Wat mij gisteren toch overkwam...

Discussion in 'De lounge' started by Joycey, Nov 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. farfalli

farfalli Bekend lid

Dec 4, 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tja, het is nogal agressief wat haar overkomt, ik kan me er wel iets bij voorstellen! Ze reed door omdat ze haar kindje bij zich had, helemaal goed! Ze is niet afgestapt en heeft daarmee geen verder risico genomen. En ik ben zelf iemand die echt niet zomaar zou schelden of zo, maar toen iemand mij bijna van de sokken reed, riep ik ook ´idioot!!´ waar mijn kinderen bij waren. Als je erover na kunt denken, dan doe je het misschien anders, maar dat is het nou juist: Joycey werd overvallen en had helemaal geen bedenktijd.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

En je zoon aanleren dat je laten uitschelden moet accepteren is een goed iets?
    dat doe je als je gewoon doorfietst, lijkt me ook niet gezond.

3. farfalli

farfalli Bekend lid

Dec 4, 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Joycey, ik ben ook een keer zomaar uit het niet uitgescholden door twee jonge meiden op een scooter. Het was niet fraai wat ze riepen. En ik kon wel duizend keer tegen mezelf zeggen: pff, ze kennen je niet, laaat gaan... etc... Maar zo werkt het niet. Zomaar een bak agressie over je heen krijgen, dat doet wat met je. Deze jongen schold, intimideerde en spuugde! Ik zou daar echt van slag door zijn geweest en ik snap dat jij dat ook was. Het gaat echt wel weer over maar je bent gewoon enorm geschrokken.

4. Heb je niet gedroomd hoor, dat heeft echt op ZP gestaan ;) Er was alleen geen achtervolging, ze fietsten naast elkaar. Ik herinner het me ook nog omdat ik toen op facebook een bericht heb geplaatst voor Joycey met de link van een nummer waarop ze zich kon afreageren :p

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat bizar zeg!!
    Ik kan mij sowieso niet voorstellen dat "dikke" (sorry het klinkt zo onaardig!) mensen uitgescholden worden omdat ze nou eenmaal een groter maatje hebben. Bij mij zou die gedachte in ieder geval nooit in mij opkomen.
    Daarbij vindt ik het terug schelden en je middelvinger opsteken niet perse een slecht voorbeeld voor je zoontje hoor. Ik zal mijn zoon ook zeker leren dat hij voor zichzelf op mag komen als iemand zo'n actie bij hem uithaalt.

6. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Echt bizar zeg, maar ja zo gaat dat tegenwoordig helaas.

Hier vaak een oude vent die langs fietst en mij (en anderen) gewoon uitscheld terwijl wij hem niet kennen. Ook waar mijn zoon bij is. Zelfs al een paar keer gehad dat hij rakelings langs ons ging fietsen terwijl het een voetgangersgebied is. Vriendlief is er nu al een keer achteraan gerend om die meneer te laten inzien dat het ook een keer fout kan gaan, maar zijn schoen vloog uit dus had die meneer geluk. En nee, hij wilde geen geweld gebruiken maar woorden;)
    Er zit een steekje aan los, maar dat is nog geen reden om een moeder met kind zomaar te gaan uitschelden of bijna aan te fietsen.

Überhaupt snap ik uitschelden niet zo, maar ja ik zal daar wel een uitzondering in zijn als ik naar de rest van de mensheid kijk::p

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Wat een respectloze *pieperdepiep*. Zoals je het omschrijft is het echt een aso die denkt dat hij alles kan maken. Wees wat dat betreft maar blij dat je niet gestopt bent, want als hij echt onder invloed was/is had hij het ook niet geschuwd om er op los te rammen.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Jeetje... :(

Maar ja, dan weet je wie het is. Wat kun je er mee? Rekening van de stomerij sturen? Hij is al bekend als probleemgeval. De ouders zullen dit ook al wel weten, dus daar aankloppen zal ook wel niks helpen. Aangifte doen? Maar van wat? Dreiging en intimidatie?

Misschien ook even melden bij de wijkagent? Of de politie een melding laten opnemen? Kan dat mooi in zijn dossier. Misschien heeft hij wel een voorwaardelijke straf, die hij hierdoor moet uitzitten of zo... Je weet het niet.

9. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik heb ook eens zoiets meegemaakt vanwege andere redenen maar toen was mijn zoon van 1 erbij. Als ik me dan niet had kunnen inhouden en dat die jongen dus klappen had gekregen, wat voor een voorbeeld geef je dan? Schelden doe ik niet met zoon erbij dus ja dan kun je, voor je eigen rolmodel, beter weglopen ipv zo'n jongen uitschelden of een klap geven....

10. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Wat een rotjong. En zo respectloos ook. Behandel iedereen zoals je zelf ook behandeld wil worden. Waar slaat het op om zomaar uit het niets op iemand te gaan schelden, en dan ook nog op je uiterlijk. Laat iedereen toch in zijn waarde. Jij bent meer dan je gewicht.

Zo, dat is eruit... Ik kan me plaatsvervangend boos maken.

11. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Klinkt alsof hij onder invloed was van drank en/of drugs. Eng hoor, bah!

12. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Pffff, ik snap heel goed dat het niet helpt om te denken: Die gast was gewoon gek! Iemand doet jou en je zoon onterecht kwaad en dan reageer je automatisch met verstijven, vechten of vluchten. Dat je dan vanuit schrik terug scheld is in mijn ogen een heel normale reactie! Dei berg adrenaline die vrij komt moet eruit en vanwege je zoontje ben je verder weerloos op dat moment. Je moet wat. :x

Wat ontzettend goed van je dat je niet gestopt bent. Daarmee heb je je kinderen (zie dat je nog zwanger bent ook) heel goed beschermd!
    Ik hoop dat je het meldt bij een wijkagent, zodat die jongen aangepakt gaat worden voor hij iemand te lijf gaat.

Het gebeurd allemaal in een flits, maar zoals je in je o.p. beschrijft was je eerste angst dat die jongen je zoon iets aan zou doen. Dat is natuurlijk ook iets dat je even moet verwerken! Het idee dat een wildvreemde uit de bosjes kan komen als je vredig met je zoontje onderweg bent en dat diegene hem zonder aanleiding kwaad zou doen! Vreselijk! Voel hier de rillingen over mn rug lopen...!

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een mafkees zeg!!!
    Ik zou me wezenloos schrikken. Die gozer is gewoon niet goed in zijn kop en heeft zelf hele grote problemen.
    Laat je niet gek maken door zo'n loser want hij is het echt niet waard.

14. misa

misa Niet meer actief

Ongelovelijk wat een idioot! Zomaar op een wildvreemde afstappen, zonder aanleiding en dan gaan schelden en spugen??? Serieus? Ik snap dat je flink woest bent, zonder kind zou ik ook niet voor mezelf instaan denk ik.

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Oh my god wat een laag persoon. Ik heb het zelf als 17 jarige eens in de HEMA meegemaakt dat een volstrekt vreemde op me af kwam en zei midden in de winkel 'ik heb nog nooit zo'n lelijk persoon gezien'. Ik kan er nog boos om worden ... achterlijk volk dat er rond loopt. Ik had denk ik ook zonder kind die man ff de grond laten kussen :p

16. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bah, bah, bah, kansloos zeg! :x. Achterlijke idioot!

Dikke knuffel voor jou Joycey!

17. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oooh, dit vind ik ook verdrietig om te lezen zeg :(. Bah, wat zijn er toch nare mensen op de wereld!

Ook een dikke knuffel voor jou!

18. mumija

mumija Niet meer actief

Nou dit denk ik ook!:x
    Wat een achterlijke zeg! Vind dat je je knap in hebt kunnen houden!

19. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    Dit zegt meer over hem dan over jou.
    Helaas kom je steeds meer van die mafkezen tegen wel of niet onder invloed van.

20. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    1,324
    184
    63
    Gelderland
    Meen je dat echt? Ik vind het namelijk niet normaal dat je uit het niets wordt uitgescholden en bespuugd. Maar ik vind het eerlijk gezegd wel normaal om voor jezelf op te komen en hem ff flink verrot te schelden. Daar vraagt ie dan toch om??
    Zou jij echt rustig zijn gebleven en niets hebben gezegd? Of op een nette manier er wat van hebben gezegd? Ik word namelijk al kwaad als ik er aan denk.

Share This Page