Wat mij opvalt...

Discussie in 'De lounge' gestart door Veertje1979, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja het is ook allemaal zo spannend........

alleen wat nataasja ook zegt; het moet geen valse hoop gaan worden! en dat iemand na 3 wkn iets vraagt snap ik ook! maar na 1 dag is dat natuurlijk wat snel! alhoewel ik wel weet dat het reuze spannend is en ik me er wel iets bij voor kan stellen............
    Maar het is gewoon zo'n teleurstelling als het dan niet zo is!
    En idd niemand van hier kan je uitsluitsel geven........

maja een luisterend oor is wel lekker al is het handig om niet tevel hoop te creeëren!

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Niemand hoeft zich te verdedingen. Ook de meiden niet dit prettig vinden, Iedereen vind wat zij vind.. meer kan en wil ik er ook niet van maken.
    Je kunt ook gewoon denken, ok zo ziet zij dat, nou prima en meer niet.
    Het maakt toch niet uit wat andere daar van denken, je moet doen waar je je goed bij voelt..

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Klopt, ik stelde een vraag omdat ik me afvraag wat het nut is van deze mening hier plaatsen?

Tuurlijk mag een ieder haar eigen mening ventileren, maar ik denk als je nadenkt en weet dat het grotendeels om gevoelens van mensen gaat dat je eerst moet overwegen wat je ermee denkt te willen bereiken...alvorens zomaar iets neer te knallen.

Volgens mij werd er vd week een topic (toevallig de mijne) gesloten omdat het discussie's zou uitlokken.
    Ik vind dat deze topic een goed voorbeeld is van evt discussie uitlokken.

Maar dat is mijn mening.

4. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
    Anniek, ook jij hebt wel eens vragen gesteld voor je NOD! Ik vind dat degene die er nu moeite mee hebben, wel even moeten bedenken hoe zij zich voelde toen ze ook zwanger wilde worden. Ook zij hebben toen vragen gesteld over eventuele zwangerscahpskwaaltjes.

En tuurlijk ieder zijn eigen mening!

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De jouwe is ook weer geopend.
    Maar goed ik kap hier mee...

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Maar wat je schrijft klopt Natasja...
    Iedereen vind wat zij vind alleen voelde ik me wel geroepen om erop te reageren wat ik daarvan vind.

En hier laat ik het bij.

Gr, Mirre

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    2 zielen, 1 gedachte ;)

8. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
  9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ben ook nog steeds aan het zwanger worden hihihihi al heeeeel lang. enne.. ik heb er geen moeite mee dat andere dat doen, heb meer moeite met het verdriet wat er op volgt als meiden niet zwanger zijn.

10. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik denk dat niemand zich aangevallen hoeft te voelen.... ik denk dat de schrijfster van dit topic maar over onderwerpen van PRE-NOD'ers heen moet lezen.....

ik begrijp de zorg van natasja wel, ook ik ben al een behoorlijke tijd bezig om zwanger te raken.....en weet dus als geen ander hoe die emotionele achtbaan voelt. met hele hoge pieken en diepe, diepe dalen.....
    als we mensen kunnen behoeden voor enorme teleurstellingen, is het natuurlijk altijd goed om mensen weer met beide benen op de grond te krijgen!!!

iedereen heel veel succes met zwanger worden!!!!
    en voor de zwangeren: geniet er van!!!
    liefs elfje

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik ben het met jullie allemaal eens!

HUH???? Hoe dat kan? Nou, ik ben het met iedereen eens die zegt dat je hier ook over je onzekerheid en gevoelens mag praten en daar staat uiteraard geen termijn voor vanaf wanneer dat wel zou mogen en vanaf wanneer nog niet.
    Maar misschien is het dan handig om het op het juiste forum te plaatsen: bij eerste symptomen ofzo en niet bij zwangerschap.
    Dan is het makkelijker voor degene die zich er niet zo voor interesseren om het over te slaan, toch? ;)

12. Oke...Nu heb ik dus het idee dat ik een verkeerde indruk wek. Het valt mij op! Meer niet! Iedereen mag natuurlijk helemaal zelf weten wat zij op dit forum plaatst! Ik ben hier niet zo heel lang maar dit was gewoon iets wat ik vaker tegenkwam!
    En ja, ik hou rekening met andermans gevoelens! Heb ik er ook bij gezet!
    En waarom valt me dit op??? Omdat IK er niet mee bezig was en er pas achter kwam toen ik dus niet ongesteld werd!

@AnthoniaH
    De pot verwijt de ketel?? Dat kan dus niet want ik wist van niks!!

Leuk om te lezen dat er in ieder geval meiden zijn die het wel snappen.
    Iedereen mag een eigen mening hebben maar het is een beetje flauw en pijnlijk om te lezen dat ik dan dit soort dingen te zien krijg zoals: De pot verwijt de ketel -en- lekker makkelijk want je bent zwanger...

jammer :(

13. drieske

drieske Lid

19 aug 2006
    84
    0
    0
    Ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt:als je iets niet wil lezen,sla je het toch gewoon over???!!

groetjes drieske

14. Niet meer actief

Zo eens met nastasja!

