Leuk topic. Wij gaan binnenkort ook en de laatste keer was ze 5 maanden, toen was het dus toch wel anders. Maar ze is zo gek van vliegtuigen dat ze het vliegen zelf al leuk gaat vinden denk ik zo haha. Verder hebben we dan toch ook maar een tablet gekocht, die hadden we nog niet, maar leek me nu toch eigenlijk wel heel erg handig.... Daar gaan we dus maar wat leuke app's op zetten en filmpjes. Ik wil hem wel als 'laatste redmiddel' houden.
KLM is streng. Nou ja; toen wij er regelmatig mee naar de VS vlogen iig wel. En dat was vlak na 9/11. En dat zijn ze volgens mij nog steeds. Mijn man ondergaat regelmatig een koffercheck of wordt eruit gehaald om te fouilleren. Intercontinentaal en zeker naar/van landen die iets hebben met terrorisme is strenger dan EU. Lijndienst is strenger dan charter. Schiphol is strenger dan Rotterdam/Groningen etc.
Ik heb op Schiphol ook wel eens een thermosfles moeten leeggooien. Oudste zoon was 19 maanden toen en volgens de controlemensen niet meer afhankelijk van babyvoeding.
Wij kwamen vorig jaar met ons zoontje van 2 jaar uit china naar huis. We moesten 11 uur vliegen. We mochten maar 10ml meenemen in het vliegtuig, integenstelling tot die 100 die je hier overal hoort. Net een slok. We hadden vanalles bij ons om de kleine man te vermaken. Alleen hadden we IN het vliegtuig al een uur vertraging voordat we opstegen, en dan moet je dus al vast zitten in de gordels. Is je kind ouder dan 24 maanden dan moet het in een eigen stoel. Onze zoon zat dus al ruim een vast op een stoel, we hadden de hele tas al uitgeplozen om hem zoet te houden. Eer we eindelijk opstegen was hij al aan het bleren en brullen. Vastzitten zolang is gewoon geen optie bij kleine kids. Eindelijk in de lucht enorme turbulentie, dus moest hij nog vast blijven een uur lang. Op schoot gedan in de gordel bij ons, maar dan nog een drama om vast te zitten. Hij heeft heel wat afgekrijst. Toen eindelijk de turbulentie over was, wilde hij alleen maar lopen, maar het vliegtuig zat bom en bomvol, er viel weinig te lopen omdat de rijen voor de wcs gewoon van voor tot einde gangpad stonden. Uiteindelijk een soort van bedje gemaakt en hij is gelukkig in slaap gevallen. Van de 11 uur vliegen heeft er 6 geslapen. De laatste zes uur wel te verstaan...we durfden ons niette bewegen omdat we bang waren dat hij wakker werd. Deed zo n stomme vrouw telkens haar gordijn open (moest dicht tijdens de vlucht van de stewards) scheen er fel zonlicht binnen en dreigde hij wakker te worden, dan begon hij weer te huilen... Vreselijk vlucht...en dan te bedenken dat ik zelf zware vliegangsten heb.....pfffffffff.... wat was ik blij dat we eindelijk op Schiphol stonden.
Gaat idd om kilogrammen, niet om leeftijd. Nu heb ik van uksoldaatje altijd begrepen dat haar zoontje erg klein en licht was voor zijn leeftijd. Waar het om gaat is dat je dat zelf allemaal goed moet regelen. Niet zonder meer en op iedere plek kan zo'n basket hangen.
Net terug van een weekje griekenland. In de tas: - hand playmobil - kleurboek en potloden (en puntenslijper!) - chickenshuffle - iPod en koptelefoon. En de heenweg ging echt prima... Maar de terugweg... Ik dacht dat die reis 3 weken duurde ipv 3 uur... Eerst vertraging omdat ons vliegtuig niet op het eiland mocht landen ivm natte startbaan... Maar ook na een week elke dag zwemmen, zonnen, winkelen en pas rond 10 uur eten was onze dochter gewoon gevloerd. En dus niet meer in staat zich nog 5 uur echt te vermaken. (de vertraging enorm mee trouwens.... Het was uiteindelijk maar een uurtje). Dankzij turbulentie echter moest de gordel vrij lang om blijven en slapen wilde ook niet lukken... Dus elke 10 minuten wilde ze wat lekkers, iets drinken, op de ene stoel, op de andere.. Met de baby naast ons spelen... Die mocht met al haar spulletjes spelen... Stikdruk ben je ermee. Niet in de laatste plaats omdat om de haverklap zo'n steward met of zonder karretje door het gangpad wilde en dat natuurlijk niet kan als zij in het gangpad zit. We waren erg blij dat we weer op de grond stonden dus Al heeft ze het extra uur op het vliegveld wel super vermaakt net chickenshuffle trouwens.. Plus diverse andere passagiers ook want die mochten ook meespelen