Wat een naar mens!! Ze had wel mijn kind een tik kunnen geven, maar dan had ze met mij een hele pittige discussie aangekund, en zou haar zeker vertellen dat ze dit NOOIT meer hoeft te proberen en dat ik dan niet voor mezelf in sta...ik denk ook dat mijn handen zouden jeuken, maar je kind staat erbij en ik aangezien ik een voorbeeld moet geven kan ik moeilijk hetzelfde doen.. Die dvd vind ik wel heel erg lief, ik bedoel een kind van 2jr, tuurlijk mag het niet maar kom op zeg...
Ik denk dat het ook een beetje grootspraak is van veel mensen die zeggen dat ze haar geslagen zouden hebben.... Denk je niet dat je zelf net zo verbaasd was geweest als die moeder daar? Misschien voelt zij zich wel slecht dat ze niet direct wist wat te zeggen... Ik denk dat ik ook erg verbaasd zou zijn en ik hoop niet te verbaasd om die mevrouw flink toe te spreken over haar gedrag. Maar geweld, nee daar waag ik me niet aan en zeker niet waar mijn kind bij is.
Ik denk dat die mevrouw 6 weken uit een rietje kon drinken als het mijn kind was geweest die ze een tik had gegeven. Je blijft GVD met je poten van mijn kind af! (en dit is geen grootspraak)
Oef, aan mij hadden ze een uber-bitch gehad :x Iemand anders zijn kind slaan , ik zou het zelfs nooit bij mijn eigen kinderen doen. Wat een mafkees zeg!
Whahaha.. Ik had de desbetrefende dame heel goed duidelijk gemaakt dat ik dit alles behalve ok vind.. Wat denkt ze wel niet.. Esmee heeft ook wel eens snoepjes gepakt bij de kiosk maar daar betaal ik dan gewoon voor.. Dit hoeft niet te worden afgestraft met een tik. Esmee begrijpt echt niet dat dit ze hier niet aan mag zitten ..
Nou die vrouw had dit niet met mijn zoon moeten flikken! Ik was uit mijn slof geschoven midden in de winkel. Je slaat geen kinderen en al helemaal de kinderen van een ander niet... Jullie hebben het wel goed opgelost hoor om het kindje een dvd te geven als troost.
ik had die vrouw toch een tik verkocht, een vreemde komt niet aan mijn kind is er soms iets mis met die vrouw,, die is echt getikt dat doe je niet bij een iemand zijn kind
als dat mens alyssa had geslagen had ik dr idd ook even goed de waarheid verteld! je gaat toch niet slaan!!! alyssa heeft al wel eens een tikje op dr vingers gehad (van mij) maar dat was uit een schrikreactie toen ze aan een heet kopje thee wilde zitten. ik had die vrouw woordelijk helemaal kapot gemaakt (op dat moment), dat mens spoort echt niet. liefs doris
Ik zou haar ook duidelijk maken dat dat niet kan hoor en ook niet zo vriendelijk, vind het echt niet kunnen andermans kinderen te slaan. Maar zou haar idd niet terugslaan Ik leer trouwens mijn kinderen ook dat als ze geslagen worden, terug mogen slaan. Heb ik vroeger ook geleerd.
Ik leer mn jongens (11 en 12) ondertussen ook dat als ze geslagen worden en de juf of meester is er niet/doet er niks aan ze terug mogen slaan. Ookal staat er in het school regelement dat je niet mag slaan. Dan moeten ze maar n goed alternatief bieden als het toch gebeurt. MAAR er word EERST een volwassene bij gehaald. Haalt dit niks uit...tja...dan moeten ze het zelf oplossen, toch? Maar in eerste instantie heb ik ze dus alleen geleert dat ze naar mij (of de juf..ligt er aan welke leeftijd en waar ze zijn) komen om te melden dat een ander iets misdoet richting hun. Zou mooi zijn als ze meteen geleert wordt terug te slaan. Leer eerst maar eens hoe t anders kan voor je terug leert meppen.
