Wat meot ik nou?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Babystyle, 3 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hey mensen,

ik heb een relatie van 6maanden gehad.
    Na 6 maanden is het uit gegaan, doordat hij mij te veel met me vriendin ging flirten en ook ging afspreken.
    Hij zette mij beste vriendin ook tegen mij op, dat ze enits van de verhoudeing tussen hun mocht zeggen.
    Maar toen heb ik het zelf emt hem afgekapt, omdat ik er genoeg van had.

Maar na een paar weken, kwam ik erachter dat ik zwanegr van hem was en dat nog wel door de pil heen.
    Toen had ik dus tegen mij beste vriendin evrteld dat ik zwanger van hem was, zij had toen wel al wat met hem.
    Zij moest meteen ook neits meer van hem hebben.
    Ze heeft toen gelukkig nog neits tegen hem gezegt, wat ik toen ook nog neit durfde op dat moment om eht te vertellen.

Maar wat eht ergste was dat toen mijn vriendin en ik hem letterlijk haddne gedumpt en gezegt dat we enits meer met hem te amken wilde hebben, ging hij opeeens de volgende dag mijn mijn zus?!?!
    Toen had ik maar besloten om het te gaan vertellen.
    Dus had eerst me eigen vader vetteld, zodat hij er wel vanaf wist als me zus thuis zo komen en boos zou worden :S
    Me oma heeft het aan me zus verteld samen emt mij zonder hem erbij, maar het schoot verkeerd bij me zus dat ze meteen naar hem toe ging om te vertellen dat hij vader werd.
    Sindsdien heb ik geen contact meer emt mijn zus en heeft hij daarna niets meer van zich laten horen.
    Nu hoorde ik via me oma dat hij alimentatie wil betalen en ook recht wil hebben op het kind om het bij hem thuis te krijgen!?!

Wat emot ik hier nou mee? Ik wil zelf helemaal geen contact meer, omdat hij mij al genoeg pijn heeft gedaan!
    En ook ben ik zeer bang dat hij het kindje wat ik straks hebt ook misbreukt, als hij dat bij hem thuis hebt.

mvg. Sam

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wat een verhaal zeg :confused: nou meis ik zal eerst een persoonlijk contact met hem zoeken alvorens je het over allimentatie en recht op het kindje enzo gaat hebben... lief dat je oma "er tussen staat" maar is voor haar natuurlijk ook niet leuk dat haar 2 kleindochters "ruzie" hebben om dit.

Wat ik niet begrijp is dat je geen contact meer met je zus hebt, wat kan jij er nou aan doen dat je zwanger bent geworden van hem. Verder vind ik je ex ook niet echt "je van het" hij hopt graag van de 1 naar de ander blijkt en dan wel "recht" willen op een kindje? ik zal het eerst eens heel goed SAMEN met hem bespreken.

Succes meis
    Liefs Roshi

ps leuk dat je meekletst bij de sept mama's :D

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    me zus wilt geen contact meer emt mij, zij vond dat ik het kind nooit had mogen houden en dus weg moest laten halen, om te voorkomen dat haar relatie ehm hem kapot gaat.

jah hij hopt zeker van de een na de ander.
    HIj wilt geen contact meer emt mij lijkt erop, omdat als ik bel, msn of sms negeert hij eht volledig.

Jah leek me wel leuk.

4. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi meid
    wat een verhaal zeg,,
    echt verschrikkelijk dat hij je zoiets kan aandoen,
    ik snap niet dat er zulke mannen op de aarde lopen,
    ze moeten ze echt schamen om een meisje zo iets aan te doen,
    ik heb het zelf ook mee gemaakt met me ex vriend toen was ik nog 17 jaar, gelukkig geen kinderen van hem.

je moet echt naar je zelf luisteren wat jij het beste vind later voor jou en je kindje, julie moeten hier natuurlijk niet de dupe van worden...
    dus ik zal goed nadenken als ik jou was en alles op een rijtje zetten,

en wat betreft je zus,, dat zij zo reageert,, ik denk dat het bij haar liefde op de eerste gezicht is,, als hij dadelijk ook vreemd gaat bij haar dan komt ze wel weer terug bij jou.,., natuurlijk is het niet goed te praten wat ze doet, maar schijnbaar is ze heel erg verlieft op hem anders had ze niet zo gereageerd.

en probeer er ook met iemand van je familie over te praten kijken wat hun mening is
    maar alsnog moet je altijd naar je eigen gevoel luisteren
    en als je twijfelt kan je het beter niet doen,

veel sterkte (K)

5. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België heeft hij GEEN enkel recht op jouw kind zolang jij hem niet als vader erkent!
    En aangezien hij toch niet reageert zou ik me maar niet al te veel zorgen maken want hij heeft er toch geen enkel recht op, denk nu aan je kindje!
    Als je echt zeker wil zijn, kan je wel (hier in België toch) laten optekenen dat hij van je weg is en niets meer van zich laat horen, je hoeft zelfs niet te zeggen dat het kind van hem is...
    En daarna heeft hij NOG minder kans om iets te maken te hebben met jouw kindje!

