Wat meenemen uit Frankrijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.541
    8.501
    113
    Het scheelt misschien ook wel dat ik niet zo van zoet broodbeleg hou :D vleeswaren, kaas, sandwichspread, kruiden-creme-smeersels én pindakaas vind ik lekkerder op brood, al dan niet gecombineerd met een eitje of wat tomaat, komkommer etc :)

Neuzeke vindt dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.541
    8.501
    113
    Maar goed, ik zal ook nog even reageren op de OP :p

Wij nemen bijna altijd flessen Fanta mee terug, die vinden wij lekkerder dan de Nederlandse. En in Frankrijk heb je weer andere smaken van flesjes FruitShoot, dus daar mogen de kids ook altijd wat van uitzoeken (kiezen altijd de paarse :roflmao:)

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.676
    5.710
    113
    Ja check pure hagelslag heb ik :thumup::thumup:

Felice vindt dit leuk.
  4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik geloof je gelijk ;)
    hoef het zelf sowieso niet te eten.

5. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw

Ons (Belgisch) gezin alleszins wel. Wordt hier bijna dagelijks op de boterham gegeten (kinderen zijn er verzot op). Ken best nog wat mensen die het op de boterham eten, al denk ik dat het in Nederland nog populairder is.

citroenrasp en Adje vinden dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.185
    14.961
    113
    Vrouw
    Maar weer geen chocoladepasta zonder noten. :( Mijn ene zoon lust alleen chocoladepasta zonder hazelnoot.

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik snap de bezwaren hoor. Maar hoe het vroeger ging met die ganzen is nu niet meer zo hoor. Het is nu vaak van eend die van gans is nauwelijks te vinden. Het is ook gewoon biologisch te krijgen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Proeft hij dat verschil? Ik proef dat dus echt niet. Ze hebben wel twix chocopasta, ook lekker ;)

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.581
    22.031
    113
    Ik vraag me dan af hoe zoiets samen kan gaan met dwangvoeden.
    Want zonder dwangvoeden wordt zo'n lever natuurlijk nooit zo vet (al las ik eens dat ze zichzelf "van nature" kunnen overeten, geen idee wat daarvan klopt). Sorry, wil geen discussie hierover maar vraag het me gewoon af.

Zoe123 vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.581
    22.031
    113
    Het lijkt hier nogal op Frankrijk qua dat soort dingen :roflmao: Ik dacht trouwens dat Auchan een merk was :oops: hier iig wel... Hebben ze daar in Frankrijk trouwens ook zgougou-pasta? (Een soort tahini, maar dan van zgougou-pitten.)

Weet niet zeker of het hier hetzelfde is als in Frankrijk (van dat merk Auchan) maar als dat wel het geval is, moeten ze deze ook in gewoon de pure chocoladevariant hebben:

Bijgevoegde bestanden:

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb dat nooit gezien (maar heb er ook nooit naar gezocht). Maar de verpakking is wel ongeveer hetzelfde als het (goedkope) huismerk van de Auchan (behalve het arabisch dan) :roflmao:.

Ik zat even te Googlen, maar als het goed is is in 2019 de eerste vestiging van Auchan geopend in Tunesië. http://www.webdo.tn/2016/06/29/tunisie-premier-hypermarche-auchan-construit-a-rades/

citroenrasp vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik las iets over het vervetten van de lever pas achteraf doen (dus na het slachten). 'Nep' dus, maar kwalitatief net zo goed schijnt en veel diervriendelijker.

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

#73 Whysteria, 19 aug 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2020
    Of het nu een eend is of een gans die volgestouwd wordt maakt natuurlijk helemaal niets uit. Plus 'biologisch' betekent niet automatisch dat de productiemethode 'diervriendelijk' is. Hoewel het mogelijk is om foie gras zonder dwangvoeding te produceren hechten de Fransen dermate aan traditionele methoden (en gaan over het algemeen heel anders om met het welzijn van dieren) dat je er denk ik wel van uit mag gaan dat minstens 95% van de foie gras die je in de winkel koopt nog altijd geproduceerd wordt d.m.v. dwangvoeding.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.185
    14.961
    113
    Vrouw
    Ja, bij de Lidl hier in NL hebben ze twee soorten pasta staan. De ene heet hazelnoot pasta, de andere chocoladepasta. Dus ik die chocoladepasta voor hem gekocht. Hij neemt 1 hap en zegt meteen: er zit hazelnoot in! Kijken we bij de ingrediënten en idd er zal een heel klein percentage hazelnoot in.

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  15. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.268
    417
    83
    Uit de supermarkt:
    Ail herbe fine. Maak daar oa yoghurt dressing van
    Herbe italien. Om bijv bief te kruiden. Beide van ducros.

Apotheek: onctose voor op muggenbulten en andere insecten steken en biafine voor brandwondjes.

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nog steeds is het echt mijn lievelingseten... Maar je hebt een punt !

Whysteria vindt dit leuk.
  17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Als je eenden blijft voeten, blijven ze eten. Vroeger echt met een stok werd het die keel van de ganzen in geduwd. Dat was echt pure mishandeling.

18. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik heb wel een filmpje voor je waarin goed te zien is hoe gruwelijk deze manier van dwangvoeding is. Kan me niet voorstellen dat je het daarna nog ooit zou willen eten.

Zoe123 vindt dit leuk.
  19. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat is nog steeds de manier waarop het gebeurt hoor.

Het Franse parlement en de Franse senaat hebben in 2005 in meerderheid gestemd voor het wettelijk beschermen van foie gras als Frans cultureel erfgoed zodat het moeilijk wordt om een Europees verbod op foie gras-productie in te voeren.

Zoe123, Whysteria en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Gelijk heeft hij.
    Mijn mening:
    Hazelnoot: lekker
    Chocola: lekker
    Hazelnoot + chocola: blegh, vies ;)

Zxcvb vindt dit leuk.