Je kunt elkaar helemaal gek maken! En tuurlijk stelt iemand eens een vraagje, maar.. er wordt dan zo op doorgezaagd.

Doe gewoon een test en is die negatief, doe hem dan een paar dagen later weer. Blijft ie negatief, dan mag je er gemiddeld gesproken vanuit gaan dat het gewoon niet zo is.

Ik ben dus ook van mening (en dat is toch al meerdere keren ook zo uitgekomen) dat als je op die manier bezig bent met zwanger worden, je juist de rem erop kan zetten. Zodra mensen dan zich neerleggen bij het feit dat ze clomid moeten nemen, of de mmm in gaan, blijken ze ineens wel zwanger.

Want doorgaans is dus wel vrij normaal en zeker geen uitzondering om binnen de eerste 3 tot 6 mnd zwanger te raken.

15. sim

sim Niet meer actief

iedereen die hoopt zwanger te worden zoekt bevestiging dat het de bewuste cyclus gelukt is, logisch, wat natasja bedoelt snap ik (het zoeken naar symptomen en vervolgens valse hoop krijgen door voorzichtige bevestiging zo te interpreteren en vervolgens een sneue neus krijgen) en ik denk dat veertje dat ook zo bedoelt.
    voor de andere kant, ook begrijpelijk ik zocht ook bevestiging en elke maand had ik weer andere symptomen. het gevaar ligt daar wanneer je obsessief bezig bent naar het zoeken naar bevestiging. ik ben destijds een maandje weggebleven en kwam er toen ook achter in welk opzicht ik er teveel mee bezig was en vond een andere manier om met het wachten om te gaan, en werd rustiger. ieder zijn eigen manier...

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ik denk dat ik dit onderwerp maar ga over slaan hahah.

xxx

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik denk dat het zo zit:

Vrouwen die op dit forum komen, zijn zwanger of willen heel graag zwanger worden. Er is een speciaal gebied voor vrouwen die graag zwanger willen worden. Daar kun je allerlei vragen stellen die hier ook mee te maken hebben. Vele vrouwen zitten met dezelfde dingen en kunnen daar hun ei even kwijt. Toen ik probeerde zwanger te raken poste ik daar ook geregeld. Je wilt gewoon zo graag zwanger zijn ... daarom vraag je ook zo veel en denk je bij alles wat je voelt dat het misschien zo ver is en dat wil je graag bevestigd zien.

Deze vrouwen die graag zwanger willen zijn gaan ook vaan vragen posten in het gebied waar de meeste vrouwen komen die wel al zwanger zijn. Ze zien hun dan als "ervaringsdeskundige" Je krijgt deze vraag dan inderdaad heel vaak, en echt antwoord erop geven kun je gewoon niet want het voelt bij iedereen toch wel anders. Ik zie die topics dan en sla ze meestal over omdat ik toch geen goed antwoord kan geven.

Jullie moeten het van twee kanten zien. Als je zwanger bent heb je inderdaad makkelijk praten over dit soort vragen en topics, probeer je zwanger te worden, dan ben je blij dat je ergens met je vraag terecht kunt.

Stoort het je (mij soms ook hoor ;) ) Gewoon niet openen die vraag !

Groetjes,
    Nikki F

18. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
    Ik bedoel daarmee, dat jij ook vragen heb gesteld voor je NOD over symptomen en dat je daar nu bij anderen over valt.

Maar oké, iedereen hun eigen mening en het was niet mijn bedoeling om je met deze opmerking pijn te doen! Sorry daarvoor!

Liefs, Anita

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihihi dat heeft ze dus niet :D

20. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nou ik heb ook een visie erover :p Ook ik ben het met iedereen eens!

als je net bezig bent met zwanger worden is je energie en je enthousiasme torenhoog, elk dingetje wat je voelt hoop je dat het zwangerschapstekenen zijn. het enige antwoord dat die vragenstellers willen is volmondig JA dat zijn symptomen. Je kent het toch, als je wat voelt, dan droom je al weg bij de gedachte dat je misschien zwanger bent.

Als je dat proces al een paar maanden of zelfs meer dan een jaar hebt meegemaakt, dan ben je er vaak wat nuchterder(niet minder verdrietig) onder. Dan weet je zelf zeker dat niet elk gevoel een symptoom is omdat je ze allemaal al eens gevoeld hebt.

Dat het voor sommige zwangeren soms gek over kan komen begrijp ik ook volkomen. Het is voor sommigen een lange moeilijke weg en voor anderen een makkelijke snelle weg.

En dat is nou net het mooie van het forum, elkaars ervaringen delen. de natuur van de mens is zo dat als iemand een andere mening draagt dat je jouw mening wilt verdedigen, en soms leidt dat tot discussies die overigens heel gezond kunnen zijn.

Ik kijk als niet zwangere op tegen de zwangeren, die hebben namelijk een bron aan symptomen die ik misschien kan herkennen als ik eventueel zwanger ben ;)

Deel Deze Pagina