Wat meenemen uit Frankrijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik moest ooit in het verleden voor mezelf even over een drempel om 4 euro te betalen voor zo’n rot potje pindakaas :roflmao:
    Neem nu dus een grote pot mee van huis en op is dan helaas ..op:D
    #jamisooklekkerhoor

Adje vindt dit leuk.
  2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ohwwwww lekker!

Adje vindt dit leuk.
  3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ze hebben het toch echt bijna overal wel hoor! Hier in de bescheiden formaat Auchan in elk geval wél. En ook nog keuze tussen smooth en crunchy. Mijn zoon heeft jarenlang niets anders op brood gegeten. Hier in Frankrijk staan dingen alleen echt nooit op een logische plek. De beurre de cacahuète staat meestal tussen de speculoospasta, Nutella, en ik geloof honing en van die kastanjepasta. Maar de jam staat dan ineens weer heel ergens anders. Net als dat de Pouilly Fumé niet bij de wijn staat, maar bij regionale producten. Er zit echt totaal geen logica in. Maar da's Frankrijk... :D

Adje vindt dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Ik vind pindakaas in het zuiden van Frankrijk altijd alleen in het pad waar de zogenaamde mondiale producten staan. En in dit geval in het kleine Engelse schap. En we hadden mazzel want er stonden nog maar een paar potjes. Alleen de crunchy de eerste keer. En die heeft echt te grote nootstukjes wat mij betreft. De tweede keer stond er alleen de creamy.

En zo stond er ook maar 1 pakje kokosmelk in het Thaise schapje. Misschien komt dat wel door de hoeveelheid toeristen die ook meer buiten de Franse grenzen koken.

Ik denk dat de Fransen vooral heel goed zijn in veel van hetzelfde en daar veel variaties/merken van ipv echte brede variaties in het hele assortiment. Voor mijn gevoel zit zo'n enorme hypermarche dan ook vooral vol met veel van hetzelfde. Juist daardoor kan ik alles altijd wel goed vinden. Alleen niet als ze het dus niet hebben :roflmao:

5. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Cahors is voor mij altijd goed, maar de rode is wel een 'stevige' wijn vind ik. Mild zou ik wijn uit de Cahors niet noemen. Wat ze wel hebben aan de Lot zijn een paar lekkere rosé wijnen. Misschien net iets makkelijker te geven als je de wijnsmaak van mensen niet kent. Een lekkere frisse, rosé bij de bbq, is altijd ok voor mij.

6. Whysteria

Ik ben het met het laatste compleet met je eens hoor! 65 merken dik gesneden ham bijvoorbeeld. 25 merken (palletsvol) lang houdbare melk, en ongeveer 20 flessen verse melk ergens verborgen tussen de boter en room.
    Ik kan echt genieten in supermarkten in Nederland en Engeland. Maar toegegeven: daar vind je over het algemeen dan weer geen aquarium met levende kreeften en krabben bij de visafdeling.
    Helaas ben ik een softie, dus die verse kreeft is sowieso niet voor mij weggelegd. :roflmao:

Adje vindt dit leuk.
  7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    De pindakaas is er wel, maar zo’n ieniemienie potje crunchy is behoorlijk aan de prijs..
    En inderdaad die 20 soorten ham, gewoon een heel koelschap met alleen ham. En dochter maar zoeken naar salami :roflmao:

NiVa0230, Zonnestralen, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Whysteria

Hier is het twee euro zoveel voor een gemiddelde pot. Maar ik denk sowieso dat het heel erg scheelt per regio hoor.

9. Whysteria

Oh maar de salami is weer een heel andere afdeling joh. Die ligt ergens tussen de doe-het-zelf en schoonmaakproducten. Dat is toch logisch?? :roflmao:

NiVa0230, smax en Adje vinden dit leuk.
  10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Daarom, wat dachten we, salami en ham zijn wel vleessoorten maar hebben feitelijk natuurlijk niets met elkaar te maken...:roflmao:

NiVa0230, Adje en Whysteria vinden dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    #51 Adje, 18 aug 2020
    Laatst bewerkt: 18 aug 2020
    Ja precies wat ik bedoel :roflmao:
    De kreeften en de krab vind zoon erg gaaf en ik word dan wel weer heel vrolijk van het feit dat de blokker ook te vinden is in de hypermarche (bij wijze van spreken dan). Ideaal als we aankomen en altijd wel iets huishoudelijks willen kopen.

Whysteria vindt dit leuk.
  12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik kijk m’n ogen uit in de Franse supermarkt. De grote dan hè. Zou me er uren kunnen vermaken. Heerlijk!

13. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    pizza olie!

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Vergeet de hagelslag niet :D Nutella hebben ze er trouwens in overvloed!

15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Ehhh ja! Zou niet weten wat ik er anders mee moet :roflmao:

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh dat is een goede. Morgen toevallig op bezoek bij iemand in de Lot. Slapen daar nog een nachtje en dan weer terug naar NL

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.867
    113
    Vrouw
    Ja wij vinden dat dus niet zo vanzelfsprekend :roflmao:
    Want echt in het lekker zoete rijtje vind ik dat niet horen :roflmao:

18. Whysteria

Je weet niet wat je mist! Vooral met een laagje sambal en komkommerschijfjes erop. Beste broodje ooit! :thumup:

Adje vindt dit leuk.
  19. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ik heb lang geleden de hotelschool gedaan. Tijdens een wijnreis in Frankrijk (heel leuk als je geen wijn lust ;) ) kregen wij te zien hoe deze ganzen gevoerd werden... Omdat het zo'n belangrijk product voor de horeca was. Geloof me, als je live gezien hebt hoe dit in zijn werk gaat, eet je het nooit weer....

Zoe123 en Evanesco vinden dit leuk.
  20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja hahah. Vandaar dat ik ook 3 kg meel heb meegenomen, dan kan ik het zelf hopelijk maken haha.

Deel Deze Pagina