wat met kleding doen die je niet meer past/mooi vindt

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik gooi die kleren altijd in de bakken die naar arme landen gaan.

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier staan in de buurt veel van die bakken maar ook zit hier in het centrum een Weggeefwinkel...misschien dat ie in jouw stad ook zit?
    Daar kan je het brengen en mensen die het zelf niet breed hebben kunnen daar gratis spullen ophalen...

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou zelf kijken of er zo een voedselbank is bij jou in de buurt en daar naar bellen om te vragen of zij er misschien wat mee kunnen.
    Aangezien je het niet naar het buitenland wilt hebben en de kringloop het niet aanneemt....

4. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Wij krijgen eens in de zoveel tijd een plastic zak bij de folders..
    Die je dan op een bepaade dag gevuld bij de weg kan zetten.
    Vaak doe ik dat!
    Anders MP..OVV groot pakket diversen..Voor een leuk prijsje is het zo opgehaald en hoef je niet alles er stuk voor stuk op te zetten.

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Allereerst: Huminatas gaat niet naar het Leger des Heils hoor ;) (ik ben bij het Leger des Heils... vandaar dat ik dat weet)

Ik doe de kleding dus naar het Leger des Heils.. niet alleen omdat ik heilssoldaat ben... maar gewoon omdat ik weet dat er veel armere mensen mee geholpen worden uit eigen land waar ik ook voorstander van ben.. Eerst de mensen uit eigen land...

Als je het naar het Leger des Heils wilt doen... en je weet niet hoe het werkt of waar je terecht kunt, pb me dan even.. Dan kan ik je wel helpen aan informatie!

6. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    ik breng mijn kleding eigenlijk altijd naar een tweedehans merkkleding winkeltje bij ons in de buurt.
    daar verkopen ze mijn spullen (zo niet... doen hun ze het einde van het seizoen naar arme landen)
    voor de prijs dat hun het verkopen krijg ik de helft! krijg al snel 12.50 voor een broek ofzo...
    ik ben namelijk vrij vlug uitgekeken op mijn kleding dus alles ziet er vaak nog goed uit (anders nemen ze het niet aan).
    van al mijn verkochte kleding kan ik toch mooi weer een dagje gaan shoppen... ;)

liefs Jyll

7. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Ik gooi nooit goede kleding weg... :( Alleen als ze kapot zijn!
    Als ik het niet meer pas ofzo, maar nog wel in goede staat is geef ik het aan mijn zusje. Of ik bewaar het... tot het moment dat ik klaar ben met mijn eeuwige dieet... :rolleyes: :) :oops:

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Bij het Leger des Heils nemen ze alles aan. Je kan het gewoon in vuilniszakken doen en het daar heen brengen. Het kan ook zijn dat ze het nog halen, maar dit verschilt per korps (= gemeente).

Wil je, zoals ik al eerder zei, hier meer informatie over, pb me dan even...

Maar ik wou je deze reactie nog even geven, omdat het Leger des Heils het dus wel aanneemt en ook alles...
    ;)

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Meestal in een kledingcontainer en anders meenemen naar Turkije. Daar zij zo veel arme mensen die het goed kunnen gebruiken.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou dit ook doen, ik heb (helaas uit ervaring de afgelopen periode) gemerkt hoe moeilijk instantie's te bereiken zijn en hoeveel mensen het hard nodig hebben!

11. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Bij mij op m'n werk (kdv) hebben ze 1 keer in de zoveel tijd zo'n kledingactie..
    Kan je alles komen brengen; het geld wat ze dan opbrengen word in het kdv gestoken.
    Weer 3 zakken klaar staan hahaha..
    Weet eigenlijk niet precies waar het naar toe gaat?! ;)

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    1x in de zoveel tijd dan ruim ik me kast uit en er komen altijd weer een hoop kleren uit die ik niet meer pas of nooit meer draag. Bij mij in de straat woont een moeder met een dochter die het niet breed hebben, na een scheiding. De dochter heeft dezelfde kledingmaat als ik, dus ik laat altijd eerst die dochter uitzoeken wat ze leuk vind. Vaak zitten er nog nieuwe dingen bij waar het prijskaartje nog aan hangt. Ja ik weet het dat is heel erg :oops: Maar als ik haar er dan heel blij mee kan maken, dan vind ik het niet zo erg. Alles wat er over blijft gaat naar de kringloopwinkel.

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Haha herkenbaar! :)
    Behalve dan met het eeuwige dieet. ;)

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    shit...

ik had net een hele zak vol gedaan vorige week voor het goede doel. Nu ben ik het vergeten aan de weg te zetten gisteravond...Hmm..naar de kringloop maar brengen dan?

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dames

Ik krijg spontaan zin om mijn kleerkast eens uit te pluizen! :D

De kleren die ik wegdoe, zijn meestal allemaal goed gedragen. Deze gaan dan naar de klerencontainer in het dorp ofwel naar de kerk als zij inzameling doen.

Ik koop geen dingen meer die ik niet leuk vind of waar ik niet 100% achter sta, vandaar dat er zelden iets nieuws weg gaat.

Heb nu ook een paar jeansbroeken die redelijk afgesleten zijn en die ik dus niet meer mee werken kan aandoen. Maar die gebruik ik nu om te wandelen met de hond, in de tuin te werken... Zo leiden die dingen ook een tweede leven! ;)

16. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

ruilen met vriendinnen...dan houden we een avond waarin we allemaal mee nemen wat we eigenlijk niet meer aandoen. Krijg je toch elke keer weer "nieuwe spullen"
    Het andere gaat naar mijn nichtje!

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier afgelopen week een hele hoop verkocht, in 1 keer, op MP....voor het eerst met kleding van mezelf, normaal doe ik dit wel met kleding van onze zoon

Deel Deze Pagina