Wat meenemen voor bevalling in het ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamamilou, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Jeetje, wat nemen er veel eten en drinken mee. Eten en drinken is in het ziekenhuis ook? Ze hadden zelfs bekertjes en rietjes!
    Ook voor de partner is er eten en drinken.

    Tip van mijn man: neem als man zijnde iets te lezen mee, tijdschrift, boek, puzzelboekje, iets om de tijd door te komen.
    In die verloskamer liggen alleen bladen zoals de Viva. Daar was hij snel klaar mee. Zo nu en dan mij een slokjes drinken geven was het enige wat hij hoefde te doen dus ja, het was wat saai voor hem tijdens de bevalling.
     
  2. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Jaaaaaaaa. Die vond ik echt top. Je voelt ze niet zitten. Zou wel lekker groot bestellen. Ik ben vrij lang, 1.77, maar niet dik, 65 kilo. En kreeg in het ziekenhuis een xl. Nu is alles natuurlijk opgezet enz daar, maar gok dat ze dus ook vrij klein vallen.
     
  3. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    De apotheek zei ook dat ze niet zo groot vallen en dat ik beter een grote maat kon nemen. Ik ben ook voor de XL gegaan.
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  4. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hele goede keuze om deze te kopen! Bij een eventuele volgende koop ik ook alleen maar deze. Geen andere granny pants.
     
  5. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn bevallingen gaan redelijk snel (eerste 5 uur, tweede 3 uur), dus ik heb niet echt veel nodig gehad.

    Het allerbelangrijkste is kleding voor je baby. Twee setjes. Neem ook een extra mutsje mee want de eerste wordt snel nat en vies.
    Verder voor jezelf een lekker zittend ruim t-shirt om in te bevallen (liefst donker, bij mijn laatste bevalling had ik een lichtgrijs shirt aan en daar zag je alles op, wat minder leuk voor de foto's ;)).

    Schone, en ruim zittende kleding voor jezelf voor na de bevalling. Oma-onderbroeken. Ik vond een lange broek die een klein beetje strak rond mijn buik zat erg fijn, want je buik flubbert anders zo raar. Kraamverband krijg je van het ziekenhuis.

    En camera, fototoestel, telefoon (met genoeg ruimte voor foto's!). Oplader. Ik had mijn telefoon (en die van mijn man) ook zo ingesteld dat de foto's direct geupload werden naar de cloud (ik ben super bang om fotos kwijt te raken van die momenten).

    Toiletspullen had ik voor de zekerheid meegenomen, maar niet nodig gehad. Maar het is een kleine moeite om dat mee te nemen. Muntjes voor de rolstoel zijn ook handig om mee te nemen.

    Ik had geen lectuur voor mijn man mee, maar die heeft zich ook niet verveeld. Ik had hem de opdracht gegeven om alles op te schrijven, inclusief tijdstippen. Ik vind het leuk om een bevallingsverhaal te schrijven voor in het fotoboek van de kinderen en deze details vergeet je heel snel, ook al denk je van niet op dat moment. Zo las ik laatst weer dat het enorm noodweer was tijdens de bevalling van mijn tweede (6 juni). Was ik vergeten, maar nu denk ik ' oh ja dat was zo, ik heb me zelfs af en toe gefocust op het onweer'.

    Oh ja, zet de maxicosi nu alvast in de auto. Je hebt hem thuis niet nodig, en dit ding vergeet je ontzettend snel en makkelijk als je opeens in alle haast naar het ziekenhuis moet. Bij onze oudste waren we dit vergeten en toen mocht mijn man, net vader geworden en nog best hyperdepieper, op en neer naar huis midden in de nacht. Bij de tweede heb ik hem al inde auto gezet toen ik nog maar 30 weken zwanger was :roflmao:
     
  6. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
     

Deel Deze Pagina