Hallo allemaal, Over 3,5 week gaan wij eindelijk met 'n drietjes op vakantie. En mijn vingers beginnen te jeuken,het liefst ben ik nu al aan het inpakken haha. Maar aangezien dat toch wel iets te vroeg is ben ik nu maar eerst bezig met inpaklijstjes te maken. Voor mezelf is dat natuurlijk niet zo moeilijk,en mijn man doet zijn koffer altijd zelf inpakken (dus voor hem hoef ik geen lijstje te maken) Maar vind het wel lastig voor mijn zoontje. Ik wil natuurlijk niet teveel mee nemen,maar ook niet daar achter komen dat ik iets vergeten ben. En dan met name verzorgings produkten en op het gebied van ziek worden of ongelukjes. Dus mijn vraag aan jullie. Wat zouden jullie absoluut mee nemen. Kleine info,wij gaan 10 dagen na turkije (all inclusive resort) Bedankt alvast voor het mee denken en jullie tips.
Paspoorten/ID kaarten en telefoons, de rest kun je daar ook kopen oh en vergeet niet van tevoren je visums aan te schaffen, dat scheelt geld en tijd ter plaatse.
voor de kids heb ik altijd thermometer, paracetamol, ors pleisters muggenprik dingen tekentang (al heb ik geen idee hoe die in turkijke zijn en of die er uberhaubt zijn haha) zonnebrand en after sun. zulke dingen zeg maar.
Is hij al zindelijk? Grote maten luiers waren daar niet al te makkelijk te krijgen geloof ik. Althans niet direct op zo'n resort. Tasectan voor kinderen (bij Etos tegen diarree is een kindvriendelijk product), mocht hij buikpijn krijgen. Zo'n kant en klare first aid kit. Heeft hij nog een drinkbeker oid? Een flesje afwasmiddel voor op de kamer met een sponsje oid vond ik altijd wel handig. Succes en veel plezier alvast!
Bedankt voor jullie tips. Visum hebben wij gelukkig al geregeld (via reisbureau) Ors,paracetamol en thermometer hadden wij toevallig ook al genoteerd. Over de luiers zat ik idd ook al te twijfelen. Hij is nog niet zindelijk. Dus denk dat ik ze dan toch maar voor de zekerheid mee neem,geen zin om de hele omgeving straks te moeten afzoeken
Paspoort en een bankkaart. Al de rest kan je desnoods ter plekke kopen . In mijn reisapo: Pleisters, ontsmettingsmiddel, watjes, vanaf nu ook Voltaren-gel (voet zwaar gekneusd de laatste keer), compeed, oorstokjes, iets tegen misselijkheid, iets tegen diarree, dafalgan (paracetamol), zonnecrème, after-sun, anti-muggen, iets tegen de beten (sinds we vorig jaar helemaal onder de beten zaten in de Camargue), een nagelknipper Als je all inclusive hebt in een resort hebben ze overigens de meeste "standaard" medicijnen wel liggen. Voor de rest: Genoeg t-shirtjes en shortjes en ondergoed, een zonnehoedje en zonnebril, eventueel pampers, een grote strandhanddoek, zijn favo knuffel en een fototoestel.
Ik heb op mijn site een inpaklijst voor peuters staan en een checklist voor je reisapotheek. Je kunt ze printen. Kijk maar eens op Kids Travel Service |