ze is nu bijna 5 weken oud en vertikt het bij tijd om te drinken. ze mag een fles van 120 cc en bij 60 cc stopt ze en vertikt het om verder te drinken! luier verschonen boeren niks helpt!na een half uur ligt ze nog als een blok in slaap maar ja snachts is ze wakker vd honger natuurlijk. het ging zo goed en nu plots weer niks!zit er een beetje doorheen.na al die nachten zeg!iemand tips!!!!!!ze zijn van harte welkom!
gewoon haar gang laten gaan. ze is pas 5 weken wat verwacht je van haar? als ze geen zin heeft heeft ze geen zin en tja als ze dan in de nacht wakker word het zij zo
Misschien moet je kleintje teveel moeite doen om de melk uit de fles te krijgen. Het kan helpen om n grotere speen te proberen. Het beste is als je uk ongeveer 15 min over n fles doet. Mijn uk deed er beduidend korter over maar had geen krampen dus was t prima. Mocht je nu van speen veranderen en krijgt je kleintje krampen dan kan het helpen als je tijdens de fles 5 min rust in last. Hoop dat je er wat aan hebt. Successs
ze heeft al last van krampjes,zit aan speciae voeding voor de krampen.ze komt ongeveer twee keer snachts maar wil daarna niet meer slapen ben per voeding bijna anderhalf uur bezig met haar.overdag laat ze nu grotendeels de flessen staan ze is ook verkouden komt het ook wel door.maar ze had goed ritme.en na de verjaardag van mijn zoontje is dat weg.
Kindje van 5 weken gaat nogal vaker van ritme veranderen ben ik bang. Om de 4 weken komt er een sprongetje en zal het weer helemaal veranderen. Vind zelf dat je met kindjes van die leeftijd met hun ritme mee moet gaan. En verkouden kindjes drinken gewoon ook niet zo veel. Snap dat je het vermoeiend vind, maar ze is pas 5 weken. Je kan van zulke kleintjes ook nog niet verwachten dat ze de hele nacht doorslapen (al zijn er wel kindjes die het doen natuurlijk) Maar als je echt iets wil, luiertje verschonen met washandje met koud water (ff schrik tegen de billen) maakt niets uit? En wanneer geef je de fles, als ze wakker wordt meteen of ga je eerst spelen en geef je de fles pas weer als ze naar bed moet, anders zou je dat nog kunnen veranderen door meteen de fles te geven als ze wakker wordt.
Toch zou ik het proberen om een grotere speen te nemen. Weet niet welke flessen je gebruikt maar hier was het hetzelfde probleem en heb toen van avent speen 2 gekocht en dat ging beter. Ondanks de krampjes (geef je daar al wat voor?) dan ... Vraag het anders eens na bij het CB misschien dat zij je kunnen helpen. En zoals iemand anders hier ook zegt ukkies drinken ook slechter als ze verkouden zijn dus misschien eerst de neus openen met spray om het ademen te vergemakkelijken.
Helemaal mee eens! Jij hebt bepaald dat zij 120cc mag drinken, misschien denkt zij er heel anders over? Er zijn genoeg kindjes die in een fase komen dat ze vaker wat minder willen drinken, en dit na een paar weken weer omgooien. De krampjes en verkoudheid spelen ook wel mee. Ik zou eerlijk gezegd geen grotere speen proberen op deze leeftijd. Want dan ga je kunstmatig meer melk in je kindje 'gieten'. Op mij komt het niet over alsof zij moeite heeft met zuigen, maar alsof ze gewoon niet meer wil op dat moment.
Maarre, (geen verstand van flesvoeding natuurlijk..) het mag toch ook op verzoek? Dus die andere 60cc 'onthouden' en later geven? Niet bij de volgende voeding dan maar gewoon tussendoor? Lijkt me ook veel fijner voor die kleintjes, zo'n klein maagje en dan zoveel cc.. Ik kan zelf amper een glas drinken achter elkaar leeg drinken laat staan zo'n hummel.. Niet aanvallend bedoeld hoor!