Veel succes en sterkte!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Belachelijk! Hij heeft nergens recht op?? Het is zijn eigen kind! Doe normaal zeg. Weet je niet wat voor een effect dit kan hebben op het kind? Ik vind jouw woorden echt ronduit stuitend en behoorlijk schokkend. Hoe kun je dit nou zeggen.

Als hij aangeeft dat hij alimentatie wil betalen en zijn eigen kind wil zien, is dat zijn goed recht. Natuurlijk moet dat wel in goed overleg en moet hij zich aan bepaalde regels houden, maar je kunt je kinds vader niet bij hem weg houden als zijn vader gewoon contact wil. Je moet dat een kans geven.

Overigens: als hij nu niets meer van zich laat horen, is dat zijn keuze. Dan heeft ie inderdaad op moment geen rechten omdat ie daar zelf niet naar haalt. Maar pas alsjeblieft op met het zwart maken van je kinds vader bij je kind. Dat heeft een negatieve invloed op vele sociale aspecten van je kind.

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ben ik wel mee eens eigenlijk, dat gaf ook een invloed bij mijn dochtertje als ik erover praat, dus kan je beter niet doen en gewoon leuk erover praten voelt dat goed bij haar want wij zijn ook pas met hun naar Mc Donalds geweest (vader & vrouw en broertje en ik met mijn vriend en zwanger) vond ze heel prachtig! Met eigen vader EN moeder!

Dus goed erover praten idd. Als hij aliminatie wil betalen dat mag maar dan heeft hij ook recht op om kind te zien ;)

8. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    jah das bij mij ok het probleem, ik wil hem eht kind neit laten herkennen, omdat ik vind dat hij mij al genoeg pijn heeft gedaan.
    Ik vind namelijk ook neit leuk om emt hem gecronfronteerd te worden emt me zus. Want die komt wel heir over de vloer vanwege mijn vader.

En nog meer pijn ken ik echt neit verdragen, ik stort nu soms al in!
    Ik heb me ook voorgenomen om nu helemaal voor het kind te gaan, zodat ik me stress kwijtraak.

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Wat betreft van je zus, is idd helemaal niet leuk, het is je bloedeigen zus en liet jou in de steek voor je ex, dat vind ik ook heel flauw hoor en zou ook boos om worden idd, maar zorg dat je kindje niet eronder lijdt meis!

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    leuk zo'n zus... ach meis het is gewoon een questie van tijd voor hij weer naar de volgende hopt en dan komt je zus vast op hangende pootjes terug.

zolang hij jou negeert zal ik ook niets meer laten horen. Hij weet je nummer enzo dus als hij iets van jullie kindje wil weten kan hij je altijd bellen. ik zal er echt niet zoveel moeite insteken als ik jou was.

Succes meis!

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het gaat in dit geval in eerste instantie niet om jou maar om je kind. Als het voor je kind beter is dat het zijn of haar vader kan zien, dan heb jij dat te accepteren vind ik. Zolang het natuurlijk ten goede komt van je kind he? Want stel dat hij jouw kind in de toekomst ook pijn doet zoals hij dat nu bij jou heeft gedaan, dan is dat het niet waard. Maar je weet helemaal niet hoe hij zal zijn bij zijn eigen kind. Je kunt niet bij voorbaad dat contact afkappen.

Ik zou het gewoon afwachten. Hij kan je inderdaad bereiken als hij dat zou willen dus zie gewoon wat er gebeurt. Zorg nu er voor dat je weer wat rust krijg in je leven.

12. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik zat je verhaal te lezen en vond het al heel vreemd gedrag van je vriendin. Maar je zus... ik heb hier echt geen woorden voor!

