Hier zitten ze of allebei in de box of eentje in de box en een in de kinderstoel voor de tv. Er staat een camera op dus kan ze gewoon in de gaten houden.
Ik douche savonds als ze slapen. Dan heb ik ook even privacy en tijd om te ontspannen. Soms smorgens en dan gaat het traphekje dicht en dan is het snel eronder, insoppen afspoelen en klaar. Waarbij ze alle keer erbij in proberen te stappen. Kids douche ik ook savonds. Op het gemakje.
Ik douche als bij slaapt (s avonds of ik sta eerder op) en anders neem ik hem mee en douche ik zittend in bad en hij in zijn badstoeltje. Als ook dat niet met de planning kan dan wacht ik tot mijn man thuis is.
Mijn kids speelden op die leeftijd op hun kamer als ik ging douchen. De klink van de deur omhoog zodat ze die niet open konden maken en een kinderbeveiliging op de kledingkast en de commode zodat die niet leeggehaald werden. Ging eigenlijk altijd prima. Wij hadden in ons vorige huis een vouwdeur in de keuken voor de kelder en daar kon ook geen normaal traphekje en we hebben toen een rolhekje gekocht en tussen het aanrecht en de kast. Nu hebben we datzelfde hekje onderaan de zoldertrap omdat daar een normaal traphekje niet handig is. (Het hekje moet dan of altijd dicht of zit voor de deur van mn zoon zn kamer. Er moet dus altijd iemand het hekje aan de kant doen om naar zn slaapkamer te gaan) Het hekje moet daar vanwege mn werk als gastouder.
Ik douche samen met m'n zoon, die zet ik dan in een badzitje naast me zodat ik zelf ook aan douchen toekom, ideaal wat mij betreft! En anders gaat hij gewoon in de box met wat speelgoed en baby tv aan op de achtergrond...
Is een hekje wel veilig genoeg als je kleintje ook uit bed kan klimmen? Zoveel verschilt de hoogte toch niet? Als je vriend of jij handig zijn met hout kunnen jullie ook zelf een hekwerkje maken (voor deur of trap) dat goed aansluit, en dan kan je die evt hoger maken.
Je wekker zetten en douchen vóór je dreumes wakker wordt? Zo doe ik het iig. Ik sta om zes uur op, fruit/lunch maken voor school en dan snel douchen. Als zoonlief eerder wakker is, moet hij maar even wachten. Tenzij hij echt compleet hysterisch wakker wordt, maar dat is maar eens per maand of zo. Dan haal ik hem er wel uit en zet ik zijn grote zussen naast hem op de grond om hem bezig te houden tot ik klaar ben.
Ik douche meestal wel sochtends als man al weg is, zoontje haat douchen, dus die doucht niet mee. Hier traphekje dicht en deuren van zijn kamer en de badkamer open dat hij lekker boven rond kan lopen. Maar meestal neem ik hem mee de badkamer in, leg wat speeltjes op de grond, deur dicht, wasmachine en droger op kinderslot en hij vermaakt zich wel! Af en toe even kiekeboe met het douchegordijn en douche niet te lang. Hij vindt het altijd wel prima, gaat dan even "de was doen" of met een emmer rondlopen.
Ik snap je dilemma heel goed! Ik does idd vaak ook niet als meneer wakker is en mn man aan t werk is! Onze does is heel krap, dus de kinderstoel mee past niet! Een enkele keer neem ik hem mee onder de does of laat ik hem op zn kamer spelen... Hij kan nog net niet bij de deur klink dus kan nog net! Succes!
Wel interessant om te lezen hoe iedereen dit doet met douchen. Mijn dochter is pas 2 mnd oud. Ik douche na een van haar ochtendvoedingen en het even wakker zijn. Als ik straks weer ga werken, ga ik waarschijnlijk 's ochtends douchen voor ze wakker wordt of na haar voeding, terwijl m'n man bij haar blijft. Alleen ik weet nog niet wat ik doe als ze eenmaal niet meer slaapt 's ochtends en ik vrij ben bijv.
Ik zet hem vast in de kinderstoel voor de tv. En ik zet FaceTime (iPad beneden, telefoon mee in de douche) aan ik kan hem dan in de gaten houden. Mocht hij aanstalten maken om eruit te klimmen, ben ik zo beneden. Undressed, dat dan weer wel Anders in de buggy?
Ik zet het badje op de grond in de douche , dochter gaat in t badje en ik tegelijkertijd onder de douche. Als ik klaar ben ga ik me afdrogen en aankleden en blijft mn dochter nog even in bad zitten. Ik kan haar zo constant in de gaten houden en zo kan ik rustig douchen en zij lekker badderen
Onze dreumes zet ik gewoon op de grond in de badkamer met wat speeltjes. Wij hebben een inloopdouche. En dit gaat goed. Ik durf haar niet alleen op de bovenverdieping te laten zonder toezicht. Pas als ik onder de douche vandaan kom gaat de badkamerdeur weer open. Als baby nam ik altijd het wipstoeltje mee de badkamer in.
De jongste zit in zijn ledikant en kijkt tv op de iPad die net buiten zijn bereik staat maar wel zo dat hij nog iets ziet en de oudste ligt op ons bed tv te kijken. Vinden ze beide heerlijk dus kan elke ochtend rustig douchen.
Wij hebben de badkamer beneden, meestal douche ik als ze op bed ligt of als mijn man er is, maar ze speelt ook wel eens gewoon in de woonkamer. Ze weet waar ze aan mag komen en waar niet aan, gelukkig, en er zijn geen onveilige dingen in de woonkamer. Dan laat ik de badkamerdeur een stukje open zodat ik haar hoor. Maar meestal douche ik als ze wakker is gewoon lekker samen, vind ze super gezellig en zij is ook gelijk lekker schoon!
Wij hebben badkamer in onze slaapkamer, kan precies zien wat er op bed gebeurd. Dus dochter zit op bed tv te kijken terwijl ik douche Maar vaak spring ik gewoon s avonds onder de douche als ze op bed ligt
Ik zou een dreumes niet alleen laten zonder toezicht. En in het ledikant is op een bepaalde leeftijd ook niet meer handig. Dus: - Douchen in de avond of tijdens het middagslaapje - Douchen als je man er is - Samen douchen - Kinderstoel in de badkamer of voor de badkamer met de deur open.