Snachts laten huilen of voeden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn jongste van 10 mnd sliep door tot ongeveer 1,5 maand geleden. Hij werd af en toe wakker en toen zijn wij hem de fles gaan geven. Hij wordt namelijk huilend wakker dus snelste manier is de fles. Hij drinkt overdag slecht maar eet verder wel gewoon goed. Ik dacht dus dat hij het snachts echt nodig had. Vandaag had ik de wijkverpleegkundige tehuis voor iets anders maar die gaf aan dat hij overdag moet eten en het snachts niet meer nodig heeft. Hij is snel intevreden en huilt dus snel en veel. We moeten leren hem niet steeds op te pakken als hij huilt en hem leren zichzelf te vermaken. hier hoort dus ook het wakker worden in de nacht bij.

Wat vinden jullie? Voeden of laten huilen? Na de fles is hij altijd gelijk stil of moet hij leren dat hij snachts niet eet! Als hij snachts komt heeft hij in de ochtend geen honger

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik weet niet of je BV geeft, want dan vind ik het moeilijk om een reactie te geven, want weet dat het voeden dan heel anders gaat.

Maar ik zou hem zeker niet laten huilen. Ik zou hem eerst in bed trootsen, en zodra hij stil is, weer weg gaan. Mocht dit na een paar keer niet lukken, dan hem even uit bed halen, beetje kroelen en in zn eigen kamer rond wandelen met hem. Bij ons helpt dit heel goed,
    en dan slaapt hij meestal de hele nacht weer door...
    Ik heb hem nooit een flesje gegeven.

Ik doe altijd een vast ritueel. Ik leg hem op bed, praat even met m, of lees een heel klein stukje voor uit een boekje, en dan zeg ik weltrusten en geef hem een paar kusjes en leg hem op zn buik. Ik zet dan zn muziekje aan ( de ene duurt ongv. 2 min, zo'n muziekknuffel, het andere muziek ding gaat na 12 min uit, of ik zet het muziekje van de babyfoon aan) en zeg dan weer weltrusten en slaap lekker.
    Alle lichten uit en deur dicht.

Als hij snachts wakker word, doe ik hetzelfde (zonder boekje)...
    En hier werkt het goed.
    Soms wilt hij echt even kroelen...

Ieder kindje is anders, maar misschien heb je hier iets aan?

3. adi

adi Niet meer actief

Het ligt geheel aan jullie, en waar je zelf achter staat.

Zijn jullie ook echt zelf van mening dat je zoontje 's nachts niet mag drinken, of vindt de wijkverpleegkundige dat? Dat zou ik als eerste bedenken.

Ik heb geen probleem gemaakt van het drinken 's nachts, ik heb 's nachts ook weleens dorst en drink dan ook wat water. Zou wat zijn als iemand mij dat zou verbieden en me eerst 5 uur laten liggen met een droge keel en dan pas drinken geven...
    's nachts drinken kan namelijk helemaal geen honger zijn, maar ook gewoon dorst. Of behoefte aan contact met ouders.

Vooral op zijn leeftijd, nu speelt verlatingsangst heel erg, en dan zou ik het heel erg vinden om een baby te laten huilen. Verlatingsangst kan echt heftig zijn.

Wat FB zegt kan natuurlijk ook, hem troosten zonder melk. Dat duurt wat langer, maar dan weet je of hij:
    A: echt dorst heeft
    B: behoefte heeft aan mama en dan lekker gaat slapen
    C: misschien door gaat slapen als ie zijn flesje afgewend is.

Overigens worden mijn kinderen van ruim 2 ook weleens 's nachts wakker en vragen om drinken. Gelukkig kunnen ze nu praten en ze zeggen ook dat ze gewoon dorst hebben. Wat ga je dan als ouder antwoorden: 'pech, wacht maar tot morgen'. (ons CB zei ook dat ik ze echt geen drinken moest geven 's nachts, ze konden alleen geen legitiem reden verzinnen)

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij krijgt gewoon de fles en geen bv. Ben 1 heel belangrijk ding vergeten te plaatsen. Ken je dat alarm om 12 uur de eerste van de maand. Nou mijn zoon kan dan nog veeeeeeeeel harder. Troosten helpt bij hem niet zo snel. Hij is super snel boos en kan ook echt beledigd zijn.

