Nieuwe flessen voor het eerst uitkoken??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Poison Ivy, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poison Ivy

Poison Ivy Actief lid

18 feb 2014
    179
    0
    16
    Pedicure
    Haarlem
    Elke site geeft weer iets anders aan. Dus ik vroeg me af hoe het nou precies zit.

*Nieuwe flessen, hoe lang moeten de harde delen en hoe lang de spenen?
    *Als de flessen eenmaal in gebruik zijn, hoe lang de harde delen en hoe lang de spenen?
    *Hoe vaak moet je de flessen uitkoken?
    *Tot welke leeftijd moet je de flessen uitkoken.

Had als tip gelezen dat je er een scheutje azijn bij moet doen tegen de kalkaanslag.
    Ik heb ook de handkolf (Avent) gekregen van een vriendin. Hoe lang moet ik die uitkoken?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ik het goed heb kook je de zachte delen 3 minuten uit en de harde onderdelen zo'n 5 minuten. Dit geld voor zowel flessen, fopspenen als de kolf.
    Uit je verhaal maak ik op dat je borstvoeding wilt gaan geven? Ik zou dan nu niet op voorhand al flesjes uitkoken. Je weet helemaal niet of en wanneer je een flesje nodig hebt, dus voor je ze gaat gebruiken moet je het dan toch nog weer een keer uitkoken.
    Hier heb ik de eerste weken, denk tot een maand of 2, de flessen, spenen en kolfspullen elke dag uitgekookt. Van af toen wat minder en met een maand of 4 deed ik het nog 1x per week (maar de kolf gebruikte ik toen niet meer), de flessen gingen verder elke dag na gebruik gewoon de vaatwasser in. Fopspenen kookte ik evt. wat vaker uit als hij verkouden of ziek was.

3. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

12 mei 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Ik kook alles elke dag uit, 5 minuten, ik zou het ook zeker voor het eerste gebruik doen. Beter een keer te veel dan te weinig, denk ik dan!

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Tot een maand of 3 hebben wij flessen en spenen 1x per dag uitgekookt gedurende 3 minuten, toen hoorde ik op het CB dat het helemaal niet nodig was.
    Azijn heb ik er nooit bij gedaan en heb nog steeds geen kalkaanslag.

De eerste paar weken zou ik het sowieso wel doen en zeker met nieuwe flessen en spenen.

5. Poison Ivy

Poison Ivy Actief lid

18 feb 2014
    179
    0
    16
    Pedicure
    Haarlem
    Okee. Thx dames.

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik zou de flesjes en spenen pas uitkoken als je ze gaat gebruiken.
    Hard 5 min, zacht 3 min.

Ik kook de flessen en spenen 1x in de week uit. Met spruw kookte ik de spenen dagelijks uit. Daarnaast gaan de flessen en flesspenen dagelijks de afwasmachine in op 65 graden.
    Daarna spoel ik ze wel goed af ivm glansspoelmiddel.

7. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Volgens onze kraamhulp is het officieel niet meer nodig om elke dag alles uit te koken, gewoon afwassen of in de vaatwasmachine kan ook prima. Nieuwe flesjes en speentjes moeten nog wel uitgekookt worden, harde delen 5 minuten, zachte delen 3 minuten. Voor alle zekerheid hebben we hier wel de eerste weken dagelijks alles uitgekookt, hare delen 3 minuten, zachte delen 1 minuut.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik gooide 's avonds alles in de magnetron-sterilisator, nieuwe spenen etc ook voor gebruik.

9. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Volgens mijn kraamhulp hoeft alles alleen de 1e keer uitgekookt te worden. Hier gaat alles zoveel mogelijk in de vaatwasser. Fopspeentjes kook ik af en toe nog tussendoor bij bv verkoudheid. Mijn kolf was ik dagelijks met de hand af.

Deel Deze Pagina