Welke schoonmaakspullen mee met caravan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenK, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Morgen vertrekken we......Voor het eerst sinds jaaaren op vakantie met een tourcaravan.
    Ik dacht heel goed voorbereid te zijn maar nu vraag ik me ineens af welke schoonmaakspullen handig/noodzakelijk zijn.
    Hier stofzuig ik dagelijks, maar in zo’n caravan?? Veeg je dan alleen? Dweilen?
    En je voortent?

Graag jullie tips ;)

2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.852
    4.104
    113
    Ik veeg eigenlijk alleen. Caravan om de paar dagen, want daar slapen we en kook ik alleen. De tent dagelijks en soms ook 2-3 keer per dag.
    Hangt een beetje af van het weer, de ondergrond en de troep van de bomen in de buurt (bijv dennennaalden).

Voor de rest is het vakantie dus probeer alleen het nodige te doen. Bij kamperen hoort ook gewoon zand en stof. Dat is niet te vermijden.
    Wel vraag ik altijd om in de caravan bijv de slippers of schoenen uit te doen zoveel mogelijk.

Verder afwasmiddel, tube vloeibaar wasmiddel oid, ossegal. Maar echt schoonmaakmiddel niet verder.
    Misschien zou je als je het prettig vindt van die schoonmaakdoekjes mee kunnen nemen als je een keer een doek erover wilt halen.
    Maar na de vakantie krijgt alles een echte schoonmaakbeurt.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dankjewel!
    Heb nu een stoffer en blik klaarstaan maar dat kan ik ws beter vervangen door een veger/bezem?
    Schoonmaakdoekjes zijn altijd handig. En ms een fles allesreiniger in zo’n spray vorm.

Denk dat ik het dan wel heb, toch?!

4. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Tot vorig jaar enkel handveger en blik meegehad.
    Dit jaar de luxe van zo een kleine handstofzuiger.

Dweilen doe ik als het te zwart wordt met allesreiniger... met zwarte voeten je bed inkruipen vind ik nu niet zo geweldig.
    Wat ik ook meeheb zijn vochtige afstofdoekjes, zo kan ik eens snel het meeste stof weghalen als het teveel wordt.
    De voortent wordt met bezem schoongeveegd. Zeker na het ontbijt, anders krijg je direkt een miereninvasie die zich helaas niet enkel tot de voortent beperken.
    Het eerste jaar hebben we ze van Italie naar huis geimporteerd...

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Goede tips,thnx!

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.852
    4.104
    113
    Stoffer en blik zou ik ook meenemen. En een bezempje (heksenbezem zoals mijn moeder zegt, speciaal voor tenten etc).

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dank voor de tip!

8. tuc

tuc Niet meer actief

In de vouwwagen hebben wij:

Bezem
    Stoffer en blik
    Wegwerpschoonmaakdoekjes op rol
    Vaatdoekjes
    Schuursponsjes
    Blue wonder
    Dweil

De afgelopen 2 weken niet hoeven dweilen, het was kurkdroog buiten en zo warm dat we alleen in de tent zijn geweest om naar de wagen te lopen om te slapen. Er kan zo ook niks vies worden natuurlijk.
    Soms moet ik een paar keer dweilen. We hebben er 2 speciaal voor de camping, met een koker om de mop heen die de mop uiwringt als je hem naar beneden schuift. Ruimtebesparend;)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben onze caravan verkocht, maar ik had een gewone bezem mee (niet zo’n grote) en stoffer en blik. Verder dweilde ik gewoon met zo’n microvezeldoekje en een beetje sop. Het is toch maar klein.
    Verder had ik van die W5 Lidl wegwerpdoekjes mee, allesreiniger, afwasmiddel en dat spul voor het w.c.-tje en dat was voldoende.

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh ja....het toilet :o:....moet daar speciaal spul in? Of mag dat ook met allesreiniger of chloor oid?

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    - Bezem
    - Spray blue wonder
    - Dreft
    - Schoonmaakdoekjes (glorix of Aldi of Lidl)
    - pak vaatdoeken en een paar afwasborstels

Ik veeg de caravan en als de vloer echt hies is een natte vaatdoek erdoor.

12. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Sprayfles met schoonmaakmiddel/allesreiniger erin.
    Afwasmiddel
    Vochtige schoonmaakdoekjes
    Vloerwissertje met vochtige vloerdoekjes.

In de wc in de caravan gaat speciaal reinigingsspoelmiddel(roze) in en in het tankje zit ook speciaal reinigingsmiddel(blauw). De wc-bril doe ik dan met zo'n wegwerp reiningsdoekje

PenK vindt dit leuk.
  13. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Oh en natuurlijk een (tent)bezem en vegertje met blik.

14. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    - afwasmiddel
    - schoonmaakdoekjes
    - glassex doekjes voor de spiegel
    - allesreiniger
    - klein flesje cif
    - tentreiniger
    - bezem
    - stoffer en blik
    - schuursponsjes, microvezeldoekjes

Wij maken de tent voor vertrek naar huis schoon. Vaak is het mooi weer en kan de tent beter drogen.

Deel Deze Pagina