Nu met de twins hebben we veel wit was... maar de machine zit nooit vol. NU vroeg ik me af zouden onze (donker) grijze handdoeken erbij gewassen kunnen worden??
Donkergrijs zou ik zelf niet zo gauw doen, grote kans dat het wit dan grauw wordt. Ik doe wel regelmatig licht roze spul erbij dat in de bonte was anders ook weer grauw wordt.
Precies wat ik er van denk. Maar je hoef de wasmachine ook niet helemaal vol te doen. Je kunt ook een half wasje op een kort programma draaien.
Inderdaad, juist als de wasmachine helemaal vol zit is dat helemaal niet goed. Maar niet iedere wasmachine heeft functies voor een half programma (die van mijn gelukkig wel, maak er vaak gebruik van!). Bij mij zit de machine vaak ook niet vol voor de witte was, maar wat ik er dan bij doe zijn die gele doekjes voor op het aanrecht, sponsjes van de afwas en dweilen. Witte was doe ik nl. altijd op 60 graden en dat is voor die sponsjes en doekjes het beste dacht ik.
Ik doe wit, beddengoed, handdoeken en keukenwas (hand- en theedoeken, gele doekjes en sponsjes) allemaal op 60 graden, soms op 90 (beter voor de wasmachine), maar ik doe keukenwas nooit samen met andere was. Zal wel tussen mijn oren zitten, maar vind het vies.... Heb toch altijd het idee dat de bacteriën zich verspreiden en niet 100% eruit gaan met wassen...
Ik heb een tijd wel wit + gekleurd + donker samen gewassen, is nooit iets 'ergs' mee gebeurd... Alleen ooit 1 hydrofieldoek die nu blauw is, haha. Maar je weet maar nooit, er kan altijd iets afgeven.
maar ff serieus? nooit een was vol? met een tweeling? ik heb met 1 kind al elke dag een was (of een donkere of een witte) dus jij moet je toch helemaal gek wassen?
Met 1 kind elke dag een was... Vraag me af hoe dat kan. Wij met z'n drieën hebben 1-2 wassen per week.
Wij met z'n drieën hebben 3-4 wassen per week (ook handdoeken en beddengoed meegerekend. Sowieso iedere week een volle machine met ons beddengoed.) Deed ik vroeger ook, maar ze worden er niet mooier van. Tegenwoordig gooi ik ze weg en koop nieuwe. Kost geen drol.
Dit is echt voor het eerst dat ik hoor dat mensen sponsjes wassen... Hihi sorry vind t vreemd Als ze 'op' zijn gooi ik ze hier gewoon weg
Sponsjes zijn vergeleken met afwasborstels nogal onhygiënisch, afwasborstels kan je even in kokend water houden maar ik vind afwasborstels ondingen, dus vandaar.
Je kan een sponsje toch ook in oannetje kokend water stoppen Nee ff zonder gekheid had er echt nog nooit van gehoord Hier gaan ze na 1,2 weken de prullenbak gewoon in Ow en kan ook niet met afwasborstels omgaan haha rotdingen Sorry ts ik bevuil je topic haha zal Stoppen
hoooolaaaa hoe doe je dit! ik heb elke dag 1 a 2 wassen en dan soms extra als er een jas/dekens gewassen moeten worden en ik heb een 7 KG machine! shannon heeft elke dag minimaal 1 x schone kleding (soms tot 3x als ze het nodig vind zichzelf weer eens extreem te bevuilen of onwijs te kwijlen zoals nu, dan vaak 2 shirtjes), colin ook bijna altijd, soms een broek 2 dagen, martin elke dag schoontshirt/ondergoed(broek/ovehemd meestal 2 dagen mits niet vies, ik ook elke dag ondergoed/sokken/ bh 2 dagen en probeer 2 dagen met mijn set te doen. vaak lukt dat niet dus elke dag schoon, alleen spijkerbroeken overleven 2 dagen vaak. pyama's 2 a 3 dagen. dan elke dag schone hand/theedoek (soms 2 a 3 x afhankelijk van knoei gehalte), schoon vaatdoekje + handdoeken van evt. douchen. beddegoed etc.
Ik was 1x in de week het wit... 2x in de week de kleur... eink is alleen de witte was er extra nu bij gekomen.
ik heb genoeg machines witte was per week.. en ik was ook echt alleen witte was... de gele doekjes doe ik er al niet bij omdat ik in verleden 1 keer heb gehad dat die toch wat afgaven sponsjes gooi ik gewoon na 2 dagen weg..