kan kijken en er zit ook een kinderkanaal op

Kmoet daarna ook nog een uur of 5 met haar in de auto dus ik volg ook even voor de tips :D

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Nou mijn man had gisteren het idee dat een Ipad wel handig zou zijn voor in het vliegtuig dus tja wat is overdreven. Ik heb 'm eens gevraagd of hij niet helemaal lekker was haha. Ga dat nu niet speciaal aanschaffen voor de vakantie.
    Aan de andere kant kun je de spullen die jij noemt maar beter bij je hebben en de kids kunnen zich amuseren dan dat ze zich (en andere passagiers) zitten te vervelen tijdens de vlucht.

6. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Wij vliegen best vaak met onze kids en ik neem mee:
    *Klei met vormpjes, nog steeds elke vlucht leuk..
    *1euro speelgoedjes , zo dat je je niet druk hoeft te maken dat je speelgoed vergeet mee tenemen uit het vliegtuig..
    *Stickers en boekje om ze in te plakken..
    *krentjes
    *koekjes

hoop dat je er wat aan hebt, succes!!

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Voor die 2 uurtjes kom je met een iPad al een heel eind :) maar goed, op het vakantieadres zelf kun je dat speelgoed ook nog gebruiken.

Wij vliegen ook vrij regelmatig, wat hier meegaat:
    tablet met filmpjes (gedownload van YouTube)
    magisch tekenbord (1 of 2 euro bij de Zeeman)
    rozijntjes (doen ze lekker lang mee en knoeit niet)
    paar kleine boekjes
    kleurboek en potloden

Bladeren in de inflight magazines is ook altijd een hit. En als je met een lijndienstmaatschappij vliegt krijg je meestal ook wel een speelgoedje, iets kleins, maar dat is dan nieuw en dus leuk ;).

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

2,5 uur is echt zo voorbij dus je hebt niet veel nodig.. neem schone kleding mee! Drinken gaat zo gemakkelijk om en natuurlijk extra luier.

De tijd gaat eigenlijk het snelst als je samen een spelletje kunt doen. Een 'travelvariant' van iets is ook op vakantie leuk. Het magisch tekenbord doet het hier ook goed en natuurlijk de nodige filmpjes op de tablet. Boekjes om voor te lezen. Vergeet de favoriete knuffels niet.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Denk dat ik hier ook even een spelletje haal voor onderweg..
    Maar zoals je zelf al zei... Jet is maar 3,5 uur vliegen.

iPad gaat vast mee.. Of anders de DS. (praktischer formaat en minder verleiding voor ons)
    En een leuk boekje en dr iPod..
    Dan kome we de tijd wel door :)

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mag je zelf eten meenemen dan? Wij vliegen straks m et ryan air.

11. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik dacht ook dat vloeistoffen niet waren toegestaan?

waarschijnlijk zijn ze het eerste uur al zoet met het kijken in het vliegtuig en naar buiten ( dat hoop ik). Vervolgens nog wat hulptroepen aan speeltjes en eten en dan zijn we er al wel denk ik.

Toch lees ik graag alle tips!!

12. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben ook nog nooit gevlogen met onze dochter en we hebben alvast volgende dingen voorzien. We zullen ongeveer 3,5 u vliegen. Bedenk er ook bij dat je nog heel wat tijd verdoet in de luchthaven zelf.

Ipad met spelletjes en filmpjes op.
    Draagbare DVD-speler met enkele nieuwe films
    kleurboek (nieuw) met kleurpotloden
    puzzel
    We hopen hier een eind mee te komen. We zijn ook van plan haar een eigen valiesje te kopen, die ze dan kan meenemen als handbagage. Zodat ze al haar spulletjes mee kan nemen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja tuurlijk mag dat, zou lekker zijn als het niet mocht, ik ga echt geen 5 euro betalen voor een uitgedroogd broodje kaas.

Drinken mag mee in porties van max. 100 ml en over 1 beker water voor je kindje doen ze meestal ook niet moeilijk. Het ligt er een beetje aan wie je voor je hebt. Vorige week had ik 1 grote rietjesbeker water en 2 pakjes appelsap mee en dat mocht. Maar ik heb ook weleens alle pakjes drinken weg moeten gooien :x

14. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Welke DVD speler heb je? Die wat wij tot nu toe gezien hebben, hebben een maxx speelduur van 2 uur ivm accu.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm nu kom ik thuis met vanalles... Behalve met iets leuks voor onderweg :)

16. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    zo`n magisch tekenbord bij de zeeman of action kan mijn zoontje zich echt een hele tijd mee vermaken in het vliegtuig.

Soms mag je ook als je het vraagt aan de stewardes gaan kijken met je kinderen in de cockpit, ik weet niet of dat ook op korte vluchten mag maar is altijd leuk voor de kleintjes (en papa) en het breekt de tijd weer een beetje.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je van de kleine flesjes van 100 ml koopt bij een drogist kan je deze vullen met diksap of met siroop en dan neem je ook een leeg spaflesje mee. Direct bij binnenkomst kan je deze laten vullen ivm het stijgen. Daarna gewoon laten bijvullen. Ik heb een vlucht van 7,5 uur gehaald met 2 flesjes van 100 ml en twee kinderen

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik weet niet waar jij mee vliegt maar dit is echt tegen alle protocollen in.. ik ken geen enkele gezagvoerder die dit nu nog doet (sinds 9-11).. en ik woon omgeving Schiphol en ben omringt door die mannen / vrouwen.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vroeger heb ik ook weleens in de cockpit mogen kijken maar wat Cygnet zegt, dat mag echt nergens meer bij mijn weten na 9-11. Ik heb het ook nooit meer gezien de afgelopen jaren tijdens vluchten.

20. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Chantal: wij moeten nog een DVD speler gaan kopen, dus ik heb er geen idee van welkeen we zullen nemen. Ik hoop dat we er één vinden met een accu die lager meegaat dan 2u, wan anders zal het niets zijn.

Deel Deze Pagina