Meis, doe wat je hart je ingeeft. Met dit soort mensen hoef je geen rekening te houden, want er wordt voor jou en jouw gevoelens (en dan heb ik het nog niet eens over je kindje!) respect getoond. Wat een situatie, hoe kunnen die mensen nog recht in de spiegel kijken.
    Heel veel sterkte!

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Vind niet dat je een man hierop kan terugpakken door hem een relatie met zijn kind te ontzeggen! Het is ook zijn kind en niet iedereen die niet zo goed is voor zijn of haar partner gedraagt zich hetzelfde tegenover zijn of haar kind.
    Denk niet alleen aan jezelf maar ook aan je kind! Voor je kind is het misschien ook niet leuk als hij of zij geen contact heeft met de vader door het handelen van de moeder!

Verder natuurlijk veel geluk met je zwangerschap en probeer er ondanks alles van te genieten!

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Het zijn toch niet haar woorden, zij zegt toch gewoon hoe de wet in België in mekaar zit :oops: ? Verder ben ik het met je eens.

Overigens kan de papa altijd een DNA test eisen & als die uitwijst dat ie effectief de papa is dan heeft ie overal recht op.

Maar ik zou hem ook geen kansen geven als ie niets van zich laat horen. Sorry maar zo ben ik nu eenmaal: hij is in de fout gegaan, als hij zn kind echt wil dan moet ie er moeite voor doen.

Verder vind ik het een rotstreek van je zus! Ze is nog maar net met hem, weet dat ie je heeft bedrogen (snap überhaupt al niet wrm ze dan met hem gaat?) & zegt dan doodleuk dat jij haar relatie verpest en dat je je kind had moeten laten weghalen? Sorry maar dat zou ik niet pikken, zeker niet van mn bloedeigen zus!
    Familie hoort mekaar te steunen, en mekaar niet te dumpen voor een of andere gast :(

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik dacht dat een vaderschapstest (via DNA) alleen kan worden afgedwongen door de moeder of het kind en vreemd genoeg niet door de vermeende vader. Tenminste in Nederland is dat zo.

16. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik geloof dat het hier via de vrederechter geregeld moet worden. Dus de vader moet voor de vrederechter aangeven waarom hij het wil. Als ie gelijk krijgt, heeft hij toestemming voor de dna-test te laten doen, anders kan hij verder naar de rechtbank van eerste aanleg.

Zo had ik het tenminste begrepen :rolleyes:

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ja inderdaad.
    Het is best moeilijk voor een vader om daar toestemming voor te krijgen. Het moet dan volgens mij ook in het belang van het kind zijn (dacht ik!). Vind het nog altijd vreemd dat het voor een vader zo ingewikkeld is, terwijl een moeder dit soort dingen relatief makkelijk kan afdwingen.

18. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik denk dat het is omdat de moeder altijd 100% zeker de moeder is. En zij wordt nog steeds aanzien als dé verzorgster & opvoedster v/h kind. De vader is "minder belangrijk" voor de wet denk ik.

19. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Maar hoe kan ze zoiets het beste aanpakken?
    Mijn gevoel zou zeggen dat die vent zijn rechten verspeelt heeft. Maar daar kan je idd het kind schade mee doen.

Aan de andere kant is het hij nou ook niet echt een lekker voorbeeld van hoe normale mannen en vaders in elkaar zitten. Hoe voorkom je dat als er contact is, hij nog meer schade aanricht dan hij nu al heeft gedaan bij TS en binnen haar familie?

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nee het waren meer haar woorden die verder in haar tekst stonden :) Die had ik niet gequote.

@ Puck70: Het kan inderdaad zo uitpakken dat hij een heel slecht voorbeeld geeft aan het kind. Maar nogmaals vind ik niet dat je daar vanuit kunt gaan. Soms zijn mannen tegenover hun kind heel anders dan hoe ze hun vriendin hebben behandeld. En ik denk dat je er snel genoeg achter komt als het echt niet gaat. Maar ik het is voornamelijk belangrijk om naar het kind te luisteren. Tegen de tijd dat je kind zich beter kan verwoorden, kan het zelf vaak wel aangeven hoeveel waarde hij of zij hecht aan zijn of haar vader. Als die relatie niet ten goede komt, merk je dat aan het gedrag van je kind. Desnoods vraag je om hulp van een maatschappelijk werkster die bemiddelt, het gedrag van je kind in de gaten houdt en tips geeft.

Het is vreselijk als de vader van je kind jou op die manier behandelt. Het zal hoe dan ook niet makkelijk worden...

Deel Deze Pagina