Wat meenemen als je op visite gaat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gemma79, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oh gats hou op :)

2. Verox

Verox Niet meer actief

#22 Verox, 26 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2015
    Aan de reacties hier te lezen is het dus de bedoeling dat je gekregen lekkers wel aanbied aan je gasten 😂
    Dat leek mij juist zo ondankbaar!?
    Weer wat geleerd...

Zelf neem ik nooit iets mee als we gewoon op visite gaan... 😥

En ik vind half bevroren maître Paul gebak wel lekker.

Je gaat toch op visite om te genieten van het gezelschap van een ander?
    Ik verwacht helemaal niets extra's als ik ergens op visite ga.
    Als ze alleen water/thee of limonadesiroop in huis hebben is dat ook goed.
    Wat goed genoeg is voor de mensen die mij gastvrij onthalen, is ook goed genoeg voor mij.

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83

Hahahha dat snap ik ook nooit....ik vind het ook raar om de gasten aan te bieden wat ze zelf hebben meegebracht....alsof je zelf dan niets in huis hebt gehaald voor de gasten of zo:)

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113

fjieuwwwww;) neem niet alles zo letterlijk. maakt het leven een stuk aangenamer;)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vraag het altijd gewoon: willen jullie hier een stukje van, ik heb ook nog: .......

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ja idd zoiets.. Of zullen we dit lekker bij de koffie doen nu???

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.268
    417
    83
    Ik vind dat ook raar. Wij wonen in Zuid Limburg en hier is het gebruikelijk om bij bezoek vlaai in huis te hebben, en dan ben ik ook nog eens deels Duits daar is dat nog vreemder (want bij mijn Duitse familie krijg je altijd Kaffee mit Kuchen. Zou het raar vinden als ik dan met mijn vlaai blijf zitten. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt om eerlijk te zijn.

Ik neem mee: een modern bloemstukje, koffieboeketje, boeket bloemen, bonbons van bijv. Rousseau (de limburgers onder ons weten waar ik het over heb) of Leonidas, flesje wijn. Voor kinderen die we niet vaak zien haal ik ook een kleinigheidje van de action.

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Voor die leonidas bonbons mag je wel bij mij op visite komen :D. Die hebben ze helaas niet waar ik woon haha.

Ot: ik neem eigenlijk nooit wat mee naar vrienden of familie. Andersom doen zij dat ook niet. Als we op werkbezoek gaan neem ik dan juist wel weer wat mee als dank voor de gastvrijheid en hun tijd.

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Als ik ze niet ken zou ik geen etenswaar meenemen. Komt ook vaak voor dat je flesje drank meeneemt en dan "we drinken niet" :p
    Ik geef trouwens altijd bloemen maar ik ben ook niet zo creatief haha

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik bak zelf altijd wat lekkers.
    Rocky roads, fudge, zelfgemaakte repen, dadel koekjes etc etc etc

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Met een lekkere doos bonbons kan je niet snel mis gaan volgens mij, iets lekkers in elk geval. Een lekkere vlaai of appel taart kan ook goed, vinden de meeste mensen ook lekker.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Bloemetje, plantje, wijn of bonbons. Als we wat lekkers voor bij de koffie mee nemen, laten we dat van tevoren weten, zodat ze niet met dubbel gebak zitten.

Deel Deze Pagina