Ik lees hier over afspraken maken, dat ken ik helemaal niet! Hier ga je gewoon tijdens de uren dat het stadhuis open is (elke ochtend en op donderdag tot 's avonds 20.00). Afhalen kan wel elke dag tot 16.00 ofzo. Best handig (en niet eens een hele grote gemeente).
Hier heb ik dat net aan de balie gevraagd, maar er werd gezegd dat de kopie ook voldoende was. Het ging namelijk om de check van de handtekening. Maar ik denk dat ik just in case zijn paspoort ook maar meeneem
zijn ze nu al verplicht een ID kaart te hebben? of is het omdat jullie na het buitenland op vakantie gaan?
Een kind is het pas verplicht als ze 14 jaar of ouder zijn. Als je binnen nu en 5 jaar echter op vakantie wil naar het buitenland zou ik er nu een aanschaffen. Per januari stijgen de kosten van ruim 9 euro naar 30 euro per id
hm moet het er maar even over hebben met me man. Niet sat we nu op vakantie kunnen maar wie weet wat er binnen 5 jaar kan veranderen....geld het trouwens voor elk vakantieland de verplichting van id? ook duitsland belgie enz?
Bij ons op de site van de gemeente staat dit als voorwaarden Alle reisdocumenten (zowel paspoorten als identiteitskaarten) die in uw bezit zijn. In het geval van een dubbele nationaliteit neemt u ook uw buitenlandse reisdocument mee. Een recente, goed gelijkende pasfoto die aan alle eisen voldoet. In het geval uw identiteitskaart vermist of gestolen is: een proces-verbaal volgens de gestelde richtlijnen. Voor kinderen tot 12 jaar is het noodzakelijk dat er toestemming wordt gegeven. U kunt dit doen door een toestemmingsformulier in te vullen en te ondertekenen. Wij halen er ook nog eentje voor de kleine man.
ja. Officieel zou je bij een frietje eten in belgië al een id moeten hebben voor je kinderen. Zelf denk ik dat ze niet zo streng zijn maar volgens mijn is het wel verplicht. Als ze je aanhouden en ze willen het controleren moet je hem kunnen laten zien. ook bij bijv ziekenhuis bezoek moet je als buitenlander sowieso id laten zien. Hopelijk is het nooit nodig maar goed je weet nooit
Dit staat op de site van Rijksoverheid. Dus let op, na 26 juni geldt het niet meer als de kinderen bij de ouders op paspoort staan! Vanaf 26 juni 2012 moeten ook kinderen een eigen reisdocument hebben. Vanaf dat moment kunnen zij niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders of gezaghebber. Bestaande bijschrijvingen zijn vanaf die datum niet meer geldig.
ja dat was ik vergeten te melden inderdaad. dus als je naar het buitenland wilt binnen deze zomer of komende 5 jaar en je kindje heeft geen eigen id of paspoort dan loont het dus wel om er nu een te halen. je kunt zeggen voor die 20 euro extra wacht ik nog even maar met meerdere kindjes loopt dit al snel of naar heel wat meer eurotjes