Wat mee te nemen in vliegtuig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem inderdaad ook tekenspullen mee. Daar kan onze dochter een uur zoet mee zijn! Dus een nieuw teken/kleurboek is al in huis.
    Zo een magisch tekenbord is goedkoop en leuk.
    En reisspelletje voor kinderen. Je hebt er meerdere waar geen losse onderdelen bij zitten en dat is wel zo handig in het vliegtuig.
    Stickers zijn hier nog steeds een succes.
    Wij hebben een verrekijker voor haar (voor in dierentuinen enz), maar die is ook leuk om mee naar buiten te kijken. Of gewoon rond kijken vindt ze al leuk!
    Natuurlijk eten en drinken, schone kleding en verzorgingsdoekjes!
    Dat idee van euro cadeautjes ga ik zeker onthouden, dan heeft ze iets nieuws en niet te duur!!

2. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Wij hebben laatst een vlucht van 14 uur gehad met een enorm actieve peuter van 2 jaar. Ik kan je vertellen Lang Leve de IPad. Hij heeft niet geslapen en alleen maar met de iPad gespeeld

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Welke Ipad heb je (met hoeveel GB)?
    We (mijn man ;)) is toch serieus aan het denken zo'n ding aan te schaffen.
    We waren geweest voor een draagbare DVD speler maar die dingen draaien niet langer dan 2 uur en wel je een wat betere zaten we ook op € 269 dan koop ik liever een Ipad daar hebben we erna ook nog wat aan.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij nemen de tablet ook mee!!! Even een paar nieuwe apps downloaden. Heeft iemand nog tips? Ze zijn gek op Borre (is maar 1 verhaal) en Angry birds.

En mag je alleen eten en drinken na de douane meenemen?

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik zou van 14 uur op de ipad spelen toch wel wat kriegelig worden :)
    denk ook dat dochterlief het wel ERG lang zou vinden... maar op zich is ze er wel uren zoet mee ja

zou hem er niet speciaal voor aanschaffen.. maar nu we er eentje hebben is hij wel veel gebruikt :)
    ook bijv. op visite waar we weten dat er geen speelgoed is :)

6. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    drinken kan je inderdaad het beste na de handbagage controle pas aanschaffen. heb hier wel eens gehad dat ik alleen hoeveelheid drinken mee mocht wat ook werkelijk logisch was voor de vlucht (1 pakje voor een vlucht van engeland naar nl.) en de rest gng zo de prullenbak in en heb ook een keer in noorwegen gehad dat ik de drinkbeker leeg moest gooien of op moest drinken maar dan moest ik weer met kind en al 2 trappen af en gangen door om naar de wc te gaan en leegdrinken was te veel dus heb de hele drinkbeker maar in beslag laten nemen. eten doen ze tot nu toe nooit moeilijk over. broodjes, koekjes etc. mag allemaal.

7. Saskia78

Denk dat ik maar een zwartepietenspelletje haal straks.
    Heb lang gedacht om te kijken wat handig is.. En wat leuk is.
    Maar het kost niks en is altijd leuk. Ook tijdens de vakantie :)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij gaan zondag voor het eerst vliegen (11 uur, slik...). Gaan ook een tablet meenemen voor Thijmen met leuke spelletjes enzo erop. Heb ook een paar cadeautjes voor hem om open te maken in het vliegtuig (zonnebril, duikbril, portemonee, stickers etc), boeken met 'werkjes' (tekenspelletjes), boekjes om te lezen en reisspelletjes. Heb de reiseditie van wie is het en een soort yatzee voor kleine kinderen.

Drinken en snoepjes wil ik idd ook na de douane kopen om geen gezeur te hebben. Maar super veel zal ik toch niet kopen omdat we natuurlijk van alles krijgen in het vliegtuig (klm). Ik hoop ook dat de noviteit van in het vliegtuig zitten lang aanhoudt!

Deze apps heb ik trouwens voor Thijmen:
    -ceramic destroyer
    - ninja chicken
    - world of goo
    - where is my water
    - cordy en cordy sky
    - angrybirds en angry birds space
    - Picasso mirror draw
    - happyvet
    - happykids animal puzzle
    - boter kaas en eieren
    - de kinderkijkbuis (werkt alleen met internet)

en nog een heleboel andere leuke dingen (die staan op de tablet, kan ik nu niet zien ). Ik heb gewoon in de playstore gekeken bij games om te zien wat me leuk leek voor Thijmen.