Ten eerste, belachelijk!!!! Wat een tr*t. Ten 2e, mijn man en zijn zus en zijn neefje ( zus haar zoontje was toen 4 ) hebben hetzelfde mmegemaakt. Man en zus stonden in de winkel zeiden ... ga maar even buiten spelen.Mijn man hield zijn neefje in de gaten. Komt een man en een vrouw aanlopen zijn neefje deed niks, echt helemaal niks. Die kreeg een klap vol in zijn gezicht!!! Mijn man en zus zijn meteen naar buiten gerend en hebben staan schreeuwen tegen die mensen, niet normaal meer, haha, net goed.
pfff dat kindje is nog maar 2, maar inderdaad, haar moeder had haar moeten straffen. wat deze vrouw deed vind ik echt verkeerd. je gaat toch geen kind slaan van iemand anders? en dan over het slaan van kinderen, is niet goed, maar een tik over de vingers kan toch best? ik denk dat er vaak anders over slaan gedacht word, verschil tussen een tik over de vingers, of echt hard slaan. wat je ook kan doen, is het kind gewoon even goed laat schrikken, als moeder zijne dan. wel lief dat je haar een dvd hebt gegeven, kan ze een beetje de schrik vergeten.
En wat betreft slaan, de eerste klap is een daalder waard is mij geleerd door mijn ouders Niets praten, meteen * HOEK * Oprotten, kom niet aan mijn kinderen.
Ik wilde zeggen dat ik haar niet zou slaan maar wel flink toespreken... geweld met geweld bestrijden is fout. Maar zou er iets gebueren als in de situatie hierboven..mmmz dan had ik hem echt wel een loeiers verkocht. Idd rode waas verhaal...
Ik ben een beetje verbaasd over alle reacties. Tuurlijk mag een ander je kind niet slaan. Maar als dat gebeurd wil je zelf gaan slaan/schelden? Lekker voorbeeld voor je kind die daar dan bij staat! Dat heeft waarschijnlijk meer impact op het kind dan dat het een tik op de vingers heeft gehad...
Nee, lekkere instelling heb je zo... "met praten kom je tegenwoordig niet ver meer" En dus ga je het niet eens meer proberen en leer je je zoon ook helemaal niet meer om het eerst met praten te proberen?? Daar zal de maatschappij inderdaad zooooo veel fijner op worden Dat je best terug mag slaan als je geslagen wordt, heb ik vroeger al niet geleerd, al weet ik heel goed dat dat wel 'normaal' was toen. Heb het ook 1x gedaan, teruggeslagen. Maar dat kreeg ik vervolgens weer driedubbel zo hard terug, dus doe het gewoon niet meer, want het lost niets op. Die vrouw had dat kindje zeker niet zo op de vingers moeten tikken (sowieso niet, had ze voor aangeklaagd kunnen worden trouwens, want is tegenwoordig strafbaar!). Maar mensen die dan heel stoer hier schreeuwen dat ze dat mens dan gevloerd zouden hebben. Ik hoop toch heel erg dat je dat alleen maar hier zegt en niet in werkelijkheid zou doen! Lekker voorbeeld ben je dan voor je kind zeg! Probeer je je kind duidelijk te maken dat die vrouw niet mag slaan .... door er zelf op los te rammen??? Nee, dan zal het voor je kind wel héél duidelijk worden dat je inderdaad niet mag slaan (want een kind van 2 snapt natuurlijk ook precies het verschil tussen de ene en de andere klap... ) Nogmaals, die vrouw had zeker niet zo mogen reageren, maar ben dan tenminste zelf degene die zich wel als verantwoordelijk volwassene kan gedragen door die vrouw er op een gewone manier op aan te spreken (en dan bedoel ik dus niet haar stijf schelden). Ik denk dat haar er gewoon op aanspreken en verantwoording van haar eisen voor haar daad veel meer indruk op haar maakt dan haar stijf schelden of neerhalen...