Ben al te laat zie ik, maar misschien voor volgend jaar: - crème de marron (kastanjepasta, staat bij de verschillende soorten jam) - franse kaasjes - cider - lavendelzakjes voor in je kledingkast - sap- en jamsoorten die ze hier niet hebben
Valt mee.....we hebben 2 nachten extra in de Dordogne bij kunnen boeken we vertrekken pas woensdag! Crème de marrons kan je in chocoladetaart verwerken toch?!
Oeh, het antwoord op deze vraag volg ik even. Ben dol op kastanjes maar verder dan op een toastje met een fladdertje geitenkaas kom ik niet.
Vandaag wat minder felle zon, maar ik vond het superlekker zo. Ik was al een beetje verbrand dus niet erg een dagje af en toe wolken. Dus minder; ja. Zonnig; ook ja. Hier regent het bijna nooit. Ben ik nu voor de 22ste keer denk ik en maar 1 of 2 keer plensbuien gehad en dat maar een dagje dan. Wij blijven nu nog een week. Jullie? Misschien had je het eerder geschreven hoor....
Doe je goed PenK! Je kan het in macarons verwerken (overigens nog zo'n typisch frans iets wat je mee naar huis kunt nemen, al betwijfel ik of dat na de reis nog lekker is), dus vermoed ook wel in taart. Wij smeren het zelf gewoon op de boterham.
Ik heb zojuist, gewoon bij de Lidl, twee potten ingeslagen. Gelezen dat het ook erg lekker in de yoghurt schijnt te zijn Jammie! Nog op zoek naar Marseille wasmiddel......
Ik neem ook een paar van die stinkkaasjes mee. Verstopt onder in een tas met eetspullen voor thuis. En als m’n man dan gaat lopen zeuren dat het niet lekker ruikt in de auto, zeg ik gewoon dat onze dochter haar schoenen uit heeft gedaan Thuis meteen in de garage waar we een 2e koelkast hebben staan
De halve Carrefour aan kinderkleding. Bij wijze van dan hè. Jeminee wat hebben ze daar kleine dingen voor onze zoon en dochter! Vandaag was mijn schat; twee truien, een vestje, een T-shirt en spijkerbroeken voor dochter en twee truien, twee t-shirts en een spijkerjack voor zoontje. Top!