wat doen ze al je ze in de ochtend brengt? (jonge baby)

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sweetlakecity, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik ben benieuwd naar de mama's die net als ik een jong kindje naar de creche brengen.
    Wat doen ze daar in de ochtend?

Pauline ging al vanaf 3 maanden en ik bracht haar eerst naar bed en daar sliep ze van 8:30- 11:00 uur. Wat altijd wel een gedoe want het bedje was nog niet opgemaakt, was er weer inval ect ect. Maar ik zette toe wel door. Ik wilde dat ze sliep in de ochtend want tja ze was echt moe.
    Nu ze bij ons wat loopt te hannessen met slaaptijden gaat ze nu eerst in de wipper zitten of op schoot. Dan gaat ze pas om 9:30 slapen bij hun!!
    Terwijl ze bij ons eigenlijk na 1 1/2 uur na haar voeding toch wel weer in slaap valt.
    Oke dan slaapt ze maar tot 9:45 ofzo. Dat terwijl ze bij hun van 9:30 - 11:00 uur slaapt. Tja dat kan ik ook lekker lang wakker houden.

Zal ik haar daar weer in bedje leggen of hun ding laten doen?

Iemand tips?

ps: ze vonden het ook maar al te maf dat ik haar gelijk in bedje legde als ze binnen kwam. Das toch niet maf??? Ik zag dat ze het echt nodig had.

2. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Bij ons ligt het eraan.
    Als Vicky moe is dan gaat ze meteen door naar bedje, doen de leidsters ook niet moeilijk over.
    Maar meestal moet ze nog eerst een flesje krijgen, de ochtend fles krijgt ze op het KDV, en dan gaat ze daarna naar bed.
    Maar ja, ik breng haar al voor 8 uur, misschien dat het scheelt.

Ik zou toch even een gesprek aangaan. Het schema van je kleintje doorgeven en aangeven dat je wilt dat ze daar zeer weinig vanaf wijken.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik geef mijn kleintje om half 8 aan een van de leidsters en laat ze zelf inschatten of mijn meisje moet slapen of niet, heel vaak gaat het goed, soms komt ze erg vermoeid thuis, helaas, ik heb geaccepteerd dat niet alles op mijn manier kan daar, maar ze doen er niet moeilijk over als ik haar gelijk in bed wil hebben daar trouwens, ze luisteren goed naar wat je graag wilt op dit KDV, tot de kindjes 1 jaar zijn en dan moeten ze met de rest meedoen.

het is denk ik mijn instelling dat het me niet zoveel uitmaakt wanneer en hoeveel ze daar slaapt, ze doen het ook wel goed vind ik maar als ik in jouw schoenen stond en ik had zo'n opmerking gehad dan was ik een gesprek aangegaan, zeker weten! jij weet heel goed wat je baby nodig heeft en op de meeste KDV gaan ze daar goed mee om maar bij jullie wat minder dus.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze dochter slaapt meestal even in de auto (half uur reistijd) dus als we aankomen is ze of slaapdronken of alweer klaarwakker. Ik laat het ook echt aan de dames van het KDV over. Die weten inmiddels wel of ze moe is of niet. Meestal moeten ze haar 's middags bij het ophalen wel wakker maken.

5. Sweetlakecity

nouja maf meer de inval.
    Meer van o o...beetje zo.
    het zijn leuke meiden hoor dat wel.
    Maar ik ben zo onzeker met het wegbrengen.
    Ik vind het fijn om te werken maar rot om haar nog steeds daar achter te laten.

Tja moet me er ook maar aan overgeven dat ze het anders doen dan ik. (dan te bedenken dat ik ook op een kdv had gewerkt)

6. LadyDaisy

Het is niet makkelijk, ik moet ook nog steeds even slikken en diep ademhalen zodra ik me omdraai.
    Maar ik heb laatst wat foto´s gekregen (op usb stick van mijzelf) die op het KDV zijn gemaakt.
    Nou, wat heeft die meid een geweldige groep, ze is de enige baby en het middelpunt van de aandacht heb ik het idee :)
    Misschien is dat een idee om wat meer vrede er mee te krijgen?
    Of doen ze dat bij jullie niet?

7. Sweetlakecity

#7 Sweetlakecity, 18 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2009
    goed idee ik ga het gewoon eens vragen.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik laat het kdv altijd 'hun' ding doen op dit gebied, ik ga ervan uit dat de leidsters de signalen van de kindjes oppikken en zeker als ze je kindje al een tijdje kennen.