Ik ben bang dat dit een gewoonte voor hem wordt. Bij mijn oudste heb ik er nooit aan toegegeven maar het geluid van mijn jongste produceert is niet fijn zachts gezegd dus de fles is de snelste oplossing

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    hier ook het probleem dat dochter s'nachts wakker word en we maar een fles geven....

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier gebeurd het ook af en toe maar niet vaak genoeg. Wel geven wij dan ook snel een fles..dan slaapt hij gewoon weer verder. Ik doe dan een flesje van 100 cc aangevuld met extra water. Je kan er natuurlijk ook gewoon 2 schepjes in doen zodat het meer water met een smaakje is.

Maar als het elke nacht is dan zou ik het niet weten...maar ja je moet toch wat. Als je zelf er geen probleem mee hebt waarom niet? niet te snel naar anderen luisteren. Onze zoon kwam vannacht ook weer om half 4 zoiets en bij nader inzien was het logisch, was vergeten zijn sokjes uit te doen in zijn winterslaapzak met mouwen...gewoon te warm gehad blijkbaar en dus dorstig...

Succes, C

7. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Wilde net zelf een topic gaan openen, maar deze sluit wel goed aan :D
    Mijn zoontje is 8 maanden en heeft vanaf 4 maanden heel goed doorgeslapen (en dan echt van 20.00 tot 07.00) maar sinds een week of 4 is het een 'hel' bij ons het 's nachts... Hij huilt huilt huilt alleen maar in zijn bedje... en als ie weer slaapt kan ik er na een uur weer opnieuw uit... Gekke is, als ik hem oppak is het goed... dan loop ik met hem rond, of soms een fles... maar zodra ik hem terug leg begint het ofwel gelijk weer opnieuw of na een uur... we zijn echt helemaal op. Gaan nu zelf ook maar al om 8 of 9 uur naar bed, want vanaf een uur of 1 slapen we nauwelijks meer. De eerste tandjes zijn inmiddels doorgekomen, had gehoopt dat het daarna even wat minder zou worden maar helaas :(

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Mijn dochter wordt ook elke nacht wakker en dan geven wij de fles nadat ze haar speentje niet accepteerd.. Ik laat haar echt niet huilen.. Deze fase waait ook wel weer voorbij.. (wij zijn er nu 3 weken mee bezig:() Mijn dochter drinkt en eet overdag als een volwassen persoon maar heeft schijnbaar toch wat nodig.
    Daarna slaapt ze direct weer verder.

9. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Mijn dochter had dit met fases...en die van mij kan ook heel hard "brullen". Ik heb nooit getwijfelt en haar atijd gewoon de fles gegeven. Ik neem mij liever de moeite om even naar haar toe te gaan dan de hele nacht naar het gehuil te luisteren ( wij slapen onder de de babyfoon staat langs ons bed dus dat hoor je goed, maar). Hier wilde ze geen water alleen maar melk, ik maakte de flessen wel steeds kleiner en uiteindelijk sliep ze weer door!

En als ik dorst heb drink ik ook 's nachts ;), ik ben het dus met Adi eens!

10. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is hij ook tevreden met alleen een flesje water? Helemaal niks geven zou ik denk ik niet doen,maar misschien kan ie wel wennen aan een grote fles melk snachts en dan moet je er elkenacht uit. Wij hebben soms als hij snachts wakker wordt 1 schepje melk met heel veel water gedaan,en dat hielp bij ons goed.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Ik zou gewoon even een voeding geven, hier hebben we af en toe ook wel zo'n periode gehad, duurde steeds max. 2 weken, meestal minder. Dan gaven we gewoon een extra voeding.
    Soms hebben ze een groeispurtje of weet ik wat en hebben ze dat gewoon nodig.

12. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Nou vannacht dus voorbereid op eerst naar hem toe en dan water geven etc etc. slaapt meneer dus door haha

13. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is dan wel weer lekker, haha

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

prima dus!

Ik zou persoonlijk het voeden niet doen maar wel troosten met water of speen of knuffels etc. Voldoende eten overdag is natuulrijk een voorwaarde. Gewoontes zijn snel aangeleerd maar moeilijk en langzaam afgeleerd.

15. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn zoon duimt en daar was ik eerst heel blij mee want ik hoefde er niet 100 X uit om die speen goed te doen maarja nu vind ik het wel tegenvallen. Ik kan als hij zo is in de nacht geen speen in doen

Deel Deze Pagina