9. Saskia78

Toca doctor is NU gratis.. En erg leuk bovendien :)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

I-pad, boekjes, lievelingsauto, knuffel. I-pad of had ik dat al gezegd?

Is je kind ouder dan 2 pikken ze echt geen drinken meer hoor!

Eerste keer (net 1) had ik 1 tuitbeker sap en 1 tuitbeker water mee.

Flesjes water, ook die van 100ml pakken ze gewoon af als je een dreumes bij je hebt, is mijn ervaring.

Of knijpfruit als eten of als drinken wordt gezien, weet ik niet.

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Voorleesboek, spelletjesboek/ vakantieboek, kleurpotloden, uno, luisterboek op mp3, koekjes, snoepjes en heel veel positieve energie. ;)

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wij hebben een portable dvd speler met 7 of 9 uur speeltijd, daar moet ik om liegen...

Verder neem ik mee:

Mobigo
    Kleurboekje met kleurtjes
    Stickers die je kan hergebruiken
    Portable dvd speler
    I pad
    En allerlei 1 euro cadeautjes.. Leuk!

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    en cadeautjes inpakken die ze dan zo af en toe mogen uitpakken? Die je ze in een tas/muts/hoed even grabbelen uitpakken en spelen maar. En indd als je dan van die euro cadeautjes doet of een kleurboekje met wat potloden heb je zo weer wat tijd gevuld.

Ik ben gaan vliegen met Tycho toen hij 1,5 was (precies in slaaptijd grrr) maar slapen deed hij dus niet hahah. Ik moest maar een uur dus wel iets midner maar ik had een banaan en een mandarijn meegenomen en had wat te drinken gekocht in een restaurant na de douane. Had wat speelgoed en boekjes meegenomen maar dat heb ik niet eens hoeven uit te pakken. Heb eerst met hem gedronken, toen langzaamaan de banaan samen met hem gepeld ( heb het hem ff geleerd ;)) en toen de mandarijn gepeld (ook weer zo van kijk tycho zo moet het) en toen we het latste partje mandarijn in ons mond hadden konden we ons alweer klaar gaan maken voor de landing. Kind was doodmoe maar heeft geen kick gegeven. En we zaten nog geen 5minuten in de auto en hij was vertrokken.

xxx

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Whahaha, hier ook altijd!
    Zodra we de buggy van de lopende band halen, valt hij in slaap!:D

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar alles wat je na de douane koopt mag dus mee? Wij vliegen vanaf Groningen, hoop dat ze daar genoeg hebben.

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Knijpfruit wordt waarschijnlijk als drinken gezien, maar is wel 100 ml dus...zou geen probleem moeten zijn.

C.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat is beter dan mijn oudste, die viel vorige week 10 minuten voor de landing eindelijk in slaap :x:D

Knijpfruit wordt niet als drinken gezien is mijn ervaring, mocht gewoon mee.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat hangt er vanaf waar de laatste bagagecheck is (en dat is weer afhankelijk van de vlucht). Naar Egypte een paar weken geleden was de controle vlak voor het instappen en dan kan geen drinken mee (behalve kleiner dan 100 ml en in plastic zak). Ik vermoed trouwens dat dit alles te maken heeft met de soort carrier waar je mee vliegt.. Wij vlogen met Arkefly... die willen graag aan je verdienen en als je dan zelf drinken kan inslaan op het vliegveld.. tja, dan missen ze omzet! :x

Alles tot 100 ml mag mee (en dus ook knijpfruit) maar WEL in een doorzichtige plastic zak doen en aanbieden bij de controle. Nooit gedoe mee gehad.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet iemand hoe KLM is met dit soort dingen (knijpfruit, drinken etc)?

En nog een prangende vraag :) weet iemand hoe de amerikaanse douane omgaat met tablets, smartphones etc? Worden die gecontroleerd op (gedownloade) illegale content? Of wordt daar in het geheel niet naar gekeken?

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt niet zoveel van doen met KLM zelf.. je hebt van doen met de bagagecontrole.. en die is gewoon overal hetzelfde. Waarom doe je niet hetzelfde wat ik doe:

- knijpfruit in een doorzichtige plastic zak
    - lege spa flesjes mee nemen
    - travelflesjes (100 ml) vullen met diksap / roosvicee / siroop (ook in de plastic zak)

Alles aanbieden bij de bagagecheck (altijd over ok geweest in mijn geval, en ik vlieg heel regelmatig)

Over illegale content? Geen idee... doe ik zelf niet aan dus ik zou het niet weten (in mijn ogen is het gewoon diefstal namelijk)

Deel Deze Pagina