ik mis me bartje filet american met peper zout en een uitje als ik ben bevallen dan gaat georgie toch als het nog kan die dan naar het gemeente huis toe en dan kan hij gelijk langs bakkerij bart
Gerookte zalm Rosé Filet Americain Franse kazen Ik kan alles weer eten na de bevalling maar helaas alcohol moet ik nog ff volhouden tot ik klaar ben met borstvoeding. Of kan 1 glas tijdens borstvoeding geen kwaad?
Haha wat een reacties! Maarre gerookte zalm, brie en sushi mag allemaal best hoor..! Zolang de vis maar vers is en de brie niet van rauwe melk is. Dat zei mijn VK. tja we mogen er nog even van dromen! maar straks! haha...
Ik zie heel veel dingen voorbij komen die worden gemist maar gewoon mogen! Brie bv. mag gewoon zolang het niet lait cru is en die kan je in nederland alleen bij de speciaalzaak kopen, de brie in de supermarkt is niet gemaakt van rauwe melk. Gerookte zalm is alleen schadelijk als het een speciale behandeling heeft ondergaan om het langer houdbaar te maken, deze behandeling word alleen toegepast bij zalm die het vacium ingaat in de supermarkt. Verse gerookte zalm bij de visboer kan helemaal geen kwaad. Paté mag ook gewoon, let alleen op de hoeveelheid ivm de hoeveelheid vitamine A. Als ik af en toe lees wat er niet wordt gegeten(terwijl merendeel onzin is) dan vraag ik me toch af wat je dan nog WEL kan eten, je zou er bijna een eetstornis van je zwangerschap overhouden. Wat geen aanrader is inderdaad is alcohol(maar gerechte bereiden met alcohol is absoluut niet slecht de alcohol is al lang vervlogen tegen de tijd dat je het eet) en echte rauwe vleessoorten, filet american, biefstuk etc.
Overgens voor de mensen die af en toe een glas wijn bij het eten willen(of bij een speciale gelegenheid ook wel eens wat anders willen als water), ooit aan cider gedacht? Dit bevat vaak nog geen procent alcohol(let er wel even op, de franse ciders uit de goede streek kan een normaal persentage alcohol bevatten.(4-5% en oplopend)) Cider is overal te koop, qua smaak gaat het richting de champange.(is iets zoeter) het is wel mousserend!(dit omdat somige mensen niet tegen bubbeltjes kunnen)
Zie hier onderstaande quote van de website het voedingscentrum gehaald: Bron: http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Statisch/Veelgestelde+vragen/zwangerschap/Mag+ik+tijdens+mijn+zwangerschap+buitenlandse+kaas+eten.htm Deze kaas mag dus wel omdat het een harde kaas is!
Heerlijke carpaccio en een glaasje wijn of iets sterkers! Ik heb al afgesproken dat mijn vriend gelijk na de bevalling bij een goede slager carpaccio gaat halen!
Lekker uit eten vooraf: een heerlijke carpazio met alles erop en eraan hoofdgerecht: een heerlijk zacht hertebiefstukje of anders een mals stukje ossehaas dessert: flensjes met iets van alchohol Vanzelfsprekend moet het geheel wel worden begeleid met heerlijke volle rode (mijn voorkeur franse) wijn Ik mag hopen dat mijn man al geboekt heeft voor begin september
Carpaccio, daar ben ik zo dol op. 9 maanden zonder.... Maar is voor een goed doel. Vandaag hadden we een vergadering met belegde broodjes. 3 van de 6 broodjes waren ongeschikt: filet americain, brie (je kunt niet controleren of het geen au lait cru is) en rosbief. Die had ik normaal gesproken zeker gekozen!
Ik lust geen kaas of rauw vlees dus dat was makkelijk! Ik heb echt heeeeeeel veel zin in een lekker koud biertje..
Ook hier de wijn... Op mijn bruiloft bij elkaar 1 glaasje genipt, maar verder nog geen druppel. Qua eten valt het mee, maar af en toe een biefstukje zou geen kwaad kunnen. En broodjes paté of filet americain bij Bakker Bart waren toch ook wel lekker. Was het maar vast augustus. Er staat al champagne klaar!
ik mis ook het meest filet american, zo lekker warm broodje net uit de oven op een zondag ochtend en dan met filet american aaaaaaaaa wat mis ik dat zeg. mmmmm nou ja nog 16 weken
Leverworst mag je volgens mij wel eten, als het maar met mate is! MonChou van Campina is niet met rauwe melk gemaakt en mag je zowiezo! Eet smakelijk!