vraag over uitvaartverzekering.

Discussie in 'De lounge' gestart door knorretje21, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    Hallo allemaal,

ik ben me vandaag daar eens in gaan verdiepen omdat als ik kom te overlijden natuurlijk wel goed verzekerd ben. Maar moet je voor kinderen onder de 18 jaar nou ook betalen of zijn die bij verzekerd.

Ik eb nu een verzekeing voor 8000 euro. Maar misschien gekke vraag wa betalen jullie? en als een kind appart betaald moet worden wat is daar de prijs van?

Misschien gekke vraag voor hier dus als het niet mag, mag dit gesloten worden. Maar ik kom er even niet uit.

heb nu namelijk voor me vriend mezelf en Alysia wat afgesloten maar hoor nu van verschillende kanten dat een kind gewooon gratis mee verzekerd hoort te zijn. Dus dacht vraag hier de ervaringen als dat mag.

Bedankt alvast voor deze gekke vraag :oops:

2. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik kan je nie helpen,

heb geen uitvaartverzekering

3. Niet meer actief

wij hebben net een nieuwe voor ons alle drie, 17.80 in de maand
    (10.000 euro/p.p)
    Onder de 18 jaar is de kleine gratis meeverzekerd.

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    De kleine is gratis tot 18 jaar.
    Als hij/zij overleid voor 18 jaar krijg je de uitvaard vergoed.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wat ik heb begrepen, als je betaalt voor de kinderen dan kan de kleine deze "later" overnemen, anders dan moeten ze vanaf hun 18e zelf een verzekering afsluiten en dan betalen ze dus ook meer.

Maar ze zijn vaak inderdaad gratis meeverzekerd, maar ligt wel een beetje aan je verzekering, dus de voorwaarden even goed doorlezen.

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    is dit overal of niet? weet je dat toevallig?

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    natassie, je zou anders even een pb kunnen sturen naar Angel Eyes (mama van Dano). Vanwege haar werk weet zij veel van dit onderwerp af. Ik denk dat ze jou goed kan informeren.

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    okee dank je wel manuela ga ik even doen.
    Want heb vandaag daarvoor geweest en moet voor alysia dus ook 10 euro per maand betalen nou vind ik dat niet erg maar hoorde meer dat kinderen gratis zijn dus vond ik al zo raar....

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben alledrie een eigen polis t.w.v. 11.000 euro.
    Bij veel maatschappijen is het zo dat als je kind gratis is meeverzekerd je maar een klein bedrag krijgt uitgekeerd.
    Je wil niet weten hoe duur een uitvaart is....

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    Anakin mag ik zo brutaal zijn wat jij ervoor betaal :oops:

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Nee dat weet ik niet of het overal is... Maar veel maatschappijen wel hoor.
    FF na vragen bij je eigen maatschappij

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    de kids zijn bij mij mee verzekerd en hebben beide ook een eigen verzekering

als je kind nu al komt te overlijden en ze hebben alleen die gratis mee verzekerd krijg je maar een deel vergoed meen ik en moet je de rest zelf bijbetalen

wij betalen 15 euro voor de kids per maand

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij zijn verzekerd voor 7500 euro per persoon. en betalen 17 euro per maand voor ons 2en

de kleine verzekeren wij straks mee de eerste 2000 euro is gratis mee verzekerd en voor deandere 5000 dat vullen we zelf aan en dat kost 37.50 eenmalig daarna word dit bedrag in zijn geheel uit gekeerd bij overlijden van de kleine

dit is wel via de werkgever

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij waren eerst verzekerd bij Aegon voor 38,65 euro per maand, verzekerd bedrag 10.000 euro voor Ard en 8.000 euro voor mij. De kinderen waren meeverzekerd tot de 18 jaar.

Sinds gisteren zijn we overgestapt naar Dela voor (ik dacht) 20 euro per maand, verzekerd bedrag 4.000 euro voor Ard en 2.000 euro voor mij. Kinderen ook meeverzekerd tot de 18 jaar.

Ik heb zelf nog een polis bij Aegon die al heel lang geleden is afgesloten voor 3,99 euro per maand, verzekerd bedrag 3.200 euro.

Op advies zijn we overgestapt, omdat bleek dat we onszelf te hoog hadden verzekerd. Na inventarisatie bleek dat we nu ongeveer 3.500 euro nodig zouden hebben voor de uitvaart.

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    was verzekerd bij iets dat vroeger de nederlandse begrafenisverzekering heette. afgesloten toen ik 18 was, zou betalen tot 65 en dan verzekerd zijn voor bedrag van 8000 euro. Elk jaar bericht dat ik onderverzekerd was blahblah, premie werd steeds meer en opeens moest ik ook tot overlijden door betalen. Kinderen waren tot 12 jaar gratis voor bedrag van 1500 euro.