Het is nou eenmaal niet zoals thuis en dat zal het ook niet worden.
    Ik merk dat mijn zoon het erg goed heeft op het kdv en dat maakt veel goed.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hoi,

Hier ook een kindje wat een compleet ander ritme op het KDV heeft als thuis hoor. Altijd al gehad vanaf 4 maanden dat ik ze ging brengen. Ze sliep thuis idd na de ochtend fles vaak om half 8 nog eens 3 a 4 uur en werd dan wakker om dan na 2 uur weer door te gaan slapen...een slaapkop.

maar op het KDV was dat ineens heel anders..meer te zien en doen dnek ik...want daar draaide ze ineens hele andere schema's..heb ze maar laten doen en langzaam aan nam ze dat schema thuis ook over...het is wel handig want er zat echt een ritme in en voorheen juist helemala niet.

Groetjes,
    Miranda

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja ik vind dat je het best wel wat meer kunt loslaten hoor. Hoe is je kleine als ze thuiskomt? Dat neem ik als maatstaaf. Zo lang hij zich prima voelt, vind ik het echt niet erg als ze van zijn ritme afwijken.

Hier gaat hij thuis 's ochtends om half 9 even slapen. Daar komt hij om half 9 net aan. En slaapt pas om 10 uur voor het eerst. 1,5 uur later dus. Maar hij trekt het daar beter dan thuis. Het is echt niet zo raar als ze op een kdv een ander ritme hebben hoor. Ze hebben toch rekening te houden met de andere kinderen en daarbij zijn kinderen op een kdv vaak ook anders dan thuis. Mijn zoontje kan zich langer vermaken daar en vandaar dat hij het 's ochtends ook langer volhoudt.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind dat persoonlijk dus een beetje raar... Als de kinderen op het kdv anders reageren dan thuis, dan kunnen zij toch moeilijk je kind dwingen te gaan slapen op het tijdstip van thuis? Het kdv is een hele andere omgeving met alle rondlopende kinderen... Het is zo niet te vergelijken. Natuurlijk kunnen ze er wel enigszins rekening mee houden, maar ook zij zullen je kleine echt wel naar bed doen als het nodig is. Of denk je niet dat ze gebaad zijn bij uitgeruste kinderen?

12. LadyDaisy

@Merijn: Ts gaf aan dat ze daar moeite mee heeft. En omdat ze daar mee in haar maag zit, is het beter dat ze dit doorgeeft aan het KDV, dan dat ze blijft tobben. Het KDV kan dan zelf aangeven waarom iets op een ander tijdstip gedaan wordt, of op een andere manier.

Bij ons doen ze daar helemaal niet moeilijk over, als mama zegt zo en zo laat gaat ze slapen, dan wordt ze gewoon op bed gelegd. Aan het eind van de dag nemen we alles even door, en blijkt dan dat Vicky niet op die tijden geslapen heeft, terwijl ik dacht dat ze heel erg moe was, dan is dat niet erg. Ik weet dat ze haar genoeg de rust geven die nodig is.
    Mijn meisje is naar een nieuw ritme aan het gaan en ik heb vorige week aangegeven dat we thuis ook niet meer alles op klok en tijd doen, en dat zij dat ook niet meer hoeven te doen.

Maar vooral de eerste maand werd het ritme van thuis heel goed aangehouden.
    Naarmate ze ouder worden kan het meer losgelaten worden.

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik vond het heel moeilijk loslaten toen ze nog erg klein was. Ik legde haar altijd meteen zelf op bed als ik haar bracht. De leidsters vonden dat echt niet erg! Verder beschreef ik bijna van minuut tot minuut hoe haar schema thuis was ;). Verder moet je het overgeven! Na een paar weken merkte ik ook dat de leidsters mijn dochter goed leerde kennen en wist wanneer ze naar bed moest. Dat is nog steeds zo en ik laat haar echt met een gerust hart achter. Succes!

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje heeft op het kdv ook een ander ritme dan thuis. Nou ja, hij is net twee keer wezen wennen, maar toch..... Hier gaat hij na de eerste voeding direct weer in bed en slaapt dan tot 10,11,12 uur, net zolang als hij wil. Op de kdv-dag moet hij om 8 uur weer wakker worden omdat ik hem wegbreng. Ik neem hem dan gewoon in zijn slaapzak mee en leg hem daar gelijk weer in bed. De 2 keer dat hij nu is geweest, sliep hij wel gelijk weer verder, tot 10 uur ongeveer. Thuis slaapt hij vaak langer. Maar hij ging daar dan ook om 11 uur alweer slapen, terwijl hij thuis na zijn ochtendslaapje vaak wel ruim 2 uur wakker is.
    Ach, bij de oudste maakte ik me heel druk om al dat ritmegedoe, maar bij deze ben ik daar al wat makkelijker in. De leidsters leggen een kind dat moe is heus wel in bed, ze herkennen de signalen wel en hebben zelf ook geen trek in oververmoeide jengelende babies.

Deel Deze Pagina