Wat meenemen uit Frankrijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

#81 Whysteria, 19 aug 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2020
    Ik at het uit principe eigenlijk al nooit, maar heb het wel eens geproefd als onderdeel van een gerecht in een restaurant, en bij buren tijdens een borrel. Persoonlijk vind ik het echt niet heel lekker (terwijl ik dol ben op paté), dus ik vind het makkelijk om te laten staan.
    Maar google gewoon eens op 'foie gras elevage' en het woord 'gavage' komt in praktisch elk zoekresultaat voor. De gemiddelde Fransoos leeft voor eten en de traditionele bereiding daarvan. Die houden zich niet bezig met het welzijn van de eenden, die willen gewoon hun foie gras en pain d'épices met de kerst. Dat samen met een stuk zelfgejaagd hert/zwijn en noem maar op (want er wordt hier wat afgejaagd kan ik je vertellen).
    Maar ik wil hier niemand de les lezen, ik ben verre van vegetariër, en er zijn genoeg andere etenswaren waar ik geen nee tegen zou zeggen (kreeft bijvoorbeeld). Als ik foie gras echt onweerstaanbaar zou vinden dacht ik er ongetwijfeld weer anders over. Maar leef niet onder de illusie dat de foie gras eenden tegenwoordig een vrije keuze hebben in hoeveel ze eten...

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Nog op zoek naar een lekkere likeur morgen voor een vriend van ons en wat kruiden inslaan. Denk dat ik dan het meeste wel heb
    Oh en wat typisch Franse snoepjes..

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    De kleding afdeling daar zou je van verwachten dat het heel oubollig is.
    Maar er hingen een paar rekken met leuke zomerjurkjes...
    Echt precies waar ik al een tijdje naar op zoek was maar niet kon vinden in Nederland.
    Dus hop mooi met 4 jurkjes naar huis. Me Happy :)

Adje vindt dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.292
    25.759
    113
    Oh dat is wel tof!
    Ik heb nooit de rust om daar uitgebreid te gaan kijken.

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh echt?! Kijk ik daar
    Oh echt?! Kijk ik daar ook nog even snel morgenochtend :D

6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De Auchan heeft echt superleuke kinderkleding. En vaak van betere kwaliteit dan veel merkkleding.

Deel Deze Pagina