Ben nu overgestapt naar Dela, natura polis. betaal voor 2 kids en mezelf nog geen 11 euro per maand en begrafenis is daarmee goed gedekt.

16. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hi,

weet ivm mijn werk hier ook wel aardig wat van..
    Het verschilt een beetje per maatschappij.
    De een verzekert kinderen gratis mee tot het verzekerd bedrag van de ouders, maar dan moeten ze na hun 16e of 18e gaan betalen. Wat dan vaak in verhouding veel meer is dan als er vanaf de geboorte al betaald is.

De ander verzekert kinderen gratis mee tot een bepaald bedrag (meestal zo rond de € 2500,-) en daarboven moet je bijbetalen.

Kan je aanraden om gewoon eens goed navraag te doen bij je tussenpersoon of de verzekeringsmaatschappij! En anders je tussenpersoon eens vragen om een aantal maatschappijen naast elkaar te leggen qua premies. En dan vooral ook de periode dat je premie betaalt in de gaten houden, stel je betaaalt tot je overlijden, is de maandpremie vaak veel lager. Vaak is de looptijd premiebetaling 30 jaar.

Succes! en als je nog vragen hebt, je kunt me ook altijd PB en!

17. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    3500 euro is erg weinig! Kijk goed uit, want de prijzen voor een uitvaart zijn gigantisch gestegen de afgelopen jaren. en dan met name de grafrechten. Een gemiddelde uitvaart (dus nog weinig bijzonders maar gewoon netjes verzorgd) kost ongeveer € 7000,-...

18. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hier even een kort overzichtje que kosten

crematie in Nederland:
    -simpel sober en eenvoudig kost rond de 5000 euro
    -heb je wat meer mensen, een koffietafel, bloemen kortom dus uitgebreider moet je zeker rekenen op 7000

een begravenis in Nederland kost gemiddeld 10000. Wat Lana al zegt de grafrechten zijn heel erg gestegen waardoor je bijvoorbeeld in Naarden voor het recht om begraven te mogen worden al 9000 euro moet neerleggen.

tips voor je verzekering:
    -Stap nooit over van verzekering, je bent bijna al je inleg kwijt en je moet opnieuw beginnen, aangezien je ouder bent is dit duurder. Wil je perse een andere sluit dan alleen aanvullend af
    -voordat je een verzekering afsluit, bedenk eerst goed wat je wilt, bespreek dit ook met je partner, ouders en eventueel de kids als ze de leeftijd hebben.-
    -Laat een onafhankelijk adviesbureau een berekening voor je maken gericht op de woonplaats waar je begraven of gecremeert wilt worden.
    -Ga nooit exact op het bedrag zitten wat je NU nodig hebt, kosten stijgen per jaar meer en meer. onthou dat het voordeliger is om een iets ruimere verzekering te nemen, dan wanneer je in de toekomst wanneer je weer ouder bent te moeten aanvullen.
    -Denk nooit dat je bij het afsluiten klaar bent. Laat je op regelmatige basis goed informeren over de kosten en je dekking
    -let bij het afsluiten op de looptijd.

Ik adviseer een looptijd die zo lang mogelijk is. Als je maar een looptijd hebt van 20 of 30 jaar weet je zeker dat je uiteindelijk je hele uitvaart zelf betaald. Neem je een looptijd tot je 85e dan is de kans groot dat je bij lange na niet je uitvaart zelf betaald en daarbij is je premie ook lager. neem geen polis levenslang, want je weet nooit waar je aantoe bent dan.

kinderen kun je het beste een eigen polis geven, omdat ze goedkoop instappen vanwege de leeftijd, daarbij zijn ze dan wel goed gedekt. Als ze gratis meeverzekerd zijn is de dekking veelal maar een gedeelte van de werkelijke kosten.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik adviseer een looptijd die zo lang mogelijk is. Als je maar een looptijd hebt van 20 of 30 jaar weet je zeker dat je uiteindelijk je hele uitvaart zelf betaald. Neem je een looptijd tot je 85e dan is de kans groot dat je bij lange na niet je uitvaart zelf betaald en daarbij is je premie ook lager. neem geen polis levenslang, want je weet nooit waar je aantoe bent dan.

nu hebben wij een polis tot levenslang. maar wij krijgen wel nu al die 7500 euro uit betaald
    ook al is dat niet in gelegt

20. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

@blusvrouw,
    tuurlijk dat is de bedoeling van een uitvaartverzekering. je krijgt altijd hetzelfde bedrag uitgekeerd. wat ik bedoelde met die zin is eigenlijk dat je nooit van te voren weet hoeveel je zult betalen. als je 100 wordt betaal je gemiddeld 15 a 20 jaar langer dan iemand die een looptijd tot 80 heeft.

snappie

Deel Deze Pagina